prijatých Európskym spoločenstvom, ktoré definuje Charta cestujúcich a Norma kvality služieb verejnej osobnej dopravy. Cieľom prieskumu má byť zlepšenie služieb mestskej hromadnej dopravy.
PREŠOV. Prieskum kvality služieb DPMP trvá odvčera do konca novembra.
Internet alebo anketári
Cestujúca verejnosť sa do prieskumu môže zapojiť dvoma spôsobmi. Prostredníctvom formulára na webstránke www.dpmp.sk, alebo priamo po oslovení anketármi na frekventovaných miestach. Anketármi budú študenti Fakulty manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove.
"Prieskum sa bude týkať ôsmich oblastí. Spoľahlivosť, rýchlosť, nadväznosť spojov MHD, čistota vozidiel, vystupovanie vodičov a revízorov, cena a dostupnosť informácií," uviedol riaditeľ DPMP Peter Janus. Cestujúci budú mať aj priestor na voľné vyjadrenie svojich postrehov a výhrad týkajúcich sa MHD.
Výhrady čakajú ku všetkému
Výsledky prieskumu majú byť podľa Janusa východiskom pre zlepšenie služieb kvality cestovania hromadnou dopravou: "Kvalita služieb je spracovaná európskymi normami, ktoré sú pretransformované aj do slovenskej technickej normy." Janus predpokladá, že výhrady budú ku všetkým bodom, ktorých sa prieskum týka. Očakáva, že v prieskume sa vyjadrí vzorka 500 až 1 000 respondentov. Výsledky, ktoré z neho vyplynú, by mohli byť zapracované do praxe na budúci rok.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš