POPRAD. Zástupcovia mesta Poprad diskutovali s obyvateľmi sídliska Juh o zámere výstavby jednoposchodového parkoviska.
Samospráva ho chce vybudovať v štyroch lokalitách, pričom pilotný projekt za blokom Antimón už smeruje k realizácii.
„Obyvatelia dotknutých bytových domov vo vnútrobloku za týmto bytovým domom už majú stretnutie za sebou a výstavbu viacpodlažného parkoviska vlani odhlasovali. Tento týždeň sme sa stretli s obyvateľmi v ďalšej lokalite za nákupným centrom na Ulici mládeže a predstavili sme im prvé naprojektované viacpodlažné parkovisko," uviedol primátor Anton Danko (nezávislý, kandiduje za SNS).
Vedúca odboru výstavby na Mestskom úrade v Poprade Kristína Horáková dodala, že celá stavba je už v procese posudzovania.
Zahŕňa aj opravu existujúcich parkovacích miest a celkový náklad je na úrovni 850 000 eur.
Len so súhlasom ľudí
Rovnakú šancu na riešenie problematického parkovania majú aj obyvatelia sídliska Juh III.

Tí už pred pár rokmi petíciou zastavili zámer postaviť na Rastislavovej ulici parkovací dom.
Tentoraz však podľa radnice nejde o masívnu objemovú stavbu, ale len o vytvorenie jednej parkovacej plochy nad existujúcim parkoviskom.
K Rastislavovej ulici pribudla ďalšia lokalita - pri bytovom dome Slnečnica na Novomeského ulici.
„Vytypovali sme dve lokality na sídlisku Juh III a myslím si, že sme obyvateľom dostatočne a zrozumiteľne vysvetlili, o čo nám ide, a je len na nich, ako sa rozhodnú. Či jednoposchodové parkovisko chcú vo svojom okolí alebo nie. Už v minulosti som sľúbil, že nebudeme stavať tieto stavby bez súhlasu dotknutých ľudí," dodal po stretnutí Danko.
Zeleň ponechajú
Všetci obyvatelia, ktorí bývajú v dotyku s budúcim viacposchodovým parkoviskom, sa môžu rozhodnúť hlasovaním.

Predsedov jednotlivých spoločenstiev mesto požiadalo o súčinnosť pri zabezpečení hlasov za každý byt a ak sa vyjadrí nadpolovičná väčšina z dotknutých bytov za jednoposchodové parkovisko, stavba sa zrealizuje.
Ak nie, mesto bude hľadať inú vhodnú lokalitu.
Výstavbou jednoposchodových parkovísk na už existujúcich parkovacích plochách by podľa samosprávy nedošlo k úbytku zelene a súčasne mesto pri ich budovaní bude reagovať aj na trendy v elektromobilite.
„V tomto prípade existujú len dve možnosti, buď by to bolo parkovisko pod zemou, alebo tak, ako to chceme my, nad zemou. Je to lacnejšie, ako keby sme šli do podzemia, a bude to na jestvujúcich parkoviskách. Taktiež sme sa rozhodli, že nebudeme zaberať žiadne zelené plochy," ubezpečil primátor.
Otázka rezidenčného parkovania
Projektant ukončenej projektovej dokumentácie za blok Antimón Igor Piatnica vysvetlil, že v prípade plánovanej stavby nejde o parkovací dom.
„Ide o otvorené jednoposchodové parkovisko. Nad jestvujúcou plochou navrhujeme pojazdnú strechu, ktorá sa bude využívať na ďalšie parkovacie státie. Bude to akási vzdušná stavba. Horná časť bude obklopená parapetnými panelmi kvôli bezpečnosti. Je to stavba určená výlučne na parkovanie, ale vzťahujú sa na ňu všetky predpisy. Museli sme vypracovať hlukovú štúdiu, ktorá dopadla dobre. Taktiež sme robili svetlo-technickú štúdiu zaťaženia okolitých bytov hlavne na výjazdovej rampe, aby auto neosvetľovalo obytné miestnosti. Preto sme navrhli svetelné zábrany," objasnil projektant.
Z diskusie s obyvateľmi vyplynuli aj podnety, ktoré sa týkajú rezidenčného parkovania.
„Nastal čas, keď sa musíme zaoberať aj touto otázkou. V súčasnosti pracujeme na zmapovaní počtu parkovacích miest, bytov a áut v jednotlivých lokalitách a pravdepodobne bude nevyhnutné pristúpiť k obmedzeniu parkovania tým, ktorí vlastnia viac áut," dodal Danko.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš