Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 19. august, 2018 | Meniny má Lýdia

Za pol roka cestovalo v Tatrách železnicou vyše milióna ľudí

Do troch rokov by mali jazdiť nové hybridné vlaky.

Vlak TEŽ Tatranská Lomnica(Zdroj: Archív ZSSK)

VYSOKÉ TATRY. Počet cestujúcich vo vlakoch vo Vysokých Tatrách narastá.

Železničná spoločnosť Slovensko prepravila na tatranských elektrických železniciach a Ozubnicovej železnici za prvý polrok tohto roka viac ako milión cestujúcich.

Je to o 71-tisíc ľudí viac ako vlani v rovnakom období.

Hybridné vlaky

Prečítajte si tiež: Wifi, klíma a kamerový systém. V Tatrách by mali pribudnúť nové zubačky

Aj to je dôvod, prečo sa železničná spoločnosť rozhodla dopravu v horách posilniť piatimi novými vlakmi na hybridný pohon.

Vďaka nemu vlaky zvládnu ozubnicovú železnicu v úseku Štrba – Štrbské Pleso, i klasickú trať v úseku Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad – Tatranská Lomnica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa slov generálneho riaditeľa spoločnosti Filipa Hlubockého, na 40 kilometroch Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ) najazdia ročne 565-tisíc vlakových kilometrov, prepravia viac ako 2,5 milióna cestujúcich.

Desiatky tisícov z nich sú zo zahraničia. V špičke je problém dostať sa do vlaku.

„Preto okrem investovania do železničnej dopravy okolo preťažených uzlov, ako sú Bratislava, Košice, Žilina, máme veľký investičný dlh v Tatrách,“ uviedol Hlubocký.

Zubačka je už veterán

Prečítajte si tiež: Odborník na dopravu o zubačkách: Stačilo by ich aj menej

Päť nových hybridných vlakov v Tatrách posilní aj jeden multifunkčný rušeň.

V súčasnosti na tatranských železniciach premáva 18 vlakov. Z toho 15 na TEŽ a tri na OŽ.

„Priznávame, že ikonické zubačky majú naozaj problém. Sú zastarané, hlučné a neobnoviteľné. Nové vlaky majú jazdiť častejšie, bez povinného prestupu, a tam, kde je to možné, aj rýchlejšie – až 80 kilometrov za hodinu. V porovnaní s dneškom prepraví jedna súprava o tridsať cestujúcich viac,“ doplnil Hlubocký.

Nové vlaky predstavujú výrazný posun k zefektívneniu jazdy.

V nových vozňoch nebude chýbať klimatizácia, elektrické zásuvky či wi-fi pripojenie.

Zväčší sa priestor na odkladanie bicyklov, lyží, sánok, snoubordov, kočiarov a pod.

V nových vlakoch najskôr o tri roky

„Jedna vec je ponúkať jazdu v dnes už historických, pre niekoho atraktívnych vozidlách z roku 1970, tá druhá je zabezpečiť komfortný, spoľahlivý a čo najrýchlejší presun napríklad z Popradu na Štrbské Pleso. Pretože, iba pre čaro histórie by zrejme nikto nechcel cestovať z Bratislavy do Košíc každý víkend parným vlakom na drevených sedadlách. Pripomínam tiež, že aj v tom najlepšom prípade, ak naša snaha vysúťažiť hybridné zubačky dopadne bez problémov, nové vlaky do Tatier prídu až o necelé tri roky, teda v roku 2021,“ priblížil Hlubocký.

Železničná spoločnosť Slovensko pred vyhlásením tendra oslovila viacero významných výrobcov zubačiek.

Aj keď pravdou je, ako uviedol Hlubocký, výrobou týchto špeciálnych vlakov sa až tak veľa spoločností v Európe nezaoberá.

Tender na dodávku vlakov už spoločnosť vyhodnocuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 11 882
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 301
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 8 828
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 147
  5. Vizuálny smog je problém 3 081
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 834
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 562
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 263
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 814
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 342

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Neprehliadnite tiež

Pred kaštieľom v Betliari rozložili unikátny turecký stan

Je súčasťou výstavy Sudán 1911 – Andrássyovci vo svete, svet v Betliari.

Poľská cyklistka sa zranila v Prielome Dunajca

Horskí záchranári ju po ošetrení odovzdali záchranárom GOPR-u.

Tatran Prešov triumfoval na Turnaji šampiónov

Vo finále si poradili s Vojvodinou Novi Sad.

Reportér: Nechápal som, čo sa deje, po Štúrovej šli v protismere tanky

Televízny redaktor Jozef Mríz na námestí zakrýval kameramanov.

Fotil okupáciu v Košiciach, snajper ho zasiahol do hlavy, ostal ochrnutý

Augustové udalosti pripravili o život mladých ľudí.

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE SHASHI THAROOR – FÓRUM

Indii hrozia etnické čistky

Tlejúca kríza hrozí eskaláciou.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop