Korzár logo Korzár Spiš
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Obchvat Kežmarku za 123 miliónov eur majú začať stavať najskôr o štyri roky

Je to top priorita, sľubuje ministerstvo.

Protest pre neexistujúci obchvat a blokáda dopravy v Kežmarku v roku 2018. Protest pre neexistujúci obchvat a blokáda dopravy v Kežmarku v roku 2018. (Zdroj: Simona Gálová)

POPRAD. S výstavbou obchvatu Kežmarku, o ktorom sa hovorí pod Tatrami už roky, by sa mohlo začať najskôr v roku 2025.

Súvisiaci článok Kežmarčanom došla trpezlivosť s obchvatom. Zablokovali dopravu Čítajte 

Uviedol to tlačový odbor Ministerstva financií SR, ktorý vychádza aj z informácií od Slovenskej správy ciest.

Projekt sa týka úsekov na ceste prvej triedy 66 Poprad – Huncovce a Huncovce – Kežmarok.

Konkrétny čas realizácie závisí podľa ministerstva od harmonogramu investícií do cestnej infraštruktúry.

Ten bude zostavený podľa pripravenosti projektov a možností financovania.

Súčasný odhad nákladov na oba úseky je 123 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Vzhľadom na naplnenú kapacitu terajšej cesty I/66 však ministerstvo potvrdilo, že oba úseky patria medzi najvyššie priority.

Denne vyše 20-tisíc áut

Podľa primátora Kežmarku Jána Ferenčáka (Hlas) by výstavba obchvatu výrazne odľahčila dopravu v meste, ktorým denne prechádza viac ako 20-tisíc vozidiel.

Súvisiaci článok Okres Kežmarok trápi najmä chýbajúci obchvat Čítajte 

„Je to nešťastie nielen pre mesto Kežmarok, ale celý severovýchod Slovenska. Kežmarok je spojnica na Poľsko, Starú Ľubovňu aj Vysoké Tatry. Bez obchvatu sa doprava čiastočne presúva na bočné cesty,“ zhodnotil.

Očakáva, že ministerstvo financií by malo na tento projekt prideliť finančné prostriedky.

„Následne bude môcť Slovenská správa ciest ako investor začať s výkupom pozemkov a pustí sa do dokumentácie k stavebnému konaniu. Od toho momentu môžeme rátať, že dokumentácia výkupu bude trvať dva roky a možno samotná výstavba dva až tri roky,“ povedal primátor a opozičný poslanec Národnej rady.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhá etapa, dve časti

Slovenská správa ciest už pripravuje súťažné podklady pre verejné obstarávanie dokumentácií na stavebné povolenie.

Ako ďalej vysvetlila jej hovorkyňa Lucia Karelová, prvá etapa stavby bola v minulosti zrealizovaná po odbočku do obce Mlynica.

V rámci druhej etapy pre stavbu I/66 Poprad – Kežmarok bolo vydané rozhodnutie o umiestnení stavby.

Rozdelená bude na dve časti.

Súvisiaci článok Obchvat Kežmarku bude v polovičnom profile. Termín výstavby stále nie je známy Čítajte 

Obchvat samotného mesta s dĺžkou 5,6 kilometra sa bude budovať v polovičnom profile, teda ako dvojpruhová komunikácia.

Napojenie pred Kežmarkom, medzi Popradom a Huncovcami, s dĺžkou 5,1 kilometra bude štvorpruhové.

Realizácii úsekov budú predchádzať viaceré konania, spomínané majetkovoprávne vysporiadanie či proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby.

Obchvat by mal prechádzať troma katastrálnymi územiami, Veľkou Lomnicou, Huncovcami a Kežmarkom.

Skryť Vypnúť reklamu

Jeho výstavba je súčasťou štúdie realizovateľnosti pre cestný ťah I/67, I/66, I/77 Rožňava - Bardejovské Kúpele.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 448
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 273
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 958
  4. Po Slovensku na motorke 6 614
  5. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 6 505
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 526
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 325
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 5 278
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 466
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 577
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenskí futbalisti po prehre v zápase Slovensko - Švédsko na ME vo futbale (EURO 2020 / 2021).

Záverečné zápasy v E-skupine sa hrajú v stredu.


Sportnet 6 h
Jaroslav Slašťan je šéf Zásahového tímu pre medveďa hnedého, odborník na správanie a etológiu tohto druhu.

Problémy s medveďmi si vyrábame sami.


18. jún
Ilustračné foto.

Ventilátor treba správne nastaviť.


31. júl
Mariana Čengel-Solčanská.

Ostávam v úžase nad tým, že minister vnútra argumentuje krádežou duševného vlastníctva.


Mariana Čengel Solčanská 13. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop