KEŽMAROK. Pri meste Kežmarok pribudnú dve zabezpečené železničné priecestia.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zároveň stále pripravujú projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu stanice, tamojšie poškodené schodisko opravia ešte v tomto roku.
Informovala o tom radnica na svojom webovom sídle.
Na prelome júna a júla tohto roka odštartovala stavba nového závodu spoločnosti Mubea a s ňou sú spojené aj ďalšie stavebné úpravy.
Dve priecestia
Okrem kruhového objazdu na hlavnej ceste I/66 za Pradiarňou to budú dve zrekonštruované železničné priecestia.
„V rámci výstavby nového závodu budú na dvoch jestvujúcich nezabezpečených priecestiach, ktoré sa nachádzajú v blízkosti priemyselného parku na jednokoľajnej železničnej trati Poprad - Tatry - Plaveč, vybudované priecestné zabezpečovacie zariadenia. Práce na nich v zmysle spracovanej projektovej dokumentácie bude realizovať na svoje náklady investor stavby Mubea Automotive Slovakia. Následne po rekonštrukcii budú tieto priecestia bezodplatne prevedené do správy ŽSR," uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč.
Prvým priecestím bude to v Pradiarni smerujúce k záhradkám a druhé je situované od hlavnej cesty k súčasnému štrkovisku.
V rámci stavby bude na priecestí vybudované svetelné priecestné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie s celými závorami a s aktívnou signalizáciou bielym prerušovaným svetlom.
„Celé závory budú v dvojitom vyhotovení, teda po oboch stranách pozemnej komunikácie," doplnil hovorca.
Prvé priecestie bude rozšírené o chodník, druhé o jeden jazdný pruh a cyklistický chodník.
Obe budú spoločne zabezpečené s cestnou komunikáciou.
Celkové náklady na ich výstavbu v súčasnosti nie sú známe, keďže stavba sa nachádza v procese verejného obstarávania.
Stanicu, ktorá je pamiatkou, chcú obnoviť
Železničná stanica v Kežmarku je momentálne zaradená do plánu komplexnej rekonštrukcie a v súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia.
Obnova zahŕňa výmenu strechy, bleskozvodu, okien a dverí a lokálnu opravu fasády.
Ráta sa aj s ďalšími úpravami, ako sú náter fasády, oprava dreveného perónového prístreška, vymaľovanie vnútorných priestorov, výmena elektroinštalácie, osadenie rozhlasových a informačných zariadení, tiež kamerového systému a NN prípojky.
„Keďže je budova železničnej stanice zapísaná v registri národných kultúrnych pamiatok, všetky rekonštrukčné práce treba vopred konzultovať s príslušným pamiatkovým úradom. Po vypracovaní projektovej dokumentácie a vydaní stavebného povolenia pristúpime k vypracovaniu investičného zadania a následne k samotnej realizácii," priblížil Lukáč.
ŽSR podľa neho evidujú aj ďalšie potrebné investície v okolí stanice, najmä v súvislosti so schodiskom vedúcim od Michalskej ulice.
„Tento nedostatok evidujeme spolu s predstaničným námestím v rámci zabezpečenia štandardov železničných staníc. Schodisko bude do konca roka 2019 opravené," potvrdil hovorca.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš