iný produkt, už sa šíri nová kampaň. Tentoraz cez pevné linky. Automatický volací systém oznámi klientovi, že vyhral väčšiu sumu peňazí. Nabáda ho, aby okamžite spätne zavolal na prémiové číslo 0900xxx. Keď na to číslo klient zavolá, ozve sa mu záznamník, ktorý mu diktuje ďalšie pokyny. O týchto praktikách sme už informovali v sobotu. Zaujímalo nás, či sa s nimi stretli aj Prešovčania.
"Mne sa to stalo. Vraj som vyhrala 45-tisíc korún a mám okamžite zavolať späť, lebo rovnaká šanca sa už nezopakuje. Musím sa priznať, že hlas znel tak naliehavo, že som chvíľu aj váhala, či nezavolám. Číslo mi hlas ženy diktoval trikrát, ale už keď som si ho poznačila, zdalo sa mi, že tam má akosi veľa núl. Nezavolala som. Pýtala som sa známych a oni mi povedali, že už im naletelo veľa ľudí. Nedostali žiadnu výhru, len vysoký účet za telefón," povedala nám dôchodkyňa Alžbeta Kellnerová.
Oslovili sme aj ďalších ľudí s otázkou, či sa už s podobným telefonátom stretli. "Ja nie a čudujem sa, že na také niečo v dnešnej dobe niekto naletí. Možno starší a osamelí ľudia, ktorí majú menej informácií. Ja som napríklad mala problém vysvetliť svojej mame, keď jej prišlo oznámenie, že vyhrala auto a dostala od neho aj kľúč, že to nie je pravda. Presviedčala som ju veľmi dlho," reagovala na našu otázku Prešovčanka Ľubica Mihoková. Mama jej uverila až vtedy, keď jej doniesla podobné zásielky aj od iných príbuzných.
"V tejto chvíli neviem, ako by som zareagovala, ale asi by som sa najprv poradila s manželom a prišli by sme na to spolu. V rodine sa nám už stalo, že príbuzní doplatili na neoverené rozhodnutie," pridala svoj názor Alena Semančíková z Malého Šariša.
Aj keď sa zdá, že v súčasnosti sú ľudia opatrní, neplatí to vo všeobecnosti. Potvrdzuje to aj stanovisko Spoločnosti Slovak Telekom: "Máme o tom informáciu a podľa našich zistení k 23. aprílu na prémiové číslo jednej zo spoločností volalo 7 634 zákazníkov. Hoci klientov hláska upovedomila, že cena hovoru je 89 korún s DPH za minútu, volali na tieto čísla z vlastného rozhodnutia a musia si byť vedomí, že sa to odrazí na ich fakturácii," uviedla špecialistka pre externú komunikáciu Petra Pauerová.
Dodala, že spoločnosť Slovak Telecom nie je oprávnená skúmať obsah prepravovaných správ, preto zákazníkom odporúča chrániť sa. Napríklad aktivovaním služby zablokovania odchádzajúcich volaní na vybrané čísla, ale čísla so zvýšenou tarifou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš