Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

Dovolenkári nekvalitu nereklamujú často

Cestovné kancelárie často reklamácie klientov nekompromisne zamietajú.

Ubytovanie patrí k najčastejším dôvodom reklamácií.Ubytovanie patrí k najčastejším dôvodom reklamácií. (Zdroj: archív)

POPRAD. Nespokojnosť dovolenkárov s ubytovaním, poskytovanými, najmä stravovacími službami či s pôvodne sľúbeným výhľadom na more, aj s týmito problémami sa stretáva Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) v Poprade.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sťažnosti klientov cestovných kancelárií rieši ešte aj po lete.

„Účastníci zájazdov nie sú spokojní s vybavovaním reklamácií počas zájazdu delegátmi na mieste, ani s tým, ako ich sťažnosti cestovné kancelárie vybavujú po návrate domov. Vo všeobecnosti ich nekompromisne zamietajú, čím porušujú ustanovenia zákona o zájazdoch vo väzbe na ustanovenia Občianskeho zákonníka, ktoré spotrebiteľom zaručujú práva reklamovať služby cestovných kancelárií i agentúr a motivujú ich, aby si tieto práva aj v praxi uplatňovali,“ uviedol predseda S.O.S. Poprad Michal Fáber.

Skryť Vypnúť reklamu

Práva si uplatňujú nedôsledne

Ľudia sa na dovolenkové zájazdy často sťažujú na internete, ale svoje práva si podľa Fábera stále dôsledne neuplatňujú.

„Nad nedostatkami väčšina dovolenkárov len mávne rukou, nesťažujú sa, pretože neveria, že sa svojich práv domôžu. A cestovné kancelárie práve tento, akoby trend, zneužívajú,“ uviedol. Paradoxom podľa neho je, že často ide v prípade nespokojnosti aj o renomované cestovné kancelárie, ktoré na trhu pôsobia už niekoľko desaťročí.

„Ak nie je možné uplatniť si svoje právo mimosúdnou cestou, treba iniciovať konanie na súde, aby konečne vznikol precedens, ktorý poskytovateľom týchto služieb znemožní tváriť sa ako mŕtvy chrobák,“ pripomenul Fáber.

Problémom podľa popradského spotrebiteľského združenia je aj skutočnosť, že účastníci zájazdu sú pri kúpe zájazdu málo pozorní.

Skryť Vypnúť reklamu

„Všímajú si len obrázky v katalógoch, nezaujímajú sa o obsah všeobecných obchodných podmienok. Obsah týchto podmienok a ponúkaných služieb by si vždy mali nechať podrobne vysvetliť,“ povedal Fáber.

Kompenzácie do 85 percent

Dovolenkári napríklad až na mieste zistia, že v danej lokalite sú rozostavané hotely, že je tam stavebný hluk počas dňa aj v noci, či chýbajú pôvodne ponúkané služby.

„Sťažujú sa na nekvalitné upratovanie, chýba garantovaný výhľad na more, stoly a obrusy sú špinavé, takýchto prípadov je naozaj veľmi veľa,“ dodal predseda popradskej spoločnosti.

Veľmi často pritom majú spotrebitelia nárok žiadať kompenzáciu až vo výške 85 percent z ceny zájazdu.

„Reklamácie služieb patria k najkomplikovanejším a je naozaj žalostné, keď sťažovateľovi ako odškodnenie za spôsobený diskomfort cestovná kancelária ponúkne v rámci mimosúdneho riešenia sporu zľavu piatich percent z ceny budúceho zájazdu, ktorý si u nej spotrebiteľ kúpi. V jedinom prípade sa podarilo získať satisfakciu vo výške 17 eur za osobu z tisíceurového zájazdu. Pochopiteľne, že klient to neprijal a podal žalobu na súd,“ dodal Fáber.





ta;fa

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  3. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  4. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  5. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Lenivý brunch s Muchom
  9. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 141
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 016
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 765
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 305
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 269
  6. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 971
  7. Od Česka až po Jadran 3 808
  8. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 109
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 087
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 140
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda parlamentu Boris Kollár a poslanecký klub Sme rodina.

Peter Pčolinský žiadal splnenie požiadaviek do konca júlovej schôdze.


a 1 ďalší 7 h
Eliška Mintálová v disciplíne K1 na OH v Tokiu 2020.

Sledujte 4. deň olympijských hier v Tokiu minútu po minúte.


Sportnet 3 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop