Korzár logo Korzár Spiš
Štvrtok, 18. január, 2018 | Meniny má Bohdana

Obyvatelia Šafárikovej ulice: Sme sklamaní!

Nepríjemný celodenný hluk, otrasy, smrad z výfukových plynov. Taká je denná realita obyvateľov Šafárikovej ulice a jej okolia v Prešove. Cez ňu totiž

denne prejde niekoľko tisíc áut, nevynímajúc ťažkotonážnu kamiónovú dopravu. Mesto tvrdí, že problém rieši a čaká na vyjadrenie štátnych inštitúcií. Jej zástupcovia však hovoria o opaku!

PREŠOV. Nesystémové opatrenie. Takto by sa dal stručne vystihnúť názor odborníkov na zámer mesta vyriešiť problém s hlukom z preťaženej dopravy cez Šafárikovu ulicu. Primátor Prešova Pavel Hagyari totiž ešte v januári tohto roka po sťažnosti obyvateľov v spomínanej štvrti jedným dychom vyrukoval s riešením: „Do dvoch týždňov vypracujeme projekt." Ladislav Franko (snímka na titulnej strane) zo Šafárikovej ulice a jeho susedia sa však na ustavičné sľuby z radnice pozerajú skepticky. „Zatiaľ sa nerieši nič. Som sklamaný," rázne skonštatoval L. Franko.

Projekt alebo kópia mapy?

Na otázku, v akom štádiu je tento proces, primátor odpovedal: „Mesto dokončilo projekt odklonenia tejto dopravy, v súčasnej dobe prebiehajú rokovania s krajským úradom dopravy a dopravným inšpektorátom a Slovenskou správou ciest, ktorí to musia schváliť. Pripravujeme smerové tabule, ktoré by odklonili veľké nákladné autá smerujúce od Bardejova, Humenného cez Sekčov smerom na Košice, aby sme sa vyhli tejto zóne. Čakáme na povolenie štátnych inštitúcií. Mesto si svoju úlohu splnilo."

Pravda je však taká, že spomínaný „projekt" je žiadosť vyjadrená dvomi vetami. K nej je priložená prekopírovaná mapa mesta na formáte A4 a na dvoch úsekoch je zakreslená tabuľka so zákazom vjazdu nákladných motorových vozidiel!

Žiadosť nedostačujúca

Prednosta Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Prešove Vladimír Luterán k spomínanej žiadosti mesta o vylúčenie ťažkej nákladnej dopravy a jej presmerovanie zo Šafárikovej ulice uviedol: „V návrhu, ktorý sme dostali z mesta, nebolo navrhnuté žiadne riešenie. Mali sme len jednoducho odsúhlasiť vylúčenie ťažkej dopravy zo spomínanej ulice. Alternatívne trasy vedú takisto len cez husto zastavané oblasti, konkrétne cez Sídlisko Sekčov, prípadne cez iné mestské štvrte."

V podobnom duchu nás informovali policajti. Tí síce súhlasia s navrhovaným riešením, požadujú však vypracovanie odborného projektu, ktorý bude v súlade s platnou legislatívou.

O nedostatočnom návrhu vravia aj pracovníci Slovenskej správy ciest (SSC), ktorí mesto upozornili na to, že navrhovaný projekt trasovania tranzitnej dopravy rieši doplnenie existujúceho dopravného značenia, respektíve jeho úpravu. „Požiadali sme ich, aby ich návrh bol koordinovaný s projektmi dopravného značenia nami pripravovaných stavieb v katastrálnom území v Prešove a odporučili sme vyvolať stretnutie zainteresovaných s projektantmi za účelom zapracovania návrhu projektovej dokumentácie do pripravovaných stavieb," uviedla vedúca organizačno-správneho SSC Iveta Fedorová. Zároveň dodala, že SSC nemá na tento rok plánované finančné prostriedky na navrhovanú úpravu dopravného značenia veľkoplošnými dopravnými značkami.

Prednosta: Mestu chýba vnútorný dopravný systém

Podľa našich informácií prednedávnom práve mesto iniciovalo riešenie problémov s ťažkou nákladnou dopravou a jej presmerovanie do rôznych koridorov. A jedným z nich bola aj Šafárikova ulica. O opätovnom odklone nákladných áut z tejto trasy hovorí prednosta KÚ CD ako o provizórnom riešení: „Ak budeme tento problém znovu riešiť iba provizórne, vo veľmi krátkej dobe môžeme očakávať ďalšiu petíciu od občanov, ktorých bývanie bude zaťažené touto dopravou."

Do stotisícového mesta totiž denne prúdi množstvo nákladných i osobných áut. „Riešenie je vo svete jasné a známe. Ak aj budeme mať v dohľadnej dobe tranzit vedúcimi mimo mesta, iba malá časť tejto dopravy povedie obchvatmi. Preto treba biť na poplach a riešiť vnútorný komunikačný systém," vysvetlil prednosta. Na prípade ho mrzí to, že mesto ešte ani v roku 2009 stále nemá typickú pešiu zónu, odkiaľ by bola vylúčená premávka, nemá ani jeden vnútorný mestský okruh a ani nadriadený dopravný systém, teda tranzit cez diaľnicu alebo rýchlostnú komunikáciu.

Projekty na riešenie dopravnej situácie mesta, ktoré by mali fungovať niekedy v roku 2015, sú podľa V. Luterána možno dobré a mohli by fungovať. Dôležité je ale riešiť aj momentálny stav: „Ako budeme postupovať dovtedy? Je ešte šesť rokov pred nami, dovtedy musíme v tomto meste prežiť a zniesť zaťaženie dopravy." Už pri malom probléme či už nehode alebo práci na cestách v Prešove totiž kolabuje celý dopravný systém mesta.

Neprehliadnite tiež

Miloš Gallo sa stal najlepším strelcom na Slovensku

Hráč FK Štítnik KT dal za sezónu 55 gólov.

Násilník prinútil mladú ženu k orálnému sexu

Zvrhlé vyčíňanie zastavili až náhodní okoloidúci.

Auto skončilo na streche, pasažieri v nemocnici

Pri Bidovciach sa auto prevrátilo a začalo horieť.

Ústavný súd zamietol sťažnosť Lesov SR v kauze Slanské lesy

Dlhoročná kauza sa týka sporu o pozemky v hodnote desiatok miliónov eur.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poplatok za sobáš môže dobehnúť snúbencov aj na úrade, nielen v kostole

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Najčítanejšie na Spiš Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 072
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 274
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 891
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 3 273
  5. Kam do tepla v januári? 2 588
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 461
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 310
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 251
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 235
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 792

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop