POPRAD. Cestujúcich vlakom pod Tatrami čakajú viaceré dočasné obmedzenia, a to v súvislosti s modernizáciou úseku Poprad-Tatry – Vydrník. Od marca bude na niekoľko mesiacov prevádzka v danom úseku obmedzená na jednu koľaj. Informoval o tom hovorca Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Dominik Drevický.
Premávať budú každé dve hodiny
Avizovaná zmena ovplyvní osobné vlaky medzi Spišskou Novou Vsou a Popradom. Premávať budú každé dve hodiny, okrem rannej špičky a po 18.00, keď budú osobné vlaky vedené bez obmedzení.
Niektoré spoje v danom úseku zase pôjdu iba v časti svojej trasy.
„S postupom modernizácie sa bude cestovný poriadok upravovať a prispôsobovať prácam na trati. Železničná spoločnosť Slovensko v spolupráci so ŽSR robí maximum pre čo najplynulejšiu dopravu, aby cestujúci pocítili čo najmenší dopad týchto traťových opráv,“ uviedol Drevický.
Obmedzenia sa dotknú piatich párov osobných vlakov na linke Košice – Poprad-Tatry. Tie budú vedené bez zmeny iba v úseku Košice – Spišská Nová Ves a späť. V úseku Spišská Nová Ves – Poprad-Tatry a späť budú vlaky premávať každé dve hodiny aj v pracovných dňoch.
„Zároveň nastáva aj zmena kalendárneho obmedzenia vlaku Os 7831 na „ide denne“ a zrušenie vlaku Os 7885 v celej trase Poprad-Tatry – Košice,“ doplnil hovorca.

Strategická investícia
Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad-Tatry (mimo) – Krompachy, časť A.1 Poprad-Tatry (mimo) – Vydrník je strategickou investíciou, rozhodla o tom vláda.
Celková plocha investície je 1 268 809 štvorcových metrov. Financovaná bude z Kohézneho fondu prostredníctvom Programu Slovensko 2021 – 2027 a štátneho rozpočtu. Na realizáciu stavebných prác bola 23. decembra 2023 uzavretá Zmluva o dielo v rozsahu 442,7 milióna eur s DPH.
Plánovaný termín ukončenia výstavby je november 2028.
Cieľom projektu je zvýšiť technickú úroveň a použiteľnosť železničnej trate, splniť medzinárodné štandardy či zvýšiť kapacitu železničnej siete, skrátiť jazdné doby, zlepšiť komfort cestovania, minimalizovať dopad dopravy na životné prostredie a zvýšiť bezpečnosť vlakovej prevádzky.
Implementácia moderných technológií
Projekt zároveň zahŕňa implementáciu moderných technológií na riadenie a zabezpečenie dopravy. Modernizácia trate sa týka 14,217 km dlhého úseku Poprad-Tatry - Vydrník a zahŕňa úpravu železničného spodku a zvršku, výstavbu nového tunela Španí háj (dĺžka 711 m), vybudovanie estakád, mostov a mimoúrovňových križovaní. Projekt počíta s úpravou zastávok a výstavbou nových dopravní, vrátane výhybní Letanovce, Gánovce a Hozelec.
Celkovo bude zrealizovaných 56 stavebných objektov. Projekt zahŕňa aj rozšírenie cesty I/66 v Poprade na štvorpruhovú komunikáciu v dĺžke 737 metrov vrátane nových odbočení, svetelnej signalizácie a protihlukového oplotenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš