Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Dovolenkári nekvalitu nereklamujú často

Cestovné kancelárie často reklamácie klientov nekompromisne zamietajú.

Ubytovanie patrí k najčastejším dôvodom reklamácií.Ubytovanie patrí k najčastejším dôvodom reklamácií. (Zdroj: archív)

POPRAD. Nespokojnosť dovolenkárov s ubytovaním, poskytovanými, najmä stravovacími službami či s pôvodne sľúbeným výhľadom na more, aj s týmito problémami sa stretáva Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) v Poprade.

Sťažnosti klientov cestovných kancelárií rieši ešte aj po lete.

„Účastníci zájazdov nie sú spokojní s vybavovaním reklamácií počas zájazdu delegátmi na mieste, ani s tým, ako ich sťažnosti cestovné kancelárie vybavujú po návrate domov. Vo všeobecnosti ich nekompromisne zamietajú, čím porušujú ustanovenia zákona o zájazdoch vo väzbe na ustanovenia Občianskeho zákonníka, ktoré spotrebiteľom zaručujú práva reklamovať služby cestovných kancelárií i agentúr a motivujú ich, aby si tieto práva aj v praxi uplatňovali,“ uviedol predseda S.O.S. Poprad Michal Fáber.

Skryť Vypnúť reklamu

Práva si uplatňujú nedôsledne

Ľudia sa na dovolenkové zájazdy často sťažujú na internete, ale svoje práva si podľa Fábera stále dôsledne neuplatňujú.

„Nad nedostatkami väčšina dovolenkárov len mávne rukou, nesťažujú sa, pretože neveria, že sa svojich práv domôžu. A cestovné kancelárie práve tento, akoby trend, zneužívajú,“ uviedol. Paradoxom podľa neho je, že často ide v prípade nespokojnosti aj o renomované cestovné kancelárie, ktoré na trhu pôsobia už niekoľko desaťročí.

„Ak nie je možné uplatniť si svoje právo mimosúdnou cestou, treba iniciovať konanie na súde, aby konečne vznikol precedens, ktorý poskytovateľom týchto služieb znemožní tváriť sa ako mŕtvy chrobák,“ pripomenul Fáber.

Problémom podľa popradského spotrebiteľského združenia je aj skutočnosť, že účastníci zájazdu sú pri kúpe zájazdu málo pozorní.

Skryť Vypnúť reklamu

„Všímajú si len obrázky v katalógoch, nezaujímajú sa o obsah všeobecných obchodných podmienok. Obsah týchto podmienok a ponúkaných služieb by si vždy mali nechať podrobne vysvetliť,“ povedal Fáber.

Kompenzácie do 85 percent

Dovolenkári napríklad až na mieste zistia, že v danej lokalite sú rozostavané hotely, že je tam stavebný hluk počas dňa aj v noci, či chýbajú pôvodne ponúkané služby.

„Sťažujú sa na nekvalitné upratovanie, chýba garantovaný výhľad na more, stoly a obrusy sú špinavé, takýchto prípadov je naozaj veľmi veľa,“ dodal predseda popradskej spoločnosti.

Veľmi často pritom majú spotrebitelia nárok žiadať kompenzáciu až vo výške 85 percent z ceny zájazdu.

„Reklamácie služieb patria k najkomplikovanejším a je naozaj žalostné, keď sťažovateľovi ako odškodnenie za spôsobený diskomfort cestovná kancelária ponúkne v rámci mimosúdneho riešenia sporu zľavu piatich percent z ceny budúceho zájazdu, ktorý si u nej spotrebiteľ kúpi. V jedinom prípade sa podarilo získať satisfakciu vo výške 17 eur za osobu z tisíceurového zájazdu. Pochopiteľne, že klient to neprijal a podal žalobu na súd,“ dodal Fáber.





ta;fa

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 710
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 649
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 207
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 445
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 302
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 162
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 868
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 934
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 786
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 732
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koronavírus v Bardejove: Odberné miesta otvorili, testuje sa už tretí deň (minúta po minúte)

Cieľom celoplošného testovania je spomaliť šírenie ochorenia Covid-19.

Testovanie v Bardejove.
Historikovi pripomína monotónna biela omietka zateplený panelák.
Interiér krematória prešiel úpravou.
Vizsolyská biblie, inak nazývaná aj Károlyiho biblia. Je vzácna, keďže ide o prvý maďarský preklad Svätého písma z roku 1590.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Už teraz prišlo viac ľudí ako na voľby, hodnotí testovanie Matovič (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračovalo celoplošné testovanie na Covid-19.

Premiér Igor Matovič na tlačovej konferencii v Námestove.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.
Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Sergio Ramos (vľavo) po strelenom góle do siete FC Barcelona.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop