Korzár logo Korzár Spiš
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Ojazdených áut zo zahraničia pribúda

PETER RINDOŠ, peter.rindoskorzar.skOjazdené autá zo zahraničia sú v staroľubovnianskom regióne žiadaným tovarom. Potvrdzujú to aj čísla v evidencii

PETER RINDOŠ, peter.rindoskorzar.sk

Ojazdené autá zo zahraničia sú v staroľubovnianskom regióne žiadaným tovarom. Potvrdzujú to aj čísla v evidencii na tunajšom obvodnom úrade. Len v minulom roku sa počet dovezených vozidiel spoza hraníc zastavil na čísle 435. Za deväť mesiacov tohto roka ich je už teraz 411. Vzhľadom na pravidelnosť a vývoj ich prihlasovania sa predpokladá, že v Starej Ľubovni ich budú do konca roka evidovať okolo päťstotridsať.

STARÁ ĽUBOVŇA. Najväčší dopyt je jednoznačne po osobných autách. "Evidujeme aj záujemcov o malé dodávky," poznamenal riaditeľ obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Miroslav Hurtoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Kúpa v zahraničí môže byť výhodná

Staroľubovňania si vyberajú vozidlá podľa roku výroby, najazdených kilometrov, ale i podľa značky. Často záleží aj na skutočnosti, kde sú budúci majitelia áut zamestnaní. "Pracujem síce v Holandsku, no po auto som bol v Nemecku. Vtedy som vyložene potreboval peniaze, tak som si chcel dovozom privyrobiť. Auto som chcel totiž hneď predať. Viem, že sa tým dá dobre uživiť, i keď to obnáša množstvo papierovačiek a nervov. Zarobil som asi 15-tisíc v čistom, no mohlo to byť viac, nebyť precestovaných kilometrov po Nemecku, kde som si aj platil niekoľko nocí za ubytovanie," prezradil nám nemenovaný príležitostný "dovážač" áut.

Najviac áut je z Nemecka

Podľa úradníkov sú najžiadanejšie vozidlá s rokom výroby 2000 a 2001. "Nejde však len o ročník. Kupujúci zohľadňujú aj počet najazdených kilometrov," vysvetľuje M. Hurtoš. Podľa neho majú prím najmä francúzsky renault, peugeot a citroën. Takisto volkswageny a Škody Octavie. Najväčší záujem je o autá z Nemecka a Talianska. Až potom nasleduje Česká republika a ďalšie krajiny. Obdobie, kedy je dovoz najintenzívnejší, nemožno podľa riaditeľa definovať. "Na rozdiel od predaja nových áut, keď ťažiskom je hlavne jar a koniec roka, pri dovoze je to rozložené približne rovnako počas celého roka," dodal M. Hurtoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Administratíva by mala zlacnieť

Od budúceho roka by mal byť dovoz áut z cudziny jednoduchší i lacnejší. V prípade schválenia pripravovanej novely zákona totiž nebude nutné predkladať certifikát konformity a ani vykonať s dovezeným autom technickú kontrolu (STK). Práve spomínaný certifikát potvrdzoval, že auto spĺňa európske normy, pričom záujemcu vyšiel až na päťtisíc korún. V niektorých prípadoch bude STK potrebné navštíviť iba kvôli potrebným slovenským dokladom za minimálne poplatky. Naopak, motoristom pribudne nová povinnosť absolvovať kontrolu originality. Tá by mala zaručiť, že vozidlo nemá súvislosti so žiadnou trestnou činnosťou. Táto povinnosť vyjde záujemcov od 1500 do 2800 korún, pričom v Starej Ľubovni túto službu možno využiť už od 4. októbra v mieste STK.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Na úrade dostali termín počas zákazu vychádzania. Prišli, hrozili im pokutou

Rezort vnútra zatvoril svoje pracoviská až v utorok.

Počas utorka pristúpilo ministerstvo k zatvoreniu svojich pracovísk pre verejnosť.

Šiesti poslanci košickej župy odchádzajú z poslaneckého klubu Smeru

Nemôžu vytvoriť svoj vlastný. Chcú zmenu rokovacieho poriadku.

Ján Jakubov bude zrejme predsedom nového poslaneckého klubu strany Hlas.

Kauza správkyne nebankovky SaS Slovensko sa možno vráti na začiatok

Krajský súd zrušil rozsudok okresného, ten bude pokračovať v dokazovaní.

Obžalovaná Kristína Rigová (vpravo) s advokátkou Helenou Knopovou na krajskom súde.

V Medzilaborciach začali stavať stanicu. Stará už bola len na hanbu

Poslúži cestujúcim, ktorí idú vlakom aj autobusom.

Práce na výstavbe vlakovej a autobusovej stanice v Medzilaborciach sa začali.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop