vyriešiť opätovným navštívením spomínaného hypermarketu. "Prišli sme si dať vysvetliť nezhodu na pokladničnom bloku, ktorú sme objavili až doma. Kupovala som bravčové karé vcelku za akciovú cenu, ktorá bola vypísaná aj na pulte, kde sa toto mäso predávalo. Pri kase mi však naúčtovali vyššiu cenu," dodala znechutená Popradčanka.
V tej rýchlosti, keď stojíte v rade a ľudia sa na vás pri pokladni tlačia, si mnohí neuvedomujú a nesledujú presné ceny, ktoré pokladničná kasa vykazuje. Tí dôslednejší si pokladničné bloky kontrolujú poväčšine až doma. "Nebolo to prvýkrát, čo nás Tesco oklamalo. Moja trpezlivosť už pretiekla. Buď sa stane, že nám hypermarket naúčtuje vyššiu cenu ako je písaná na akciovom tovare, alebo prídem domov a zistím, že namiesto 30 dekagramov salámy, mám naúčtovaných za 70 dekagramov. Niekedy mám naúčtovaný šalát, ktorý som si vôbec nekupovala. Za vrchol považujem arogantné správanie na informáciách, kde sa vám ani za chybu neospravedlnia," dodala rozhorčená zákazníčka.
Ako ďalej povedala, na informáciách zákazníčku zamestnankyňa popradského Tesca informovala, že sa mohlo stať to, že cena sa zmenila v tej chvíli, ako prešla 50 metrov od pultu s mäsom k pokladničnej kase.
Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa siete hypermarketov Tesco Stories na Slovensku sa pre náš denník vyjadrila, že keď zákazník takéto niečo zistí, mal by navštíviť centrum služieb zákazníkov v danom hypermarkete a tam mu nezrovnalosť vyriešia. "Je nám to veľmi ľúto, keď sa niečo také stane. Robíme všetko preto, aby sa tieto chyby eliminovali. Pri množstve tovaru, ktorý je denne dodaný, sa takéto veci môžu stávať. Chyby sa snažíme odstrániť a uvítame, keď nás zákazníci na chybu upozornia hneď. My sa to vždy snažíme vyriešiť, pretože nás zaujíma spätná väzba," dodala O. Hrnčiarová.
Vedúca právneho oddelenia prešovskej pobočky Slovenskej obchodnej inšpekcie, Jarmila Balogová sa k tomuto problému vyjadrila: "Každý výrobok musí byť označený cenou z platnej ponuky. V prípade, že cena nie je účtovaná v súlade s cenovou evidenciou, ide buď o klamanie spotrebiteľa alebo o nesprávne účtovanie. Ak máme takéto hlásenie, podávame pre spoločnosť záväzné pokyny na nápravu a následne si to chodíme overovať, alebo to postupujeme na správne konanie," objasnila J. Balogová.
Autor: Zuzana FABIANOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš