Korzár logo Korzár Spiš

Na diaľnici budú vážiť prechádzajúce kamióny

Kamióny, ktoré sú preťažené, chcú zo slovenských diaľnic odstrániť. Dôvodom je poškodzovanie povrchu cesty. Preto vybudovali na autostráde medzi

Prešovom a Košicami vážnice na oboch stranách. Kamióny sa im však dokážu vyhnúť! Vážnica je totiž z oboch strán na takom úseku diaľnice, pred ktorou je odbočka na cestu cez obce. Kamionisti tak stacionárnu váhu môžu obísť a bez problémov sa do spomínaných miest dostať. Poškodzovať teda budú povrchy ciest, ktoré vedú do miest cez obce, ktoré idú súbežne s autostrádou. Kontroly tak budú zložitejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PREŠOV. Na diaľnici medzi Prešovom a Košicami na oboch stranách vybudovali stacionárne váhy - vážnice. Policajti tak majú možnosť nákladné autá nasmerovať na niektoré z dvoch zrekonštruovaných odpočívadiel pri Petrovanoch. Tam dokážu na stacionárnych váhach zvážiť tlak náprav na vozovku.

SkryťVypnúť reklamu

"Veľmi vážne sa musíme zaoberať problémom, ktorý súvisí s kvalitou vozoviek. Na tú vplývajú najmä preťažené kamióny, ktoré devastujú cestné komunikácie. Ak voči tomu nebudeme vyvíjať silné reštriktívne opatrenia, ten problém tu bude stále," uviedol riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti a splnomocnenec vlády SR pre výstavbu diaľnic Igor Choma.

MT: Treba trvdšie sankcie

Podľa neho súčasná platná legislatíva neumožňuje striktne postihovať tých, ktorí porušia príslušné normy. "Ak vážnica odhalí vyšší nápravový tlak ako je povolený, môžeme ho istým spôsobom sankcionovať, ale musíme ho pustiť s tým, aby pri najbližšej odbočke zišiel z diaľnice. Rokujeme s policajným prezídiom o príprave nového zákona v takej podobe, aby sankcie boli podstatne tvrdšie ako doteraz. Nie na úrovni troch až piatich tisícok, to musí byť veľmi razantná pokuta," skonštatoval I. Choma.

SkryťVypnúť reklamu

V iných európskych krajinách pri zistení takéhoto priestupku vodiči nemôžu pokračovať v jazde. Musia zostať na mieste a náklad preložiť. "Uvažujeme aj o takejto možnosti. Prax ukazuje, že po slovenských cestách jazdí viac kamiónov, ako po okolitých krajinách. To znamená, že niekde chyba je. Preto sa ju snažíme takýmto spôsobom naprávať," dodal.

MT: Kontroly chcú koordinovať

Na poznámku, že kamionisti sa dokážu vážnici vyhnúť, uviedol: "Nemôžeme zabrániť vodičovi v rozhodnutí, ktorú cestu bude využívať. Naša spoločnosť je zodpovedná za tie úseky ciest, ktoré má v majetku." Podľa splnomocnenca je povinnosťou správcov ostatných ciest rovnako pristupovať k tomuto problému. "Budeme to riešiť v spolupráci s políciou a so správou a údržbou ciest a v čase, keď budú prebiehať na diaľnici tieto merania, pomocou mobilných vážnic budú prebiehať merania aj na súbežných cestách popri diaľnici," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukcia oboch odpočívadiel stála 110-miliónov korún. Technológia vyšla na 38 miliónov korún.

Ako prebieha meranie?

Súčasťou vážnice je monitorovacie zariadenie - kamery a senzory na rampe a dynamické váhové senzory zabudované vo vozovke. Umiestnené sú približne dva kilometre pred samotnou stacionárnou váhou.

Vyhodnocovanie prechádzajúcich vozidiel prebieha automaticky. Ak systém zistí, že prekročili normy, informácia sa odošle pomocou wi-fi signálu na pracovný pult policajtovi. Informácia obsahuje fotografiu vozidla, jeho detailné evidenčné číslo, dátum, čas prejazdu a ďalšie namerané hodnoty. Policajti môžu nákladiak následne zastaviť a odkloniť na stacionárnu vážnicu na odpočívadle. Tam auto na stacionárnej váhe opäť odvážia. Presnosť merania je plus mínus desať kilogramov.

Namontovaná technika dokáže merať aj výšku a množstvo prechádzajúcich vozidiel a snímať aktuálnu situáciu na diaľnici a odpočívadlách. Súčasťou systému je aj infračervený reflektor pre nočné videnie.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 651
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 973
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 608
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 190
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 916
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 650
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 449
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 282
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 767
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 619
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 084
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


7
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


13
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


147
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


74
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 282
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 767
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 619
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 084
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu