Korzár logo Korzár Spiš
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Problematický most v Kežmarku začnú opravovať najskôr o pol roka

Správa ciest obstaráva dokumentáciu.

Poškodený most na Toporcerovej ulici v Kežmarku.Poškodený most na Toporcerovej ulici v Kežmarku. (Zdroj: mesto Kežmarok)

KEŽMAROK. Obnova problematického mosta v Kežmarku sa podľa Slovenskej správy ciest (SSC) začne najskôr v druhej polovici budúceho roka.

Potvrdila to hovorkyňa SSC Lucia Karelová s tým, že už začali obstarávanie dokumentácie na stavebné povolenie pre prestavbu mosta na ceste I/66 cez rieku Poprad a zároveň pripravujú projekt dočasného premostenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Diagnostika ukázala preťažovanie

Súvisiaci článok Kežmarský primátor chce zvolať bezpečnostnú radu Prešovského kraja Čítajte 

„SSC má spracovanú diagnostiku mosta, z ktorej vyplýva, že objekt je zatriedený do stavu 'VI', čo zodpovedá veľmi zlému technickému stavu. Nosná konštrukcia mostného objektu v aktuálnom stave iba čiastočne spĺňa základné podmienky kladené v súčasnosti platnými normami a predpismi, ktoré sa týkajú bezpečnosti premávky na mostných objektoch. Premávka po mostnom objekte je však pri dodržiavaní stanovenej zaťažiteľnosti možná bez ďalších obmedzení," priblížila stav mosta Karelová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vyplýva z prepočtu, normálna zaťažiteľnosť je nízka, iba päť ton, pričom táto hodnota stanovuje najvyššiu prípustnú hmotnosť jedného vozidla pohybujúceho sa po vozovke na moste, bez obmedzenia počtu a polohy vozidiel.

Výhradná zaťažiteľnosť je 18 ton a táto hodnota stanovuje najvyššiu prípustnú hmotnosť jediného vozidla na moste.

„Keďže je most na ceste I. triedy, bežne cezeň prechádzajú aj ťažšie vozidlá ako 30 ton, čím dochádza k preťažovaniu a únave konštrukcie. V obidvoch prípadoch vypočítanej zaťažiteľnosti ide o nízke hodnoty," ozrejmila hovorkyňa SSC.

Musia nájsť obchádzkovú trasu

Súvisiaci článok Doprave v Kežmarku hrozí kolaps. Vyhlásili mimoriadnu situáciu Čítajte 

Vzhľadom na súčasný technický stav konštrukcie mosta spracovateľ diagnostiky odporúča začať s prípravou jeho opravy alebo prestavby.

Stavba si však podľa SSC vyžiada pomerne vysoké náklady na vybudovanie obchádzkovej trasy.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľadom na to cestári osadili zvislé dopravné značenie na moste aj prislúchajúcej komunikácii.

„V tomto týždni začíname obstarávať dokumentáciu na stavebné povolenie pre rekonštrukciu, resp. prestavbu predmetného mosta, začiatok realizácie ktorej nepredpokladáme skôr ako v druhej polovici roka 2020. Aktuálne konzultujeme tento stav s autorizovanými inžiniermi dopravných stavieb, ktorí by posúdili možnosti dočasného riešenia do času rekonštrukcie," dodala Karelová.

Na označenie obchádzkových trás sa spracúva projekt dopravného značenia.

Po jeho schválení a rozhodnutí Okresného úradu v Prešove o určení dopravného značenia bude bezodkladne osadené.

Provizórne premostenie

SSC zároveň začala prípravné práce na projekte provizórneho premostenia rieky Poprad, ktorý by do opravy a počas nej nahradil existujúci most a vylúčil z neho premávku.

SkryťVypnúť reklamu

Predpoklad jeho dokončenia je koniec marca 2020 budúceho roka.

„Odhad nákladov rekonštrukcie mostného objektu v tejto chvíli nie je možný, pretože nepoznáme technické riešenie - či bude most opravený alebo asanovaný a postavený nový," dodala Karelová.

Pre havarijný stav mosta vyhlásil tento týždeň primátor Kežmarku Ján Ferenčák (Smer) mimoriadnu situáciu.

Kompetentní okrem toho riešia aj obchádzkové trasy. Jedna by mala viesť cez Spišskú Belú a Vysoké Tatry, druhá až cez Prešov.

Obchádzkovú trasu cez mestský most na ulici Nižná brána nie je možné využiť, pretože aj ten je v zlom technickom stave a prechádzať cezeň môžu len vozidlá do 11 ton.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 357
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 207
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 953
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 149
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 732
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 189

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  2. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  6. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  7. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  8. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  1. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  2. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 895
  3. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 923
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 576
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 544
  6. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 256
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 112
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tri roky bol bývalý Prior zatvorený, otvorili ho vlani s novým názvom.

Sústredí sa na dalšiu známu nehnuteľnosť.


a 1 ďalší 9 h
Jaroslav Hlinka.

Otcovsko-synovský súboj nebude. Juh má prvého oficiálneho kandidáta.


9 h
Eugen na okresnom súde.

Hrozilo mu doživotie, dostal 15 rokov.


9 h
Okrasné jazierko na Sídlisku pod Sokolejom.

Náčelník varuje, že sa môžu utopiť.


9 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


12 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


12 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  2. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  6. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  7. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  8. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  1. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  2. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 895
  3. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 923
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 576
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 544
  6. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 256
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 112
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu