Šarši spokojní už skôr. Ešte v apríli 2005 sme písali o tom, že poslanci schválili podpis zmluvy s DPMP na prvý kvartál roku 2005, ale s tým, že sa situácia prehodnotí. Napokon došlo k schváleniu podpisu celoročnej zmluvy s prešovským dopravným podnikom.
„V rámci samosprávneho kraja sa dohodlo, že od 1. 1. 2006 pôjde integrovaná doprava. Začali sme do toho búšiť, aby sa to naozaj stalo. Práve na tom sedení všetci konštatovali, že nakoniec je v doprave dosť peňazí, len ich treba lepšie rozhodiť. A že chodí veľa nevyužitých spojov. Vzali sme si ako príklad Brno, kde chodí do vzdialenosti 50 kilometrov integrovaná doprava. Jedinou jej nevýhodou je, že by sa viac prestupovalo," konštatoval vtedy primátor Veľkého Šariša Róbert Oros, ktorý tvrdil, že zmluva s DPMP je nevýhodná: „Platíme 126-tisíc mesačne."
Šéf DPMP Peter Janus vtedy tvrdil, že ak by bola zmluva pre mesto Veľký Šariš nevýhodná, tak ju neuzavrie. Tarifné a prepravné podmienky sú podľa Janusa „výhodné hlavne pre cestujúcich, napríklad časové predplatné cestovné lístky neobmedzujú počet vykonaných jázd a podobne".
Prešiel istý čas, nič sa nedialo. Dopravný podnik mesta Prešov však 16. 11. 2006 pohrozil mestu Veľký Šariš, že pre nesplatené dlhy zruší linky MHD. Buď okamžite, alebo nepredĺži zmluvu k 1. 3. 2007. „Od začiatku zmluvného vzťahu je ten problém, že tú splatnosť nedodržiavajú a platia až po našej výzve," povedal vtedy Janus. „Normálne platíme každý mesiac, hneď, keď dostaneme podielové dane, ani nečakáme do tridsiateho. Len jedna splátka, nejaká júnová, meškala," povedal vtedy veľkošarišský primátor.
Na margo chystaného zámeru DPMP nepodpísať novú zmluvu uviedol, že tento problém budú riešiť po voľbách, pričom by radšej využívali služby iného prepravcu než DPMP.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš