Korzár logo Korzár Spiš

Ubytovatelia v Tatrách pri rekreačných poukazoch kritizujú aj vysoké provízie agentúr

Chýba jednotný systém, tvrdia viacerí.

Turisti v Tatrách.Turisti v Tatrách. (Zdroj: ilustračné - TASR/Milan Kapusta)

VYSOKÉ TATRY. Záujem o rekreačné poukazy v regióne Vysokých Tatier je veľký, ubytovateľom však chýba jednotný systém.

Vyplýva to z vyjadrení viacerých poskytovateľov ubytovania.

„Pre náš hotel to znamená zvýšenie práce recepcie, pretože každý zamestnávateľ požaduje niečo iné a nie je to jednotné. Pri rekreačných poukazoch je potrebné urobiť jednotnú formu tak pre zamestnávateľa, ako aj pre hotel," uviedol Martin Augustin z recepcie hotela vo Vysokých Tatrách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodal, že každý jeden ich hosť si od nového roka žiadal doklad pre príspevok na rekreáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalší problém vidí v tom, že forma platby kartou nie je reálna, pretože terminály v hoteloch nemajú zmluvy so zamestnávateľmi, a tak karty na termináloch, kde je príspevok na rekreáciu, nefungujú.

„Po skončení pobytu nám potom hostia píšu, že potrebujú doklad o miestnej dani, doklad o potvrdení pobytu, prípadne koľko hostí bolo na izbe a podobne. Problém rekreačných poukazov je len jeden - nie je to jednotné a polovica zamestnancov dostane podklady od zamestnávateľa až po pobyte," uzavrel Augustin.

Peniaze pre sprostredkovateľov

Výhrady voči systému má aj Peter Červeň, ktorý prevádzkuje dva penzióny v historickej popradskej mestskej časti Spišská Sobota.

„Momentálne som v rokovaní s agentúrami, ktoré sprostredkúvajú rekreačné poukazy, a nepáči sa mi, že by si mali sťahovať 10 percent z každého poukazu. To sú peniaze, ktoré mali podporiť domáci cestovný ruch, mali ísť do nášho rozpočtu a teraz by som mal časť z nich odovzdať nejakej firme len preto, že si podchytila väčších zamestnávateľov. To sa mi nezdá fér voči poskytovateľom ubytovania," skonštatoval Červeň.

SkryťVypnúť reklamu

On osobne si v minulosti, ešte pred zavedením rekreačného príspevku, sám dohodol podmienky so zamestnávateľom a na základe nich potom ubytoval pracovníkov firmy.

„Dohodli sme si cenu, ktorá bola akceptovateľná pre obe strany, následne sme my ako ubytovateľ vydali darčekový poukaz, s ktorým sa zamestnanec u nás ubytoval. Bolo to transparentné a neprišiel som o žiadnu maržu," zdôraznil Červeň, ktorého už oslovili viaceré sprostredkovateľské agentúry.

Prevádzkovateľka chát problém nevidí

Naopak, veľmi pozitívne hodnotí príspevok na rekreáciu Marcela Štefániková, ktorá prevádzkuje dve tatranské chaty.

Skonštatovala, že tento systém zvýšil počet slovenských turistov a motivuje domácich návštevníkov tráviť aspoň časť dovolenky doma na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„My to považujeme za správny krok. Väčšinou to funguje tak, že si klienti nájdu ubytovanie u nás sami, rezervujú si to a hneď nás upozornia, že budú požadovať faktúru, aby si mohli uplatniť príspevok od zamestnávateľa. Nespolupracujeme so žiadnou agentúrou, riešime to priamo so zamestnancom," priblížila Štefániková s tým, že od začiatku roka si zhruba štvrtina ubytovaných hostí na týchto dvoch chatách vypýtala potvrdenie pre rekreačný poukaz.

„Máme veľa zahraničných hostí, Slovákov je asi štvrtina a dá sa povedať, že takmer všetci mali takúto požiadavku na nás," dodala s tým, že nemá výhrady voči súčasnému systému a považuje ho za veľmi jednoduchý.

Vysoké provízie

„Naša spoločnosť neuzavrela zmluvnú spoluprácu so žiadnou zo sprostredkovateľských poukážkových firiem. Rozhodli sme sa takto z viacerých dôvodov. Najvážnejším z nich boli neprimerane vysoké provízie požadované zo strany spomínaných spoločností," skonštatovala riaditeľka obchodu a marketingu siete tatranských hotelov Katarína Lukáčová.

Dodala, že ich klienti dostávajú po ukončení pobytu daňové doklady, ktoré ich oprávňujú čerpať na pobyty v hoteloch príspevky od zamestnávateľov, aj pri rezervácii priamo cez predajné kanály.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 30 273
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 631
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 427
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 540
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 795
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 359
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 107
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu