Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Majitelia áut s manipulovaným softvérom sa môžu dočkať odškodnenia

Po dlhých prípravách spúšťajú na Slovensku medzinárodnú výzvu.

Ilustračné.Ilustračné. (Zdroj: archív)

POPRAD. Po dlhých prípravách spúšťajú na Slovensku medzinárodnú výzvu majiteľom áut s manipulovaným softvérom, aby sa pridali ku kolektívnej akcii Európanov.

Informovala o tom Petra Vargová Čakovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) v Poprade s tým, že na on-line spotrebiteľskej platforme sa môžu zaregistrovať majitelia áut, ktoré sú na zozname vozidiel s manipulovaným emisným softvérom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mali by sa zaregistrovať

"Európski majitelia týchto áut sa totiž zatiaľ nedočkali odškodnenia, hoci, naopak, americkí majitelia áut kompenzovaní boli. V prípade ak Slováci svoje auto kúpili v období od 1.1.2009 do 18.9.2015, mali by sa zaregistrovať na http://sk.myright.com/. Pridajú sa tak k tisícom Európanov, ktorí sa rozhodli svojich práv dovolať spoločne," zdôraznila Vargová Čakovská.

SkryťVypnúť reklamu

V septembri americká právnická kancelária Hausfeld oznámila spoluprácu s členmi Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC (The European Consumer Organisation) pri zastupovaní majiteľov áut dotknutých tzv. dieselgate škandálom zo Slovenska, Slovinska, Švajčiarska, Litvy a Nemecka.

Začiatkom novembra podal Hausfeld v mene 15.000 nemeckých majiteľov áut hromadnú žalobu na nemeckom súde. Teraz majú možnosť zabojovať o vrátenie kúpnej ceny auta spolu s ďalšími Európanmi aj Slováci.

"Emisný škandál prepukol pred dvoma rokmi, no kým americkí zákazníci boli odškodnení takmer okamžite, práva európskych majiteľov automobilov sú stále ignorované. Hromadná masová žaloba v Nemecku však dokazuje, že výrobcovia áut sa budú za svoje konanie zodpovedať aj tu," vysvetľuje generálna riaditeľka BEUC Monique Goyens.

SkryťVypnúť reklamu

Služby sú bezplatné

Spotrebiteľská on-line platforma je už aj v slovenčine a majitelia áut tam nájdu všetky potrebné informácie.

Stačí sa zaregistrovať, vyplniť potrebné formuláre a priložiť relevantné dokumenty.

Právne služby sú bezplatné, myRight si vyúčtuje 35-percentnú províziu len zo sumy, ktorú reálne vymôže vo váš prospech.

Cieľom tejto pilotnej výzvy je v prvej fáze do 14. januára 2018 nájsť a registrovať minimálne 1000 majiteľov áut zo Slovenska, aby sa aj Slováci mohli pridať k medzinárodnej kolektívnej akcii.

"Väčšine členských krajín Európskej únie, tak ako Slovensku, stále chýbajú mechanizmy kolektívnej ochrany práv. Je preto pre spotrebiteľov ťažšie spojiť sily a konať spoločne najmä voči medzinárodným spoločnostiam. Preto sme sa spolu s kolegami z Litvy, Slovinska a Švajčiarska rozhodli spolupracovať s myRight a Hausfeld a pokúsiť sa dosiahnuť kompenzáciu pre majiteľov áut aj vo svojich krajinách," dodala Vargová Čakovská.

SkryťVypnúť reklamu

Práve S.O.S. Poprad pilotný projekt na Slovensku zastrešuje.

Slovenským majiteľom automobilov je počas pracovných dní v čase od 12. do 15. hodiny k dispozícii aj bezplatná telefonická linka s číslom 0800 123 163.

Štyri spotrebiteľské organizácie, členovia BEUC v Taliansku, Belgicku Španielsku a Portugalsku, začali kolektívnu akciu voči Volkswagenu už v roku 2016.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 250
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 236
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 153
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 774
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 923
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 380
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 991
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 407

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Lenka Filinová: Spomienka
  5. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 865
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 692
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 677
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 539
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 149
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Lenka Filinová: Spomienka
  5. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  8. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 865
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 692
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 677
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 539
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 149
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu