totiž uvažuje o tunelovom variante. Časť železničnej trasy by teda išla pod zemou. V tejto súvislosti primátor Hagyari uviedol: "Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná de facto aj ako metro v rámci integrovanej dopravy so zastávkami v jednotlivých častiach mesta. Využívaním železnice na takéto účely by sme napokon len zefektívnili koľajovú dopravu."
V súvislosti s priamym železničným spojením Prešova s Bratislavou sa na prešovskom mestskom úrade uskutočnilo ďalšie pracovné rokovanie všetkých zainteresovaných strán. Za mesto Prešov sa zúčastnil primátor a odborní pracovníci radnice. Úrad Prešovského samosprávneho kraja reprezentovali predstavitelia odboru strategického rozvoja. Spoločnosť Reming Consult najskôr zhodnotila výstupy z posledného rokovania, ktoré sa uskutočnilo v marci a s oboma samosprávami hľadala možností ďalšieho postupu výstavby železnice.
"Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá priame železničné spojenie s Bratislavou. Začiatkom roka sme preto avizovali záujem o vytvorenie priameho železničného spojenia s hlavným mestom. Na prvom pracovnom rokovaní so zástupcami železníc, Prešovského samosprávneho kraja aj spoločnosťou Reming Consult sme našli spoločnú reč. Naše stanovisko podporilo aj neskoršie rozhodnutie Železníc SR a vlády. V tejto chvíli je preto len otázkou času a otázkou konkrétnej podoby, akú tento projekt získa," v krátkosti zhodnotil iniciatívu primátor Pavel Hagyari.
Návrhy variantov riešenia osobnej železničnej dopravy budú predmetom ďalších rokovaní. Najbližšie rokovanie zvolá po analýze podnetov Útvar hlavného architekta. Až následne sa uskutoční schvaľovanie finálnej podoby dokumentácie investície, ktorej súčasťou bude aj definovanie tunelových variantov prekládky a výstavby železničnej trasy.
(frk)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš