ročník Medzinárodného zrazu historických vozidiel Tatranský veterán 2008. Na štartovnej listine je 26 vozidiel s rokom výroby 1939 a staršie. "Chceme ukázať verejnosti historické pamiatky. Niekedy človek až žasne, čo kedysi ľudia dokázali vymyslieť a ešte aj dnes sa niektoré zariadenia používajú," povedal prezident Tatranského veterán Car Clubu Poprad Jozef Pollág.
Úplne najstarším vozidlom na podujatí Tatranský veterán 2008 bol De Dion Bouton z roku 1908, ktoré je zároveň aj najstarším vozidlom na Slovensku. Jeho majiteľom je Popradčan Juraj Puhalla. Auto kúpil pred piatimi rokmi v Holandsku. Približne 1,5 roka trvala jeho renovácia do
terajšej podoby. Podvozok auta je z roku 1908. Tento typ motora sa vyrábal už v roku 1900. Auto bolo karosované vo Francúzsku pre anglického zákazníka, ktorý ho mal až do roku 1962.
Napriek tomu, že De Dion Bouton bol najstarším autom na víkendovom podujatí v Poprade, nebol najdrahším. Tým sa stal podľa J. Pollága automobil Hispano Suiza z roku 1928. Jeho cena sa odhaduje na 22 mil. Sk (730 266 €).
Tatranský veterán sa začal výstavou historických vozidiel na železničnej stanici v Poprade v sobotu. Účastníci podujatia sa previezli historickou električkou Kométa do Vysokých Tatier. V nedeľu si mohli historické autá pozrieť Popradčania najskôr na Námestí sv. Egídia a neskôr aj obyvatelia mestských častí Veľkej a Spišskej Soboty.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš