Korzár logo Korzár Spiš
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky

Problematický most v Kežmarku začnú opravovať najskôr o pol roka

Správa ciest obstaráva dokumentáciu.

Poškodený most na Toporcerovej ulici v Kežmarku.Poškodený most na Toporcerovej ulici v Kežmarku. (Zdroj: mesto Kežmarok)

KEŽMAROK. Obnova problematického mosta v Kežmarku sa podľa Slovenskej správy ciest (SSC) začne najskôr v druhej polovici budúceho roka.

Potvrdila to hovorkyňa SSC Lucia Karelová s tým, že už začali obstarávanie dokumentácie na stavebné povolenie pre prestavbu mosta na ceste I/66 cez rieku Poprad a zároveň pripravujú projekt dočasného premostenia.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Diagnostika ukázala preťažovanie

Súvisiaci článok Kežmarský primátor chce zvolať bezpečnostnú radu Prešovského kraja Čítajte 

„SSC má spracovanú diagnostiku mosta, z ktorej vyplýva, že objekt je zatriedený do stavu 'VI', čo zodpovedá veľmi zlému technickému stavu. Nosná konštrukcia mostného objektu v aktuálnom stave iba čiastočne spĺňa základné podmienky kladené v súčasnosti platnými normami a predpismi, ktoré sa týkajú bezpečnosti premávky na mostných objektoch. Premávka po mostnom objekte je však pri dodržiavaní stanovenej zaťažiteľnosti možná bez ďalších obmedzení," priblížila stav mosta Karelová.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako vyplýva z prepočtu, normálna zaťažiteľnosť je nízka, iba päť ton, pričom táto hodnota stanovuje najvyššiu prípustnú hmotnosť jedného vozidla pohybujúceho sa po vozovke na moste, bez obmedzenia počtu a polohy vozidiel.

Výhradná zaťažiteľnosť je 18 ton a táto hodnota stanovuje najvyššiu prípustnú hmotnosť jediného vozidla na moste.

„Keďže je most na ceste I. triedy, bežne cezeň prechádzajú aj ťažšie vozidlá ako 30 ton, čím dochádza k preťažovaniu a únave konštrukcie. V obidvoch prípadoch vypočítanej zaťažiteľnosti ide o nízke hodnoty," ozrejmila hovorkyňa SSC.

Musia nájsť obchádzkovú trasu

Súvisiaci článok Doprave v Kežmarku hrozí kolaps. Vyhlásili mimoriadnu situáciu Čítajte 

Vzhľadom na súčasný technický stav konštrukcie mosta spracovateľ diagnostiky odporúča začať s prípravou jeho opravy alebo prestavby.

Stavba si však podľa SSC vyžiada pomerne vysoké náklady na vybudovanie obchádzkovej trasy.

Skryť Vypnúť reklamu

Vzhľadom na to cestári osadili zvislé dopravné značenie na moste aj prislúchajúcej komunikácii.

„V tomto týždni začíname obstarávať dokumentáciu na stavebné povolenie pre rekonštrukciu, resp. prestavbu predmetného mosta, začiatok realizácie ktorej nepredpokladáme skôr ako v druhej polovici roka 2020. Aktuálne konzultujeme tento stav s autorizovanými inžiniermi dopravných stavieb, ktorí by posúdili možnosti dočasného riešenia do času rekonštrukcie," dodala Karelová.

Na označenie obchádzkových trás sa spracúva projekt dopravného značenia.

Po jeho schválení a rozhodnutí Okresného úradu v Prešove o určení dopravného značenia bude bezodkladne osadené.

Provizórne premostenie

SSC zároveň začala prípravné práce na projekte provizórneho premostenia rieky Poprad, ktorý by do opravy a počas nej nahradil existujúci most a vylúčil z neho premávku.

Skryť Vypnúť reklamu

Predpoklad jeho dokončenia je koniec marca 2020 budúceho roka.

„Odhad nákladov rekonštrukcie mostného objektu v tejto chvíli nie je možný, pretože nepoznáme technické riešenie - či bude most opravený alebo asanovaný a postavený nový," dodala Karelová.

Pre havarijný stav mosta vyhlásil tento týždeň primátor Kežmarku Ján Ferenčák (Smer) mimoriadnu situáciu.

Kompetentní okrem toho riešia aj obchádzkové trasy. Jedna by mala viesť cez Spišskú Belú a Vysoké Tatry, druhá až cez Prešov.

Obchádzkovú trasu cez mestský most na ulici Nižná brána nie je možné využiť, pretože aj ten je v zlom technickom stave a prechádzať cezeň môžu len vozidlá do 11 ton.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Aký dojazd s vaším autom reálne potrebujete? Praktická pomôcka
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Ako sa mení dynamika firiem?
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  3. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  7. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  9. Behind every successful business lies a set of skilled people
  10. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 22 420
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 13 060
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 316
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 379
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 10 146
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 134
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 328
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 983
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 679
  10. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 5 228
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop