Korzár logo Korzár Spiš

Pod Tatrami obnovujú železničnú trať. Niektoré práce mali byť hotové už v auguste

Problémom je nedostatok materiálov a ich cena.

Modernizácia tratí pokračuje.Modernizácia tratí pokračuje. (Zdroj: FB ŽSR)

POPRAD. Za približne dva a pol roka prác Železnice Slovenskej republiky preinvestovali v rámci modernizácie železničnej trate v úseku Poprad – Lučivná takmer 72 miliónov eur, čo je 68 percent hodnoty zákazky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Informovala o tom hovorkyňa železníc Ria Feik Achbergerová.

Celkové náklady na projekt modernizácie železničnej infraštruktúry boli vlani navyšované a predstavujú takmer 104 milióna eur bez DPH, rovnako bol predĺžený aj termín prác o takmer rok.

Tie mali byť pôvodne ukončené v auguste minulého roka.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Modernizácia trate medzi Popradom a Lučivnou bude dlhšia a drahšia Čítajte 

Pre stanicu vo Svite robili novú projektovú dokumentáciu

Podľa hovorkyne železníc je už v rámci projektu hotový úsek stavby Poprad – Svit, kde sa realizujú preberacie konania a predčasné užívania stavebných objektov a prevádzkových súborov.

Pracuje sa ešte na úseku Svit – Lučivná a tiež na železničnej stanici vo Svite vrátane samotnej prevádzkovej budovy.

„Rozhodnutím krajského pamiatkového úradu (KPÚ) o zaradení budovy ako chránenej pamiatky však došlo k významnej zmene projektu, najmä z hľadiska použitých stavebných materiálov, postupov a technológií, čo si vyžiadalo komplexnú zmenu pôvodnej projektovej dokumentácie,“ opísala Feik Achbergerová. To si podľa jej slov vyžiadalo aj časové nároky.

„Pôvodný stavebný zámer bol už neaplikovateľný na nové podmienky kladené v rozhodnutí KPÚ,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Modernizácia trate medzi Popradom a Lučivnou sa predĺži. O koľko, zatiaľ nie je jasné Čítajte 

Sledujú vývoj

Modernizáciu železničnej trate ovplyvnil akútny nedostatok stavebných materiálov a enormný nárast ich cien, ale aj logistické operácie pri ich doprave.

Ďalším dôvodom navýšenia nákladov bolo aj niekoľko zmien oproti pôvodnému projektu.

Podľa hovorkyne železníc je tak v súčasnej situácii predikovať vývoj a ďalší trend v segmente stavebníctva pomerne náročné a nemožno vopred vylúčiť vznik takých okolností, ktoré objektívne narušia harmonogram prác.

„Ako objednávateľ sme pravidelne informovaní o aktuálnej situácii na stavbe, sledujeme vývoj materiálovej dostupnosti a hodnotíme možné riziká, ktoré by v konečnom dôsledku mohli ovplyvniť lehotu výstavby. Samozrejme, v spolupráci so zhotoviteľom stavby priebežne prijímame opatrenia na elimináciu týchto negatívnych vplyvov tak, aby sme čo najefektívnejšie plnili harmonogram,“ doplnila Feik Achbergerová.

SkryťVypnúť reklamu

S prácami na úseku pod Tatrami začali v júli 2020. Ide o prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice. Železnice SR získali na obnovu viac ako 77,6 milióna eur zo zdrojov Európskej únie.

Doprava

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 513
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 011
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 164
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 619
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 299
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 728
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 409
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 154
  1. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  2. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  3. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  4. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  5. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  8. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 289
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 722
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 049
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 741
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 788
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 256
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 364
  8. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 5 246
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  2. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  3. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  4. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  5. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  8. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 25 289
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 722
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 049
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 741
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 788
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 256
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 364
  8. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 5 246
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu