(DPH). Ide o stavbu privádzača Poprad - Matejovce na diaľnicu D1, pričom sčasti bude zrekonštruovaná stará trasa cesty z dvojpruhovej na štvorpruhovú komunikáciu.
BRATISLAVA. Stavba má trvať tri roky a štyri mesiace v intraviláne a extraviláne mesta Poprad a extraviláne obce Veľká Lomnica. Stavba nadväzuje na zrealizovaný prieťah v Poprade. Predpokladaná cena stavby bola 924 miliónov Sk (30,67 mil. €) bez DPH.
Boli tri ponuky
Ako ďalej vyplýva z informácií Slovenskej správy ciest (SSC) Bratislava, uverejnených v Úradnom vestníku Európskej únie, stavbu zrealizuje Združenie I/67 Poprad - Kežmarok, 1. etapa zastúpené hlavným partnerom, spoločnosťou Inžinierske stavby, a. s. Košice. Dodávateľ vzišiel z verejnej súťaže spomedzi troch prijatých ponúk, keď rozhodovala najnižšia cena. Zmluva o stavbe privádzača bola uzatvorená 14. júla.
Vedúca odboru organizačno-správneho SSC Iveta Fedorová v apríli tohto roka uviedla, že od D1 po Veľkú Lomnicu pôjde preložka cesty, ktorá v súčasnosti vedie cez popradskú mestskú časť Matejovce: "Výstavbu diaľničného privádzača si vyžaduje dopravná situácia v meste Poprad, ďalej nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Matejovce, ktorú nová trasa obchádza po juhovýchodnej strane, ako aj nevyhovujúci úsek cesty I/67 po Veľkú Lomnicu."
Pokiaľ ide o plánovanú stavbu druhej etapy na uvedenom úseku, zatiaľ sa pripravovala správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie. Výstavba diaľničného privádzača Poprad - Matejovce sa môže začať. V piatok 25. júla dodávateľ stavby na čele s Inžinierskymi stavbami, a. s., prevzal v Poprade potrebné dokumenty k stavenisku.
Šesť mostov
Ako informoval riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Košice Jozef Fabian, úsek bude dlhý takmer šesť kilometrov a je rozdelený na tri menšie úseky. Dodávateľské firmy začnú najskôr s výstavou tretieho úseku medzi Matejovcami a Mlynicou. Celá investícia má stáť takmer 1,1 miliardy Sk (36,51 mil. €) vrátane DPH. Podľa Jaroslava Jarábka z Inžinierskych stavieb stavať sa bude za plnej premávky, preto bude presmerovaná doprava. Privádzač bude mať šesť mostov. Rýchlosť výstavby podľa Jarábka záleží od toho, ako budú plynúť peniaze od Slovenskej správy ciest. Jednotlivé úseky privádzača budú dané do premávky nezávisle od seba.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš