Bardejov bude strážiť dopad krízy na rozpočet mesta
Finančná kríza a s tým súvisiaca starosť o naplnenie rozpočtu priviedli primátora Bardejova Borisa Hanuščaka k rozhodnutiu zriadiť pracovnú skupinu.
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Bude fungovať ako poradný orgán primátora. Na prvom sedení sa zišla v pondelok.
BARDEJOV. "Cieľom pracovnej skupiny zameranej na riešenie dopadov finančnej krízy nie je vyvolávať paniku, ale prijať také opatrenia, ktorá umožnia zabezpečiť chod samosprávy a vyrovnať sa s jej následkami tak, aby to v minimálnej miere ovplyvnilo výkon samosprávnych funkcií mesta," uviedol vedúci kancelárie primátora René Semanišin.
Pracovná skupina na riešenie dopadov finančnej krízy sa bude schádzať minimálne raz za dva týždne a bude vyhodnocovať vývoj rozpočtu mesta. Primátor Hanuščak na jej prvom zasadnutí zdôraznil, že je dôležité, aby mesto prijalo také opatrenia, aby sa vytvorila finančná rezerva pre prípad zhoršujúceho sa vývoja príjmov bežného rozpočtu. Prioritou pre Bardejov podľa primátora je zabezpečenie výkonu samosprávnych funkcií, teda zabezpečenie chodu školských a sociálnych zariadení.
"Najlepšou odpoveďou na nastupujúcu krízu je podpora produkcie a preto bude dôležitou úlohou mesta zabezpečenie príjmov kapitálového rozpočtu a následná realizácia čo najväčšieho počtu investičných akcií. Tieto totiž podporia zamestnanosť," skonštatoval Semanišin.
V priebehu budúceho týždňa pripraví bardejovský mestský úrad opatrenia aj čo sa týka fungovania príspevkových a rozpočtových organizácií mesta, rovnako aj obchodných spoločností so 100-percentným majetkovým podielom mesta: "Ide o určenie nevyhnutých výdavkov," zdôraznil. Šetrenie ako základná povinnosť sa premietne aj do fungovania bardejovského mestského úradu a mestských organizácií.
Autor: meš
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš