KOŠICE, POPRAD. Štyri poradenské centrá Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) v Poprade, Košiciach, Trnave a Bratislave aj v tomto roku bezplatne poradia spotrebiteľom.
Obrátiť sa na nich ľudia môžu pri nevybavení reklamácie výrobkov, nekvalitných službách, odstúpení od zmluvy, problémoch so zmluvami o dielo, neprijateľnými zmluvnými podmienkami, nekalými praktikami či inými problémami z oblasti spotrebiteľskej ochrany.
Dotácia od štátu
„Vďaka finančnej dotácii ministerstva hospodárstva aj tento rok pokračujeme v poskytovaní bezplatného poradenstva spotrebiteľom v štyroch krajoch Slovenska," informovala Petra Čakovská Vargová zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov S.O.S. Poprad.
V štyroch poradniach S.O.S. vlani za deväť kalendárnych mesiacov prijali 414 podnetov.
„V prospech spotrebiteľov sa nám podarilo získať rôznymi formami, ako je napríklad vrátenie kúpnej ceny, výmena tovaru, zľava z ceny či iné finančné i nefinančné benefity, spolu už 87 956 eur,“ sumarizuje predseda združenia Michal Fáber minuloročnú činnosť.
Financie a obuv
Problémy spotrebiteľov sa v roku 2018 najčastejšie týkali finančných služieb – bankových a nebankových úverov či poistenia.
Druhú veľkú skupinu podnetov tvoria reklamácie obuvi.
Nasleduje elektronika, najmä reklamácie mobilných telefónov a počítačov, problematické zmluvy o dodávke elektriny a plynu, predaj mimo prevádzkových priestorov, stavebné a remeselné práce, zmluvy o dielo, reklamácie nábytku, zájazdov a cestovných služieb.
Rastie aj počet reklamácií motorových vozidiel.
Jednodenný tréning
Spoločnosť ochrany spotrebiteľov poskytuje aj špecializované poradenstvo predajcom a poskytovateľom služieb, seniorom a zdravotne hendikepovaným.
Minulý rok zorganizovali jednodenný tréning pre zástupcov spotrebiteľských združení a iných vzdelávacích inštitúcií s názvom Pripravení na spotrebiteľské právo spolu s 20 vzdelávacími workshopmi, kde malých a stredných podnikateľov oboznámili s európskou a slovenskou legislatívou na ochranu spotrebiteľa.
Spotrebiteľské poradenské centrá Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) budú aj v roku 2019 k dispozícii spotrebiteľom v Prešovskom, Košickom, Trnavskom a Bratislavskom kraji.
Kontaktné miesto pre Prešovský kraj sa nachádza v Poprade na Nábreží Jána Pavla II. 439/16.
V Košickom kraji treba zájsť do budovy magistrátu na Triede SNP č. 38/A do dverí č. 82a v trakte E.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš