Korzár logo Korzár Spiš
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Namiesto z Prešova museli na zájazd vycestovať zo Žiliny

Prešov - Nepríjemnú skúsenosť pred letnou dovolenkou zažila Veronika Šinglárová (na snímke) zo Sabinova. Ešte v januári tohto roku si kúpila pobyt v

Chorvátsku v prešovskej pobočke istej cestovnej kancelárie. Miestom odchodu mal byť Prešov.

"Tri dni pred odchodom nám povedali, že autobus odíde zo Žiliny. Volala som na ústredie cestovnej kancelárie, kde mi povedali, že kvôli niekoľkým východniarom nebudú ťahať autobus, a že v podmienkach zmluvy je uvedená možnosť zmeny nástupného miesta," povedala nám pani Šinglárová. Ak by vedela, že odchod bude z 300 kilometrov vzdialeného mesta, takýto zájazd by si nekúpila. Zarazilo ju najmä to, že vyše pol roka jej nikto nič neoznámil a o zmene nástupného miesta sa dozvedela na poslednú chvíľu. "V cestovnej zmluve je uvedené miesto nástupu Prešov, to bolo pre mňa veľmi podstatné. A nejde o last minute, ale o vopred kúpený zájazd. Pri kúpe zájazdu ma voviedli v omyl, preto budem žiadať vrátenie všetkých nákladov, ktoré mi týmto vznikli," nevzdáva sa V. Šinglárová, ktorej sa zájazd predraží o 1 500 korún. S tou istou cestovou bola na zájazde aj vlani a predvlani a dovtedy nemala problém. Teraz sa jej dovolenka skomplikuje, už aj pre to, že na ňu mal nadviazať ďalší objednaný pobyt na Slovensku. Pre cestu zo Žiliny jej však zrejme jeden deň z tohto pobytu prepadne.

Skryť Vypnúť reklamu

Riaditeľ cestovnej kancelárie pripustil, že cestovka sa snaží pre klientov zabezpečiť prevoz na najbližšie nástupné miesto. Podrobnosti o prípade, ktorý sa stal v Prešove, však nepoznal. "Keďže mi nie sú známe bližšie informácie, nie je možné odpovedať konkrétne. Vo všeobecnosti sú pravidla transferov, resp. nástupných miest pri zájazdoch presne definovane v zmluvných vzťahoch a všeobecných informáciách, uvedených v katalógu cestovnej kancelárie. V niektorých prípadoch je možné, že o konkrétne nástupné miesto nie je dostatočný záujem. V takomto prípade sa cestovná kancelária snaží zabezpečiť transfer z najblizsieho možného nástupného miesta," uviedol.

V zmluvných podmienkach je naozaj uvedené, že miesto nástupu a výstupu môže cestovka zmeniť. "Doprava po Slovensku pri všetkých autobusových zájazdoch sa uskutoční pri minimálnom počte 10 účastníkov z jedného nástupného miesta," uvádza sa v zmluve. Otázkou však ostáva, prečo o tejto skutočnosti neboli klienti informovaní skôr, keďže išlo o zájazd kúpený v januári.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo sa dá robiť

Podľa stránky Asociácie spotrebiteľov Slovenska (www.pravaspotrebitela.sk) musí zmluva o zájazde jasne odpovedať na základné otázky: Kedy? Kto? Kde? Ako? Za koľko? "Vymedzuje charakteristiku i termín začatia a skončenia zájazdu, musia v nej byť uvedené všetky poskytované služby, ktoré sú zahrnuté do ceny zájazdu a tiež miesto a čas ich trvania..."

Ako môže spotrebiteľ reklamovať zájazd? "Ak zistíte, že poskytnuté služby nezodpovedajú zmluve, reklamujte chybne poskytnutú službu bezodkladne na mieste. Urobte v spolupráci so zástupcom cestovnej kancelárie písomný záznam... Písomnú reklamáciu je potrebné doručiť cestovnej kancelárii bezodkladne, najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy, inak právo zaniká. Reklamáciu pošlite doporučene (najlepšie s návratkou) a k reklamácii priložte písomný záznam, prípadne inú dokumentáciu. Ak ste kupovali zájazd v cestovnej agentúre, reklamujte v cestovnej agentúre, ale svoje práva si môžete uplatniť aj voči cestovnej kancelárii," radí Asociácia spotrebiteľov Slovenska.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 229
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 369
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 128
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 716
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 570
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 476
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 454
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 080
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop