DALIBOR JENÍK, dalibor.jenikkorzar.sk
Presne pred rokom otvoril primátor Prešova Pavel Hagyari Kanceláriu prvého kontaktu, ktorá mala slúžiť občanom. Včera oslávila svoje prvé narodeniny.
PREŠOV. Kancelária prvého kontaktu na Mestskom úrade v Prešove má za cieľ na jednom mieste poskytnúť komplexné služby klientovi a zároveň rýchlo a efektívne reagovať na jeho požiadavky. Otvorením tohto pracoviska sledovalo mesto zefektívnenie vybavovania žiadostí, poskytovania informácií a služieb občanom zo strany samosprávy.
Vybavia až 7 100 klientov mesačne
Kancelária, alebo klientske centrum, riadi odbor služieb občanom. "Mesačne na všetkých našich 12 pracoviskách vybavíme približne 7 100 klientov. Priemerný čas vybavenia klienta je na úrovni 6 minút," povedala vedúca Kancelárie prvého kontaktu Ľudmila Halečková. Podľa Halečkovej je kancelária najviac navštevovaná v čase od 10.00 do 13.00 hodiny.
Ľudia sú zväčša spokojní
V októbri 2008 bol v priestoroch kancelárie organizovaný prieskum dotazníkom spokojnosti klienta. Odovzdaných bolo 139 formulárov. Každý z nich vyjadroval názory na poskytované služby, prístup a ochotu zamestnancov, rýchlosť a operatívnosť vybavovania požiadaviek a tiež dal priestor pre vlastné návrhy. Kvalitu a úroveň poskytovaných služieb na jednotku hodnotilo 87 percent respondentov. Zvyšných 13 percent ju oznámkovalo dvojkou. Odborné vedomosti zo strany zamestnancov jednotkou oznámkovalo takmer 93 percent opýtaných. Z toho 81 percent klientov hodnotí rýchlosť a operatívnosť vybavenia svojich požiadaviek ako výborné. "Do dnešného dňa sme nemuseli riešiť žiadnu sťažnosť, čo považujem za skúšku správnosti a našej profesionality," zdôraznila Halečková.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš