Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Riaditeľka popradského letiska: Dráha nie je v dezolátnom stave

Potvrdila, že potrebuje generálnu opravu.

Letisko v Poprade.Letisko v Poprade. (Zdroj: TASR)

POPRAD. Riaditeľka akciovej spoločnosti Letisko Poprad-Tatry Ivana Herkeľová medializované správy o dezolátnom stave dráhy na letisku dementovala.

„Dráha je v prevádzkyschopnom stave, každoročne sa dopravným úradom vykonáva jej audit, či je spôsobilá a či spĺňa bezpečnostné kritériá. Pokiaľ by dráha alebo pohybové plochy nespĺňali tieto kritériá, tak by nám bolo odobraté prevádzkové povolenie,“ uviedla s tým, že každoročne sa vykonávajú periodické opravy dráhy.

Potvrdila však, že dráha bude potrebovať generálnu opravu v hodnote do 40 miliónov eur, a to v horizonte piatich až desiatich rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S opravou sa tohto roku nerátalo

Popradské letisko má vzletovo-pristávaciu dráhu v dĺžke 2 600 metrov a šírke 45 metrov.

Súvisiaci článok Popradské letisko držia nad vodou nepravidelné linky. Problémom je dráha Čítajte 

Na jej katastrofálny stav poukázal počas septembrového zasadnutia mestského zastupiteľstva popradský poslanec Milan Baran, podľa ktorého rozvoj letiska a prilákanie nových dopravcov nie je možný bez jej obnovy či rozšírenia.

Popradský primátor Anton Danko (nezávislý) však upozornil, že financie potrebné na zásadnú opravu nemá ani letisko, ani mesto Poprad či Vysoké Tatry, ktoré sú akcionármi spoločnosti.

„Jednoznačne sa o to musí zaujímať štát, ale neviem, či má štát v záujme riešiť naše letisko,“ povedal.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré je majoritným akcionárom spoločnosti Letisko Poprad-Tatry, vo svojom stanovisku uviedlo, že o zámere vie, no prvoradým kritériom pre začatie realizácie je zabezpečenie potrebného finančného krytia.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň informovalo, že v podnikateľskom pláne letiska, respektíve v pláne investícií na rok 2019, sa s obnovou dráhy neuvažuje.

„Za súčasného ministra sa akcionári dohodli, že sa nejde do opravy dráhy, ale do zvýšenia prevádzky letiska,“ uviedla riaditeľka letiska.

Hospodária so stratami

Problémom zlého technického stavu dráhy sa spomínaný rezort zaoberal ešte v roku 2011.

Vo svojom návrhu zámerov fungovania malých letísk hovoril okrem iného o potrebe vykonať komplexnú opravu vzletovej a pristávacej dráhy.

Súvisiaci článok Z popradského letiska sa do Amsterdamu lietať nebude Čítajte 

Odhadované náklady na generálnu rekonštrukciu mali vtedy dosahovať okolo 70 miliónov eur.

Letisko pod Tatrami financiami na obnovu nedisponuje, vlani hospodárilo so stratou vo výške 221-tisíc eur.

Každoročne síce dostáva dotácie od ministerstva dopravy, no tie sú určené najmä na bezpečnostnú ochranu letísk a výkon záchranných a hasičských služieb a oslobodené lety od odplát.

SkryťVypnúť reklamu

Vlani dostalo viac ako 661-tisíc eur.

„V súčasnosti ministerstvo vypracovalo podrobnejšiu právnu úpravu s ohľadom na možnosť poskytovať verejné financie, formou finančného príspevku, aj na účely prevádzky letiskovej infraštruktúry a investícií do letiskovej infraštruktúry,“ uvádza sa v stanovisku rezortu.

Téme letiska sa bude venovať aj najbližšie zasadnutie mestského zastupiteľstva, v rámci programu mu bude patriť samostatný bod.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 042
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 330
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 695
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 696
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 117
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 214
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 186

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 888
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 887
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 457
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 888
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 887
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 457
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu