pôvodne malo svoje brány zatvoriť už v septembri.
PREŠOV. Pracovníkom v depe veľmi do reči nie je. „Vieme, že sa majú niektorí pracovníci presunúť do Humenného a do Košíc. Stres máme," povedal nám jeden z nich. „Prácu v týchto mestách nám už ponúkli," doplnil ďalší.
„Ja som tiež dostal ponuku pracovať v Humennom. Odmietol som to. Zatiaľ pracujem a potom uvidím. V tomto depe som odrobil 30 rokov," povedal nám pán Miroslav, ktorý je vedúci strediska údržby a opráv.
Nadbytočných presunú do Košíc a Humenného
Celý problém spočíva v tom, že predstavenstvo Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s., si dalo urobiť ekonomickú analýzu. A tá pre prešovské RD dopadla zle. „Po zvážení všetkých pozitív a negatív sa predstavenstvo rozhodlo, že k poslednému septembrovému dňu sa depo uzatvorí," povedal nám hovorca spoločnosti Ján Tréger.
Čo ďalej, to určí prieskum
Ako dodal, zamestnanci mali prejsť pracovať do depa v Košiciach a do Humenného. Ozvali sa však aj odborári a predstavenstvo od svojho rozhodnutia depo zatvoriť upustilo. Ale len do minulého týždňa, kedy sa uskutočnil poslanecký prieskum. „Tento týždeň sa očakáva výstup z prieskumu, na základe ktorého sa rozhodne, čo ďalej," povedal hovorca. „Zrušením rušňového depa sa ušetrí ročne približne 34 miliónov korún." Ako ďalej dodal, vysoké sú v Prešove napríklad náklady na kúrenie. Je tu zastaralá kotolňa, budovy nie sú zateplené. „Sú tu obrovské úniky tepla. Na to, aby sme budovy zateplili a obnovili kotolňu, potrebujeme 21 miliónov."
Zrušením depa v Prešove a premiestnením prevádzok do depa v Košiciach a v Humennom sa stane nadbytočnými 26 ľudí. „To neznamená, že by sme chceli s týmito ľuďmi rozviazať pracovný pomer. Budú im ponúknuté iné pracovné pozície v rušňovom depe v Košiciach a v Humennom. Ide hlavne o pracovníkov správy a údržby majetku a niekoľko pracovníkov na úseku logistiky," doplnil J. Tréger.
Kužma: Je to nesprávny krok
Na spomínanom prieskume sa zúčastnil aj poslanec NR SR Štefan Kužma (SDKÚ-DS). Z rozhodnutia spoločnosti Cargo Slovakia je znechutený. „Je to nesprávny krok. Vedenie ma vôbec nepresvedčilo, že je dobré zrušiť jedno z najnovších a najväčších dep a presunúť ľudí. Neviem si predstaviť, ako budú železničiari dochádzať do Humenného. Pozreli sme si, ako im idú vlaky. Ráno pôjdu o piatej a večer sa vrátia o ôsmej - deviatej večer. To je neprijateľné. Toto nie je ponuka. Vláda takto ľudí pripraví o prácu," dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš