MARKUŠOVCE, ŠTRBA, MALÁ LODINA. Český železničný dopravca si nedával servítky pred ústa.
Po tom, čo sa 1. marca pri Žiline vykoľajila súprava Pendolino, České dráhy (ČD) vyjadrili znepokojenie nad stavom koľajníc na Slovensku.
V liste adresovanom Železniciam SR (ŽSR) označili šestnásť najproblematickejších miest.
České dráhy kritizovali stav výhybiek, zlú geometriu koľají či podmáčané a zablatené štrkové lôžka.
Stav železničnej infraštruktúry označili za tristný.
„Stav infraštruktúry nám spôsobuje, okrem prenášania meškania a tým narúšania vlakovej dopravy na území ČR, aj zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR,“ napísali na Slovensko generálny riaditeľ ČD Michal Krapinec a jeho námestník Jiří Ješeta.
O liste informoval Denník E. České dráhy konštatovali, že im zlá infraštruktúra na Slovensku spôsobuje zvýšené prevádzkové náklady.
Dopravca dúfa, že harmonogram prác, ktorý dostali od ŽSR, bude dodržaný a povedie k skokovému zvýšeniu kvality koľajnicových tratí.
V prípade, že k náprave nedôjde v prijateľnom časovom horizonte, mienia si ČD náklady spojené so vznikom mimoriadnych udalostí vozidiel nárokovať od ŽSR.

Päťsto miliónov len do bodu nula
„ŽSR si uvedomujú súčasný stav železničnej infraštruktúry. Vo verejnosti je známe, že ŽSR je podfinancovaná zo strany štátu,“ uviedla pre Korzár hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš