Korzár logo Korzár Spiš
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Autobus do Londýna mal sedemnásťhodinové meškanie!

Prešov - So sedemnásťhodinovým meškaním prišiel autobusový spoj prešovskej Slovenskej autobusovej dopravy (SAD), a. s., s odchodom z Prešova 16.

júla, do cieľovej stanice v Londýne. „Požadujeme náhradu a odškodnenie. Osobne som prišiel o prácu v Londýne. Musel som sa otočiť a vrátiť sa naspäť," posťažoval sa nám Peter Martončík. Zdôraznil, že pre toto meškanie prišiel nielen o prácu, ale aj o peniaze.

Problém, ktorý vznikol počas cesty pravidelným autobusovým spojom do Londýna, opísal takto: „Vodiči nám vôbec neoznámili, že je porucha. Dozvedeli sme sa to až ráno. Sedemnásť hodín sme potom v Nemecku trčali v autobuse. Klíma nešla, tiež sa pokazila. Ľudia boli hladní a smädní. Stáli sme tri kilometre od najbližšej dediny." Boli traja vodiči, ale ani jeden z nich neovládal cudzí jazyk: „Pri odstavenom autobuse zastal nejaký Nemec a snažil sa pomôcť, ale vodiči sa s nim nevedeli dohovoriť. Jeden z nich sa prišiel opýtať do autobusu, či niekto z nás vie po nemecky. Po chvíli sa zase prišiel opýtať, či vie niekto po anglicky."

Skryť Vypnúť reklamu

Cestujúci vzniknutú situáciu riešili ešte v autobuse spísaním petície. Podpísali ju skoro všetci cestujúci. „Nikto z cestujúcich to však zatiaľ neriešil, lebo všetci zostali v Anglicku. Vrátili sme sa len dvaja." Od prešovskej SAD žiadajú nahradiť minimálne tritisíc korún. Toľko totiž zaplatili za cestovné lístky do Londýna.

O stanovisko sme požiadali generálneho riaditeľa prešovskej SAD Jozefa Kičuru. Uviedol, že na internetovej stránke SAD uverejnili ospravedlnenie všetkým cestujúcim linky Prešov - Londýn, ktorí cestovali 16. - 18. júla do Londýna: „Ľutujeme, že z technických príčin sa ich cesta neprimerane predĺžila. Všetci cestujúci sa môžu osobne spojiť s našou spoločnosťou, aby sme po získaní ich požiadaviek mohli na ne reagovať." Dodal, že si musia doniesť cestovný lístok.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre internetovú formu kontaktovania sa s cestujúcimi sa rozhodli preto, lebo na petícii, ktorú im na SAD doručili, podľa riaditeľa nie je uvedená adresa ani jedného cestujúceho. Je tam len meno a telefónne číslo: „Nie je tam ani to, akú kompenzáciu od nás požadujú."

Zaujímalo nás, prečo oprava autobusu trvala tak dlho. Riaditeľ nás informoval, že porucha vznikla nadránom okolo 04.00 hod. „Vodiči následne zavolali servis. Ten prišiel a sprevádzal náš autobus do najbližšieho servisu. Pracovníci však v servise nastúpili až o 8.00 hod. Ich záver bol však taký, že nie sú autorizovaní pre opravu mercedesov, tak nás nasmerovali do iného servisu. Tam však nemali potrebné súčiastky. Zohnali ich až o 14.00 hod. Po oprave autobus aj s cestujúcimi pokračoval v ceste do Londýna."

Skryť Vypnúť reklamu

Cestujúci boli teda sedemnásť hodín v autobuse hladní a smädní... „Žiaľ, čo sa týka našich vodičov, zlyhal ľudský faktor. Keď nič iné, tak vodu v autobuse mali. Problémom je i to, že cestujúcich neinformovali o poruche autobusu."

Podľa riaditeľa kvalita vodičov je veľkým problémom nielen prešovskej SAD, ale celého Slovenska: „Máme veľkú fluktuáciu. Vodiči, ktorí čo i len trochu ovládajú nejaký cudzí jazyk, odchádzajú pracovať do zahraničia."

Ako často sa kazia autobusy prešovskej SAD na zahraničných diaľkových trasách? „V minulom roku sme nemali ani jednu väčšiu poruchu, ale posledný mesiac až tri. Nevieme si to vysvetliť. Veď predtým, než autobus odíde na diaľkovú trasu, ho v dielni skontrolujú," skonštatoval Kičura.

Aký je spôsob náhrady

Ako by mal teda cestujúci postupovať v prípade, ak sa jeho cesta autobusom sa neprimerane predĺži?

Uplatňovanie nároku na náhradu škody z omeškania je zložité, čo konštatujú aj samotní dopravcovia. Európska únia totiž zatiaľ neurčila pravidlá pre trh autobusovej dopravy a nereguluje ho. Každá dopravná spoločnosť v rámci Slovenska má vypracovaný svoj vlastný prepravný poriadok a teda aj pravidlá pri odškodňovaní.

V Prešovskej SAD platí pravidlo, že každú jednu sťažnosť cestujúceho posudzujú osobitne. Podmienkou je však doloženie cestovného lístka a tiež to, aby cestujúci podal písomnú sťažnosť. Dosiahnuť preplatenie ceny cestovného lístka nie je samozrejmé. Ak ide o nepredvídateľné okolnosti, medzi ktoré patrí aj technická porucha autobusu, cestujúci na to nemá nárok. Spoločnosť však môže vyjsť v ústrety tak, že poskytne cestujúcim zľavu z ceny cestovného lístka, alebo inú náhradu. Definovanie nepredvídateľných okolností je uvedené v Prepravnom poriadku pravidelnej diaľkovej a medzinárodnej autobusov dopravy.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 102
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 040
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 432
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 649
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 291
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 314
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 794
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 427
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 373
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenka vyrovnala svoj najlepší výsledok v zjazde.

8 h
Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie po prílete poľských lekárov a zdravotníkov, ktorí pomôžu počas celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

9 h

Máme síce neveľmi priekazné testy, ale kompenzujeme to tým, že ich aspoň úplne zle používame.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop