MARIANNA MEŠŠOVÁ, marianna.messovakorzar.sk
Výberové konania na vedúcich odborov Mestského úradu v Prešove majú víťazov. Do funkcií nastúpia 1. januára. Januárom totiž vstupuje na prešovskej radnici do platnosti nová organizačná štruktúra mestského úradu. Pripomíname, že primátor Pavel Hagyari odvolal 10. novembra všetkých vedúcich odborov a vyhlásil na tieto posty výberové konania.
PREŠOV. Vedúcim stavebného úradu sa stal Marián Harčarik, ktorý túto funkciu zastával aj pred vyhlásením výberového konania. Vedúcou odboru školstva, kultúry a športu bude Kvetoslava Komanická, ktorá pracovala na Krajskom školskom úrade v Prešove. Hlavným architektom mesta zostal Vladimír Ligus, ktorý sa do výberového konania prihlásil ako jediný. Funkciu vedúcej odboru sociálnych služieb si obhájila Anna Hrustičová. Vedúcim spoločného úradu zostáva Marián Eliáš. Funkciu vedúcej odboru strategického rozvoja si ustála Ľubica Tomášová. Na tento odbor v rámci výsledkov výberového konania nastupujú aj dvaja ďalší zamestnanci, ktorí budú zastávať funkcie vedúcich oddelení.
Kancelária prvého kontaktu od 1. februára
Vedúcou kancelárie primátora naďalej zostáva Dana Krištofová. Na túto pozíciu sa do výberového konania okrem nej nikto neprihlásil. Vedúcou finančného odboru zostáva Mária Nováková. Vedúcou odboru správy mestského majetku sa stala Daniela Špačková, ktorá doteraz zastávala funkciu vedúcej spoločného obecného úradu v obci Čaňa. Do funkcie vedúcej organizačného odboru nastupuje Daniela Dzubajová, ktorá tento odbor riadila ako poverená. Funkciu vedúceho odboru manažérstva kvality získal Karol Jedlovský, ktorý bol riaditeľom litovskej spoločnosti pre Česko a Slovensko. Vedúcou kancelárie prvého kontaktu sa stane Ľudmila Halečková, ktorá pracovala na odbore vnútorných vecí mestského úradu. Kancelária prvého kontaktu bude verejnosť otvorená 1. februára.
Mladší sa neprihlásili
Keďže až na niektoré výnimky boli doterajší vedúci odborov vo funkciách potvrdení, spýtali sme sa primátora Hagyariho, ako je spokojný: „Tí ľudia, ktorí vo vedúcich funkciách zostali, dostali konkrétne úlohy, aby činnosť odborov zlepšili. Musia pochopiť, že čas pohodového prežívania na mestskom úrade sa skončil. Máme pred sebou náročné obdobie a treba výsledky." Dodal, že títo ľudia dostali aj podmienku, aby do šiestich mesiacov bolo za nimi vidieť konkrétne výsledky.
Čo sa týka zmeny počtu zamestnancov na mestskom úrade, prednosta Jozef Višňovský informoval, že od januára na úrad nielenže noví ľudia prídu, ale iní aj odídu. Do dôchodku od januára má odísť 8 ľudí. Jedným z nich je aj bývalý vedúci odboru školstva Pavol Feňuš. Primátor uviedol, že očakával, že do výberových konaní sa prihlásia zástupcovia aj vekovo mladšej generácie, čo sa však nestalo. Podľa neho to súvisí s tým, že mnohí boli názoru, že bude rozhodovať politika.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš