Korzár logo Korzár Spiš

Historické električky vypravili v Tatrách aj počas tejto zimy

Záujem o jazdy na historických mašinkách je veľký.

Historická električka Kométa.Historická električka Kométa. (Zdroj: TASR)

VYSOKÉ TATRY. Z Popradu do Vysokých Tatier a na Štrbské Pleso v piatok vypravili ďalšie dva mimoriadne spoje na historických mašinkách v rámci vianočných jázd.

Súvisiaci článok Na trate v Tatrách sa vráti legendárna retro električka Trojča Čítajte 

Tentoraz sa mohli milovníci vláčikov odviezť na električke zvanej Trojča, ktorá bola vyrobená ešte v roku 1969.

„Pre mimoriadny záujem cestujúcich, ktorý sme zaznamenali počas leta, sme sa rozhodli aj pre zimné jazdy. Minulý rok sme urobili pár skúšobných, osvedčilo sa to, a tak tento rok jazdíme naplno, jednak na Trojčati, ale aj na Kométe, ktorá bola vyrobená ešte v roku 1913. Práve prostredníctvom týchto zážitkových jázd sa môžu s nami cestujúci preniesť na chvíľu do histórie," uviedol rušňovodič z Veterán klubu železníc v Poprade Ján Sabaka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obsadení naplno

Zimné jazdy sú podľa neho skúškou nielen pre rušňovodičov, ale aj pre samotné mašinky.

Poveternostným podmienkam sa preto snažia prispôsobiť samotnú jazdu i počet cestujúcich, aby sa vláčiky nepreťažili.

Súvisiaci článok Električky priniesli pred 111 rokmi do Tatier aj svetlo Čítajte 

„Cestujúci majú u nás iba miesta na sedenie, sú to historické mašiny, takže aj technológiu jazdy sa snažíme viesť tak, aby sme ich nepoškodili," dodal Sabaka.

Prvé jazdy absolvovali oba historické vláčiky už počas Vianoc, podľa Sabaku bol o ne aj vďaka tzv. zlatému týždňu veľký záujem a všetky miesta boli plné.

„Najbližšie nás čaká jazda Kométou v nedeľu od 9.00 hod. z Popradu. Potom budeme znova mimoriadne jazdiť až počas jarných prázdnin. Ak sa všetko podarí, ako si predstavujeme, tak pravidelné jazdy pripravíme opäť počas letnej sezóny. To, v akom rozsahu to bude, závisí od dohody s oblastnou organizáciou cestovného ruchu i záujmu cestujúcich," upozornil Sabaka.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že ich veľmi teší záujem zo strany návštevníkov, obsadenosť je takmer vždy stopercentná.

Čakajú ich opravy

Mašinky podľa neho potrebujú neustálu opateru, keďže sú to staré historické stroje, a inak to nebude ani v novom roku.

Čaká ich teda pravidelná údržba a vo Veterán klube železníc majú v pláne aj obnovu druhého Trojčaťa s číslom 003.

„Všetko však závisí od dostatku finančných prostriedkov i od našich personálnych možností. Momentálne máme viac ako 20 členov, 'skalných' je možno šesť. Snažíme sa to vždy rozvrhnúť tak, aby sme zvládali jazdy, ale aj opravy. Veríme, že sa medzi nás pridajú aj ďalší," dodal Sabaka.

Veterán klub železníc v Poprade je občianske združenie, ktoré vzniklo v roku 1983 v Rušňovom depe s cieľom zachrániť historický elektrický vozeň Kométa.

SkryťVypnúť reklamu

Odvtedy pribudli do starostlivosti dobrovoľníkov ďalšie električky, ktoré brázdili trate Tatranských elektrických železníc, a to Škoduľa, Tatra 49.5, Trojča, Tučko, ale aj vozne lanových dráh zo Skalnatého plesa a Hrebienka.

História

Súvisiace témy: história, Zima, Vlaky

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 009
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 466
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 192
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 715
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 280
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 361
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 676
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 45 629
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 685
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 417
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 026
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 766
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 676
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 45 629
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 685
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 417
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 026
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 766
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu