Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Za pol roka cestovalo v Tatrách železnicou vyše milióna ľudí

Do troch rokov by mali jazdiť nové hybridné vlaky.

Vlak TEŽ Tatranská Lomnica(Zdroj: Archív ZSSK)

VYSOKÉ TATRY. Počet cestujúcich vo vlakoch vo Vysokých Tatrách narastá.

Železničná spoločnosť Slovensko prepravila na tatranských elektrických železniciach a Ozubnicovej železnici za prvý polrok tohto roka viac ako milión cestujúcich.

Je to o 71-tisíc ľudí viac ako vlani v rovnakom období.

Hybridné vlaky

Prečítajte si tiež: Wifi, klíma a kamerový systém. V Tatrách by mali pribudnúť nové zubačky

Aj to je dôvod, prečo sa železničná spoločnosť rozhodla dopravu v horách posilniť piatimi novými vlakmi na hybridný pohon.

Vďaka nemu vlaky zvládnu ozubnicovú železnicu v úseku Štrba – Štrbské Pleso, i klasickú trať v úseku Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad – Tatranská Lomnica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa slov generálneho riaditeľa spoločnosti Filipa Hlubockého, na 40 kilometroch Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ) najazdia ročne 565-tisíc vlakových kilometrov, prepravia viac ako 2,5 milióna cestujúcich.

Desiatky tisícov z nich sú zo zahraničia. V špičke je problém dostať sa do vlaku.

„Preto okrem investovania do železničnej dopravy okolo preťažených uzlov, ako sú Bratislava, Košice, Žilina, máme veľký investičný dlh v Tatrách,“ uviedol Hlubocký.

Zubačka je už veterán

Prečítajte si tiež: Odborník na dopravu o zubačkách: Stačilo by ich aj menej

Päť nových hybridných vlakov v Tatrách posilní aj jeden multifunkčný rušeň.

V súčasnosti na tatranských železniciach premáva 18 vlakov. Z toho 15 na TEŽ a tri na OŽ.

„Priznávame, že ikonické zubačky majú naozaj problém. Sú zastarané, hlučné a neobnoviteľné. Nové vlaky majú jazdiť častejšie, bez povinného prestupu, a tam, kde je to možné, aj rýchlejšie – až 80 kilometrov za hodinu. V porovnaní s dneškom prepraví jedna súprava o tridsať cestujúcich viac,“ doplnil Hlubocký.

Nové vlaky predstavujú výrazný posun k zefektívneniu jazdy.

V nových vozňoch nebude chýbať klimatizácia, elektrické zásuvky či wi-fi pripojenie.

Zväčší sa priestor na odkladanie bicyklov, lyží, sánok, snoubordov, kočiarov a pod.

V nových vlakoch najskôr o tri roky

„Jedna vec je ponúkať jazdu v dnes už historických, pre niekoho atraktívnych vozidlách z roku 1970, tá druhá je zabezpečiť komfortný, spoľahlivý a čo najrýchlejší presun napríklad z Popradu na Štrbské Pleso. Pretože, iba pre čaro histórie by zrejme nikto nechcel cestovať z Bratislavy do Košíc každý víkend parným vlakom na drevených sedadlách. Pripomínam tiež, že aj v tom najlepšom prípade, ak naša snaha vysúťažiť hybridné zubačky dopadne bez problémov, nové vlaky do Tatier prídu až o necelé tri roky, teda v roku 2021,“ priblížil Hlubocký.

Železničná spoločnosť Slovensko pred vyhlásením tendra oslovila viacero významných výrobcov zubačiek.

Aj keď pravdou je, ako uviedol Hlubocký, výrobou týchto špeciálnych vlakov sa až tak veľa spoločností v Európe nezaoberá.

Tender na dodávku vlakov už spoločnosť vyhodnocuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  4. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  5. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 831
  2. Najužitočnejšia appka 17 758
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 707
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 639
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 7 340
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 409
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 139
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali 4 619
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 147
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 3 799

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Neprehliadnite tiež

Komentár Petra Schutza

Moment občana Bugára

Kedysi dávno sa Bugár zdôveril s pocitom, že Slovensko nie je ešte dosť zrelé, aby zvolilo Maďara prezidentom.

Tipy na dnes - utorok 25. septembra

Naše tipy na zaujímavé kultúrne podujatia a spoločenské akcie.

Obžalovaný profesor z Kanady je už na slobode

Čelí obvineniam z viacerých zločinov, obeťami mali byť maloleté osoby.

V škôlke videli muža so zbraňou. Nahlásili to až po niekoľkých hodinách

Riaditeľka tvrdí, že z toho nechce robiť kovbojku. Rodičia sú vydesení.

Orkán zastavil vo Vysokých Tatrách železničnú dopravu

Na trať spadol strom. Už ho odstránili.

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

ŽENA

Máte veľa bratrancov? Prečo ste posledná veľká generácia

Veľkosť rodiny je slobodné rozhodnutie, ktoré diktuje ekonomika.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop