ANNA KOŠUTHOVÁ, anna.kosuthovakorzar.sk
V prešovskej mestskej doprave sa človek môže stať platiacim čiernym pasažierom, ani nevie ako. Stačí, ak si v istom okamihu kúpi v automate cestovný lístok, v trolejbuse ho označí a až potom zistí, že lístok vyzerá akosi inak.
PREŠOV. Takú skúsenosť mala skupina Prešovčanov, ktorí si kúpili lístky v pondelok podvečer v automate na Hlavnej ulici. Nastúpili na trolejbus číslo osem v smere na sídlisko Sekčov a riadne si lístky označili. Boli však prázdne. Svietili na nich len oranžové ochranné znaky a nápis Dopravný podnik. Chýbali im však všetky podstatné nápisy, vrátane nominálnej hodnoty a teda aj doby platnosti lístka.
Zaskočení cestujúci
Niektorých to prekvapilo, iní si zanadávali, že pokuty vyberať vedia, ale nemajú v poriadku automaty. Po chvíli sa začali potajomky obzerať z obavy, či v tej chvíli nenastúpi do „osmičky" revízor. „Ja som si kupovala lístok za 14 a táto pani za 10 korún, ale oba sú prázdne. To si mám teraz ísť kúpiť iný lístok?" pýtala sa ostatných cestujúcich pani Mária. V hlúčiku mladých zase rezonoval názor, že to revízorom vytmavia, keby ich chceli pokutovať, ale tí vystúpili na železničnej stanici. Pre ostatných sa cesta na sídlisko stala nepríjemnou, lebo ubúdalo tých, ktorí by im dosvedčili, že im také lístky vydal automat. Vydýchli si až na konečnej zastávke.
Reakcia riaditeľa
O situácii, ktorú zažili cestujúci, sme informovali riaditeľa Dopravného podniku mesta Prešov (DPmP) Petra Janusa. "Nikto ma o tom neinformoval, ale preverím to. Zrejme išlo o poruchu v automate. Je to len stroj, môže sa pokaziť. Pošleme tam servisného technika a chybu odstránime, ak sa tak už nestalo," reagoval s ospravedlnením dotknutým cestujúcim.
Ako by reagovali revízori?
Na otázku, ako by sa zachovali revízori, keby naozaj skontrolovali takéto lístky, odpovedal: "Jednoznačne išlo o technický problém. Keby pasažierovi aj dali pokutu a preukázal by, že sa to nestalo jeho vinou, stornovali by sme ju."
Zároveň odporučil ľuďom, aby v takomto prípade ihneď informovali vodiča konkrétneho vozidla. Ten sa vysielačkou môže spojiť so servisným technikom a poruchu odstrániť, tiež môžu ľudia zavolať na telefónne číslo, ktoré je v prípade potreby umiestnené na každom automate na lístky.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš