ňom pochutnávali návštevníci prešovského prírodného kúpaliska Delňa a už v júli ho začali nákladné autá rozvážať po okresoch na východe Slovenska. Dnes má táto značka fajnšmekrov nielen doma, ale aj v USA.
Ako to už pri narodeninách býva, šarišskí pivovarníci dostali k 40 darček v podobe nového mladinového kotla, čo je základná súčasť pri varení piva. Nová technológia za 40 miliónov korún prispeje k vysokej kvalite výsledného produktu, no samozrejme, ráta sa s nižšími výrobnými nákladmi. "Viem, že nie je jednoduché uvariť dobré pivo. Musíte mať vhodné podmienky, technológie, znalosti a skúsenosti. Svoju úlohu zohráva tiež tradícia a vzťah k pivovarníctvu. Jednou z najdôležitejších podmienok sú však ľudia, odborníci a značka Šariš mala na takýchto ľudí šťastie," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar, a.s. Imrich Havriš pri odovzdávaní daru.
S výstavbou závodu sa vo Veľkom Šariši sa začalo v septembri 1964 a už v prvom roku výroby pivovar vyexpedoval 203 000 hl piva. Šariš si veľmi rýchlo razil cestu za hranice regiónu a už o osem rokov získal kredit dobrého piva v rámci bývalého Československa. Od začiatku tohto roku je pivovar vo Veľkom Šariši súčasťou spoločnosti Pivovary Topvar, a. s. Kým v roku 1977 zamestnával okolo 350 ľudí, dnes v rámci spoločnosti Pivovary Topvar, a. s. pracuje takmer tisícka zamestnancov.
Autor: ak
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš