Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 17. február, 2019 | Meniny má Miloslava

Za pol roka cestovalo v Tatrách železnicou vyše milióna ľudí

Do troch rokov by mali jazdiť nové hybridné vlaky.

Vlak TEŽ Tatranská LomnicaVlak TEŽ Tatranská Lomnica(Zdroj: Archív ZSSK)

VYSOKÉ TATRY. Počet cestujúcich vo vlakoch vo Vysokých Tatrách narastá.

Železničná spoločnosť Slovensko prepravila na tatranských elektrických železniciach a Ozubnicovej železnici za prvý polrok tohto roka viac ako milión cestujúcich.

Je to o 71-tisíc ľudí viac ako vlani v rovnakom období.

Hybridné vlaky

Prečítajte si tiež: Wifi, klíma a kamerový systém. V Tatrách by mali pribudnúť nové zubačky

Aj to je dôvod, prečo sa železničná spoločnosť rozhodla dopravu v horách posilniť piatimi novými vlakmi na hybridný pohon.

Vďaka nemu vlaky zvládnu ozubnicovú železnicu v úseku Štrba – Štrbské Pleso, i klasickú trať v úseku Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad – Tatranská Lomnica.

Podľa slov generálneho riaditeľa spoločnosti Filipa Hlubockého, na 40 kilometroch Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ) najazdia ročne 565-tisíc vlakových kilometrov, prepravia viac ako 2,5 milióna cestujúcich.

Desiatky tisícov z nich sú zo zahraničia. V špičke je problém dostať sa do vlaku.

„Preto okrem investovania do železničnej dopravy okolo preťažených uzlov, ako sú Bratislava, Košice, Žilina, máme veľký investičný dlh v Tatrách,“ uviedol Hlubocký.

Zubačka je už veterán

Prečítajte si tiež: Odborník na dopravu o zubačkách: Stačilo by ich aj menej

Päť nových hybridných vlakov v Tatrách posilní aj jeden multifunkčný rušeň.

V súčasnosti na tatranských železniciach premáva 18 vlakov. Z toho 15 na TEŽ a tri na OŽ.

„Priznávame, že ikonické zubačky majú naozaj problém. Sú zastarané, hlučné a neobnoviteľné. Nové vlaky majú jazdiť častejšie, bez povinného prestupu, a tam, kde je to možné, aj rýchlejšie – až 80 kilometrov za hodinu. V porovnaní s dneškom prepraví jedna súprava o tridsať cestujúcich viac,“ doplnil Hlubocký.

Nové vlaky predstavujú výrazný posun k zefektívneniu jazdy.

V nových vozňoch nebude chýbať klimatizácia, elektrické zásuvky či wi-fi pripojenie.

Zväčší sa priestor na odkladanie bicyklov, lyží, sánok, snoubordov, kočiarov a pod.

V nových vlakoch najskôr o tri roky

„Jedna vec je ponúkať jazdu v dnes už historických, pre niekoho atraktívnych vozidlách z roku 1970, tá druhá je zabezpečiť komfortný, spoľahlivý a čo najrýchlejší presun napríklad z Popradu na Štrbské Pleso. Pretože, iba pre čaro histórie by zrejme nikto nechcel cestovať z Bratislavy do Košíc každý víkend parným vlakom na drevených sedadlách. Pripomínam tiež, že aj v tom najlepšom prípade, ak naša snaha vysúťažiť hybridné zubačky dopadne bez problémov, nové vlaky do Tatier prídu až o necelé tri roky, teda v roku 2021,“ priblížil Hlubocký.

Železničná spoločnosť Slovensko pred vyhlásením tendra oslovila viacero významných výrobcov zubačiek.

Aj keď pravdou je, ako uviedol Hlubocký, výrobou týchto špeciálnych vlakov sa až tak veľa spoločností v Európe nezaoberá.

Tender na dodávku vlakov už spoločnosť vyhodnocuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 133
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 402
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 188
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 312
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 102
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 862

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Neprehliadnite tiež

V Malej farme zachraňuje zvieratá. Bojuje s nedostatkom a nezáujmom ľudí

Danka Arvaiová: Dobrovoľníctvo musí byť robené zo srdca.

Malá farma má stále nedostatok dobrovoľníkov.
Pohľad Lenky Hanikovej

Ako sa dostať vlakom z východu do Brna a prežiť

Atmosféra vo vlakoch sa mi zdá milo bojovná a možno to z nás robí silnejšie osobnosti.

Mimoriadny vlak za Mikulášom čakal na deti na humenskej stanici.

V Krompachoch sa vykoľajil nákladný vlak, trať je neprejazdná

Cestujúcich prevážajú autobusmi, vlaky meškajú. Opravovať budú celú noc.

Vykoľajený vlak.

Na dobrovoľníctvo nepotrebujete certifikáty, len chuť niečo zmeniť

Martin Ištvan: Práce mám dosť, ale dobrovoľníctvo je moja psychohygiena.

Ošarpaný výmenník dostal nový vzhľad vďaka Dobrovoľníckemu centru Košíc a šikovným dobrovoľníkom.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop