Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Ocenenie od Lonely Planet môže do Tatier pritiahnuť viac turistov

Mesto Vysoké Tatry potrebuje riešiť problémy s infraštruktúrou.

Reklamný pútač známeho cestovateľského sprievodcu Lonely Planet na Lomnickom štíte. Reklamný pútač známeho cestovateľského sprievodcu Lonely Planet na Lomnickom štíte. (Zdroj: TASR)

VYSOKÉ TATRY. Mesto Vysoké Tatry považuje označenie regiónu za najzaujímavejšiu letnú európsku destináciu roku 2019 zo strany Lonely Planet za dobrú reklamu.

V prvom rade sa však podľa prednostu tamojšieho mestského úradu Eugena Knoteka potrebuje popasovať s viacerými problémami a zamerať sa na infraštruktúru.

Prečítajte si tiež: Rebríček top destinácií vyhrali Vysoké Tatry Čítajte 

„Jedna vec je byť v povedomí, no druhá je vytvoriť pre vyššiu návštevnosť podmienky. Nestačia nám už cesty, parkoviská, a s tým musíme niečo urobiť,“ uviedol.

Podľa jeho slov nie je možné ťahať do Tatier ľudí, ak nemajú kde parkovať a nie sú tu kvalitné služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetky opatrenie je však podľa neho nutné realizovať veľmi citlivo.

„Sme v ochrannom pásme, o to je to zložitejšie,“ pripomenul.

Návrhy na zlepšenie

Samospráva už má vypracovanú analýzu riešenia statickej a dynamickej dopravy, podarilo sa to v spolupráci so Žilinskou univerzitou.

Prečítajte si tiež: Popradčania sa musia pripraviť na viaceré zmeny v doprave Čítajte 

Zvýšiť chce aj počet prepravených pasažierov v rámci Tatranskej elektrickej železnice.

„Chceme tiež vytvoriť záchytné parkoviská, zamerať sa pri tom aj na elektromobilitu,“ prezradil Knotek.

Mesto však zatiaľ potrebuje nájsť lokality, kde by parkoviská umiestnilo, keďže ďalšie pozemky nemá.

Budovať chce aj ďalšie cykloturistické chodníky, ktoré plánuje rozšíriť pre e-biky.

Knotek: Chceme štandardnú a stabilnú klientelu

Knotek vníma ocenenie Lonely Planet ako čerešničku na torte.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ocenenie nepadlo samo od seba, sú za tým ľudia, ktorí vyvíjajú dlhoročné úsilie v prospech Tatier,“ povedal.

Zároveň ale dodal, že rapídne zvýšenie návštevnosti neočakáva.

Pomôcť to však podľa neho môže v čase mimo sezóny, ktorá patrí viac-menej

Prečítajte si tiež: O rekreačné poukážky je vo Vysokých Tatrách záujem Čítajte 

kongresovej turistike.

„Je pravdou, že už tri roky máme veľmi vysokú obsadenosť, aj na toto leto a zimu sme už limitovaní,“ povedal.

Tatrám navyše podľa jeho slov nahráva súčasná geopolitická situácia, ale aj stúpajúca životná úroveň či rekreačné poukazy.

Pripomenul, že 60 percent návštevníkov je zo Slovenska, potom nasledujú Česi, Poliaci a Maďari.

„Každý by chcel bohatú klientelu, ale my na tom nestaviame, chceme radšej štandardnú a stabilnú klientelu,“ skonštatoval.

Ocenenie pomôže propagácii

„My sami sme zvedaví, aký dopad toto ocenenie bude mať, pretože je prioritne cielené na zahraničnú klientelu. Ale je možné, že nás to všetkých prekvapí a dopad bude rôzny,“ uviedla Veronika Littvová, výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry.

Skryť Vypnúť reklamu

Región bude podľa jej slov značku Lonely Planet využívať na svojich propagačných materiáloch.

„Pôjde hlavne o letné materiály, ktoré región každoročne vydáva a marketingové kampane, ktoré budeme realizovať s týmto označením,“ potvrdila.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  2. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  5. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  2. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  3. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  4. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  5. Novinka medzi prefabrikátmi
  6. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  7. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. The future of M&A in Europe
  10. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 734
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 446
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 414
  4. Aká je chémia vôní 11 169
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 294
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 764
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 646
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 256
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 706
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 844
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Parkovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Parkovanie
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Koronavírus na Slovensku: Sulík stopol nákup testov, školáci sa do škôl zatiaľ nevrátia (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili už takmer 106-tisíc nakazených. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 868 obetí.

Richard Sulík (SaS).
Zadržaný Jaroslav Haščák.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop