Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 17. február, 2019 | Meniny má Miloslava

Šťastie na Rallye Tatry bolo vrtkavé ako počasie

Šťastie na pretekoch do vrchu tentokrát vystriedala smola na rely.

Igor Drotár na nočnej rýchlostnej skúške v Poprade.Igor Drotár na nočnej rýchlostnej skúške v Poprade.(Zdroj: autosportfoto.sk)

POPRAD. Rallye Tatry patrí k tým zaujímavejším slovenským súťažiam s bohatou históriou. Časy jej najväčšej slávy zažil aj prešovský pretekár Igor Drotár.

Šťastie na pretekoch do vrchu však tentokrát vystriedala smola na rely.

Počasie už nejakú dobu ordinuje doslova letné búrky, ktoré si posádky nedávnej Rallye Tatry skutočne „užili“ dosýta.

Víkend Igora Drotára so spolujazdcom Imrichom Ferenczom nezačal vôbec zle, až kým ich nočný mestský okruh v Poprade (RS 1) neobral o šťastie.

Víkend pre nich skončil poruchou palivovej pumpy a posádka Fordu Fiesta R5 sa tak s Tatrami rozlúčila ešte pred štartom „RS 2 Huty 1“ v sobotu ráno.

„Rallye Tatry je jedna z najťažších i najstarších súťaží v kalendári. Naša príprava prebiehala už tri týždne predtým na Rally Vyškov – čo sa týka nastavenia auta, rozpisu a spolupráce s novým spolujazdcom. Medzitým som mal ešte šnúru pretekov do vrchu, no už pri poslednej jazde na Jahodnej som bol mysľou v Tatrách na rely. Všetko bolo dokonale pripravené a po príchode do Popradu sme si spravili obhliadku známych tratí – širších, so zväčša hladkým povrchom a miestami so šotolinou. Čakala nás krásna súťaž, i napriek ohlasovanej lotérii s počasím,“ začal svoje hodnotenie Igor Drotár.

Na skúšobnom „shakedowne“ si po troch týždňoch vyskúšal Ford Fiesta R5 a s veľmi dobrým pocitom sa chystal na samotný štart.

„Mestský okruh v piatok večer bol „jazdou zručnosti,“ kde sa dalo veľa stratiť, aj získať, obzvlášť v daždi. Zvolili sme si správne mokré obutie. Po zhruba 1,5 km nám auto začalo haprovať a šlo len na 2-3 valce. Strácalo výkon a znervóznel som najmä zo straty, ktorá nás v cieli mala čakať. Našťastie sme stratili len pol minúty a skončili sme jedenásti.“

Napríklad na celkovo siedmeho v poradí strácal Drotár iba pár sekúnd.

„Trápil nás nízky tlak paliva. Ráno sme však mali iba 15-minútový servis – s presunom reálne asi 10-minútový... Problém bol na jednej z púmp, no nevedeli sme, na ktorej: jedna sa dala vymeniť za 10 minút, tá druhá – vysokotlaková, za pol hodiny. Aby nás zbytočne nepenalizovali, stavili sme na tú rýchlejšie vymeniteľnú. Žiaľ, netrafili sme tú správnu a už smerom na prvú sobotňajšiu rýchlostnú skúšku sa problém objavil znova. Čakala by nás obrovská časová strata. Chcel som však jazdiť i tak, pretože nám chýbajú kilometre v aute. No vzápätí som si uvedomil, že nás po prvom kole čaká len 20-minútový servis a nestihli by sme to opraviť. Nemalo význam ďalej pokračovať. Trápi ma, že nám chýbajú cenné kilometre, no verím, že sa nám na najbližšej Rally Hustopeče bude dariť viac,“ praje si prešovský veterán.

Jeden víkend bez pretekov vystriedajú už 9. a 10. júna Oždianske serpentíny, ako štvrté podujatie Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu.

„Oždiansky kopec je špeciálny, krátky – má len 3 km a aj tá najmenšia chyba sa nedá opraviť. Je tam málo zákrut, no sú veľmi dlhé a niekoľkokrát menia polomer. Zatiaľ sa nám tam darilo, máme aj nejaký traťový rekord a predpokladám, že sa rekordy budú lámať znova,“ dodal Drotár.

Najbližšou – treťou súťažou M-SR v rely budú potom Agrotec Rally Hustopeče na Morave, 14. až 16. júna.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 134
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 401
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 156
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 340
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 122
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 615
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 853

Téma: Rallye


Neprehliadnite tiež

V Malej farme zachraňuje zvieratá. Bojuje s nedostatkom a nezáujmom ľudí

Danka Arvaiová: Dobrovoľníctvo musí byť robené zo srdca.

Malá farma má stále nedostatok dobrovoľníkov.
Pohľad Lenky Hanikovej

Ako sa dostať vlakom z východu do Brna a prežiť

Atmosféra vo vlakoch sa mi zdá milo bojovná a možno to z nás robí silnejšie osobnosti.

Mimoriadny vlak za Mikulášom čakal na deti na humenskej stanici.

V Krompachoch sa vykoľajil nákladný vlak, trať je neprejazdná

Cestujúcich prevážajú autobusmi, vlaky meškajú. Opravovať budú celú noc.

Vykoľajený vlak.

Na dobrovoľníctvo nepotrebujete certifikáty, len chuť niečo zmeniť

Martin Ištvan: Práce mám dosť, ale dobrovoľníctvo je moja psychohygiena.

Ošarpaný výmenník dostal nový vzhľad vďaka Dobrovoľníckemu centru Košíc a šikovným dobrovoľníkom.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop