úsek nie je dôstojným dopravným spojením, zvlášť keď ceste prislúcha označenie - "prvá trieda". "Choďte sa pozrieť na západné Slovensko. Cesty v takej kvalite neprechádzajú ani dedinami a nieto ešte spájajú blízke regióny ako je to tu. Veď okrem toho, že sú večne rozbité, sú až príliš úzke. Chcel by som vidieť západniarov jazdiť tu," povzdychol si Marcel Hutník, ktorý na týždňovky jazdí do Bratislavy autom.
Pasažieri v dopravných prostriedkoch nepreklínajú iba zlý stav vozovky, ale upozorňujú aj na bezpečnosť. "Pracujem v Spišskej Belej. Domov neďaleko Starej Ľubovne dochádzam pravidelne autobusom. Keď ide oproti nám nákladné auto, mám len obavy aby sme sa mu vyhli. Šofér však vždy pribrzdí, takže chvalabohu som zatiaľ žiadnu kolíziu nezažila," približuje každodenné zážitky Martina.
Zlý stav cesty I/77 dokumentujú v niektorých úsekoch aj neexistujúce krajnice. Rozmerovo dokonca nepostačuje ani šírka vozovky. Tým, že na viacerých miestach má menej ako 7 metrov, nespĺňa normami určené parametre. Spomínaný úsek nepatrí k najbezpečnejším ani podľa policajných záznamov. Len za prvé mesiace tohto roka tu bolo spôsobených vyše dvadsať dopravných nehôd. Pri jednej z nich boli až šiesti ľudia ťažko zranení.
Slovenská správa ciest (SSC) ako správca vozovky o problémoch vie. Dokonca vo firme nám potvrdili, že podobných prípadov, kde nesedia parametre evidujú viacej. "Mnohé cesty sa postupne rekonštruujú. Prioritu budú mať tie, kde je už prekročená ich výkonnosť, na ktorých je vysoká dopravná nehodovosť a doprava má negatívny dopad na životné prostredie. Malo by ísť o lokality, kde sa neuvažuje s výstavbou diaľnic," informovala Tatranský denník Korzár Iveta Fedorová, hovorkyňa SSC. Ako ďalej uviedla, časom by malo prísť aj na cestu medzi Sp. Belou a St. Ľubovňou. Bližší termín však nešpecifikovala. "Okrem iného všetko bude záležať od investičných možností SSC v ďalších rokoch," dodala hovorkyňa.
Čo sú cesty I. triedy
Cesty, ktoré majú význam pre medzinárodnú a celoštátnu dopravu (STN 736100). Zabezpečujú bez prerušenia vzájomné prepojenie sídiel krajov a prepojenia hraničných priechodov. Cesta I. triedy môže začínať a končiť na štátnej hranici alebo na cestnej komunikácii vyššieho alebo rovnakého dopravného významu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš