Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Opäť ožíva myšlienka železničného tunela popod Tatry

Hovorí sa o ekonomickom prínose, ochranári sú skeptickí.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: tasr)

VYSOKÉ TATRY. V slovenských veľhorách sa pred časom uskutočnilo poľsko-slovenské stretnutie zamerané na rozvoj cestovného ruchu na oboch stranách Vysokých Tatier.

Jednou z tém bol aj návrh tunela spájajúci Slovensko s Poľskom.

Rozvoj turizmu a spájanie regiónov na báze európskej výzvy. To by mali byť prínosy železničného tunela popod Tatry.

Vyriešiť by mal nielen spoluprácu s poľskými susedmi, ale tiež dopravné problémy.

Tatranci hovoria o vizionárskej myšlienke a nedokončenom projekte našich praotcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac ako storočná vízia

Prečítajte si tiež: Povedie niekedy tunel popod Tatry až do Poľska? Čítajte 

Obe strany Tatier už roky bojujú so zlou dopravnou situáciou.

Vybudovanie železnice popod Tatry a následné napojenie na Tatry patrilo podľa slov Jozefa Hrobáka, podpredsedu predstavenstva Prešovskej regionálnej komory Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory, už medzi zámery našich prarodičov z druhej polovice 19. storočia.

„Viac ako storočná vízia cestného alebo železničného tunela popod Tatry by mala prispieť k rozvoju slovenských a poľských Tatier, čím by sa zvýšila životná úroveň a zamestnanosť v týchto lokalitách,“ citoval Hrobáka Tatranský dvojtýždenník.

Prispôsobiť dopravu

Železničné spojenie by bolo najkratšie medzi Štrbským Plesom a Zakopaným. Malo by desať až pätnásť kilometrov.

Zo Smokovcov by to bolo dvadsaťpäť kilometrov. Ak by trasa išla mimo národných parkov, bolo by to 35 až 40 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

„V prvom rade ide o rozvoj turizmu, spájanie regiónov na báze európskej výzvy. To znamená, že podľa zámeru tunela by sme vedeli prispôsobiť ostatné formy dopravy na oboch stranách Tatier ako jedného celku,“ povedal prednosta mestského úradu Vysoké Tatry Eugen Knotek.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BNE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5BNE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 706
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 866
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 617
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 482
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 639
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 984
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 867
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 651
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 438
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 810
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cestovný ruch

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Cestovný ruch, Slovenské tunely
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop