Občianske združenie (OZ) Táborisko sa včera na stretnutí s médiami snažilo upozorniť na neriešené problémy v meste. PREŠOV. Táborisko je zachovanou
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Občianske združenie (OZ) Táborisko sa včera na stretnutí s médiami snažilo upozorniť na neriešené problémy v meste.
PREŠOV. Táborisko je zachovanou obytnou zónou, ohraničenou na východe Šafárikovou a na západe Vajanského ulicou. OZ sa snaží o jej zachovanie na bývanie.
Problémom je hlavne predimenzovaná nákladná doprava na Šafárikovaj ulici, ktorá je cestou I. triedy. Združenie rieši aj otázky hluku a znečistenia, sťaženého prechodu cez cestu, zachovania zelene a iné podnety od občanov. Riešenie vidí v odklonenení nákladnej dopravy zo Šafárikovaj a Hollého ulice na Sídlisko Sekčov, respektíve vo vybudovaní obchvatu.
"Korešpondencia a stretnutia, hlavne cez Výbor mestskej časti k riešeniu dopravy, nestačili. Jednoducho sa nič nedialo," tvrdí Mária Dajčová, zástupkyňa OZ Táborisko k predchádzajúcim krokom. Podľa jej vyjadrení dopravná záťaž ruší ľudí a ničí urbanistický charakter Táboriska. "Je to obytná zóna a my ako starí obyvatelia poznáme jej hodnotu. Sú tam architektonicky vzácne fasády, to nakoniec mesto ocenilo tým, že zapísalo deväť domov medzi pamätihodnosti."
Hodnoty hlučnosti sú hraničné
Michal Kozák z OZ informoval o výsledkoch meraní hlučnosti, ktoré vykonal Nezávislý regionálny úrad verejného zdravotníctva: "Odporúčané hodnoty ministerstva životného prostredia sú 30 dB, prípustné 50 dB cez deň, 45 dB v noci. Skutočne namerané hodnoty sú nad hranicou 70 dB cez deň, popoludní a v nočnom pokoji 66,3 dB. Teda sú o viac ako 20 decibelov vyššie ako prípustné hodnoty."
Podľa Kozáka sa už pred rokmi malo mesto zamyslieť nad vytvorením vonkajšieho obchvatu Prešova. "Zástupca mesta nás neprijal, a z toho dôvodu takto vystupujeme. Sú dôležitejšie veci v Prešove ako kongresové centrum, či socha Krista, a to vyriešiť obrovský problém s dopravou", doplnil M. Kozák.
Mesto sa na dopravu chce sústrediť
"Doprava je v tomto roku prioritou pre primátora aj mesto. Do dvoch týždňov budeme mať spracovaný projekt riešenia, ktorý sa týka aj tejto cesty I. triedy. Keďže nejde o mestskú cestu, ale komunikáciu, ktorá patrí Slovenskej správe ciest, aj z jej strany musia prísť aktívne riešenia," tlmočil stanovisko primátora mesta jeho hovorca Michal Kaliňák. Podľa neho je východiskom plynulé rozloženie dopravy a úpravy v premávke, ktoré rovnomerne odľahčia všetky frekventované ťahy.