Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Riaditeľka popradského letiska: Dráha nie je v dezolátnom stave

Potvrdila, že potrebuje generálnu opravu.

Letisko v Poprade.Letisko v Poprade. (Zdroj: TASR)

POPRAD. Riaditeľka akciovej spoločnosti Letisko Poprad-Tatry Ivana Herkeľová medializované správy o dezolátnom stave dráhy na letisku dementovala.

„Dráha je v prevádzkyschopnom stave, každoročne sa dopravným úradom vykonáva jej audit, či je spôsobilá a či spĺňa bezpečnostné kritériá. Pokiaľ by dráha alebo pohybové plochy nespĺňali tieto kritériá, tak by nám bolo odobraté prevádzkové povolenie,“ uviedla s tým, že každoročne sa vykonávajú periodické opravy dráhy.

Potvrdila však, že dráha bude potrebovať generálnu opravu v hodnote do 40 miliónov eur, a to v horizonte piatich až desiatich rokov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S opravou sa tohto roku nerátalo

Popradské letisko má vzletovo-pristávaciu dráhu v dĺžke 2 600 metrov a šírke 45 metrov.

Súvisiaci článok Popradské letisko držia nad vodou nepravidelné linky. Problémom je dráha Čítajte 

Na jej katastrofálny stav poukázal počas septembrového zasadnutia mestského zastupiteľstva popradský poslanec Milan Baran, podľa ktorého rozvoj letiska a prilákanie nových dopravcov nie je možný bez jej obnovy či rozšírenia.

Popradský primátor Anton Danko (nezávislý) však upozornil, že financie potrebné na zásadnú opravu nemá ani letisko, ani mesto Poprad či Vysoké Tatry, ktoré sú akcionármi spoločnosti.

„Jednoznačne sa o to musí zaujímať štát, ale neviem, či má štát v záujme riešiť naše letisko,“ povedal.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré je majoritným akcionárom spoločnosti Letisko Poprad-Tatry, vo svojom stanovisku uviedlo, že o zámere vie, no prvoradým kritériom pre začatie realizácie je zabezpečenie potrebného finančného krytia.

Skryť Vypnúť reklamu

Zároveň informovalo, že v podnikateľskom pláne letiska, respektíve v pláne investícií na rok 2019, sa s obnovou dráhy neuvažuje.

„Za súčasného ministra sa akcionári dohodli, že sa nejde do opravy dráhy, ale do zvýšenia prevádzky letiska,“ uviedla riaditeľka letiska.

Hospodária so stratami

Problémom zlého technického stavu dráhy sa spomínaný rezort zaoberal ešte v roku 2011.

Vo svojom návrhu zámerov fungovania malých letísk hovoril okrem iného o potrebe vykonať komplexnú opravu vzletovej a pristávacej dráhy.

Súvisiaci článok Z popradského letiska sa do Amsterdamu lietať nebude Čítajte 

Odhadované náklady na generálnu rekonštrukciu mali vtedy dosahovať okolo 70 miliónov eur.

Letisko pod Tatrami financiami na obnovu nedisponuje, vlani hospodárilo so stratou vo výške 221-tisíc eur.

Každoročne síce dostáva dotácie od ministerstva dopravy, no tie sú určené najmä na bezpečnostnú ochranu letísk a výkon záchranných a hasičských služieb a oslobodené lety od odplát.

Skryť Vypnúť reklamu

Vlani dostalo viac ako 661-tisíc eur.

„V súčasnosti ministerstvo vypracovalo podrobnejšiu právnu úpravu s ohľadom na možnosť poskytovať verejné financie, formou finančného príspevku, aj na účely prevádzky letiskovej infraštruktúry a investícií do letiskovej infraštruktúry,“ uvádza sa v stanovisku rezortu.

Téme letiska sa bude venovať aj najbližšie zasadnutie mestského zastupiteľstva, v rámci programu mu bude patriť samostatný bod.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  2. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  5. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  8. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  9. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  10. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 30 188
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 478
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 088
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 660
  5. Po Slovensku na motorke 6 765
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 330
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 881
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 856
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 648
  10. Crème de la crème po slovensky 3 173
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 40m

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop