Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 17. február, 2019 | Meniny má Miloslava

Opäť ožíva myšlienka železničného tunela popod Tatry

Hovorí sa o ekonomickom prínose, ochranári sú skeptickí.

Tunel popod Tatry by mal spojiť Štrbské Pleso s Poľskom.Tunel popod Tatry by mal spojiť Štrbské Pleso s Poľskom.(Zdroj: tasr)

VYSOKÉ TATRY. V slovenských veľhorách sa pred časom uskutočnilo poľsko-slovenské stretnutie zamerané na rozvoj cestovného ruchu na oboch stranách Vysokých Tatier.

Jednou z tém bol aj návrh tunela spájajúci Slovensko s Poľskom.

Rozvoj turizmu a spájanie regiónov na báze európskej výzvy. To by mali byť prínosy železničného tunela popod Tatry.

Vyriešiť by mal nielen spoluprácu s poľskými susedmi, ale tiež dopravné problémy.

Tatranci hovoria o vizionárskej myšlienke a nedokončenom projekte našich praotcov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viac ako storočná vízia

Prečítajte si tiež: Povedie niekedy tunel popod Tatry až do Poľska?

Obe strany Tatier už roky bojujú so zlou dopravnou situáciou.

Vybudovanie železnice popod Tatry a následné napojenie na Tatry patrilo podľa slov Jozefa Hrobáka, podpredsedu predstavenstva Prešovskej regionálnej komory Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory, už medzi zámery našich prarodičov z druhej polovice 19. storočia.

„Viac ako storočná vízia cestného alebo železničného tunela popod Tatry by mala prispieť k rozvoju slovenských a poľských Tatier, čím by sa zvýšila životná úroveň a zamestnanosť v týchto lokalitách,“ citoval Hrobáka Tatranský dvojtýždenník.

Prispôsobiť dopravu

Železničné spojenie by bolo najkratšie medzi Štrbským Plesom a Zakopaným. Malo by desať až pätnásť kilometrov.

Zo Smokovcov by to bolo dvadsaťpäť kilometrov. Ak by trasa išla mimo národných parkov, bolo by to 35 až 40 kilometrov.

„V prvom rade ide o rozvoj turizmu, spájanie regiónov na báze európskej výzvy. To znamená, že podľa zámeru tunela by sme vedeli prispôsobiť ostatné formy dopravy na oboch stranách Tatier ako jedného celku,“ povedal prednosta mestského úradu Vysoké Tatry Eugen Knotek.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BNE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5BNE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 103
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 728
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 993
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 296
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 5 505
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 934
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 615
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 189
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 039
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 987

Téma: Cestovný ruch


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovenské tunely, Cestovný ruch

Neprehliadnite tiež

V kultúrnom dome sa počas plesu zrútil strop, zranilo sa päť ľudí

Nočnú udalosť v Čiernej nad Tisou rieši polícia.

Spadnutý strop v plesovej sále.

V Malej farme zachraňuje zvieratá. Bojuje s nedostatkom a nezáujmom ľudí

Danka Arvaiová: Dobrovoľníctvo musí byť robené zo srdca.

Malá farma má stále nedostatok dobrovoľníkov.
Pohľad Lenky Hanikovej

Ako sa dostať vlakom z východu do Brna a prežiť

Atmosféra vo vlakoch sa mi zdá milo bojovná a možno to z nás robí silnejšie osobnosti.

Mimoriadny vlak za Mikulášom čakal na deti na humenskej stanici.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop