Korzár logo Korzár Spiš

Spoje MHD do Veľkého Šariša a Bzenova nezrušia

Prešov - Spoje prešovskej mestskej hromadnej dopravy do Veľkého Šariša a Bzenova budú jazdiť. Nemení sa ani grafikon. Akciová spoločnosť Dopravný

podnik mesta Prešov (DPMP) nechcela pôvodne predĺžiť zmluvu s Veľkým Šarišom a Bzenovom. Dôvodom boli záväzky oboch samospráv voči dopravnému podniku. Podľa informácií z DPMP boli tieto záväzky následovné: Veľký Šariš dlhoval za rok 1998 (bez úrokov z omeškania) 411 439 Sk, za rok 2001 sumu 514 466 Sk, za rok 2005 sumu 448 036 a za rok 2006 to bolo 126 250 Sk. V prípade Bzenova išlo o takmer 260-tisíc za rok 2001. Spoločnosť DPMP uplatnila svoje pohľadávky na súde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po včerajšom rokovaní na prešovskej radnici si však cestujúci môžu vydýchnuť. Spoje MHD budú premávať aj po 1. marci. Primátor mesta Prešov Pavel Hagyari si vypočul názory oboch strán na vzniknutý problém. Ako zdôraznil, „cestujúci nesmú byť rukojemníkmi a preto musíme hľadať a nájsť také riešenie, ktoré bude mať minimálny dopad na tých, ktorí využívajú služby dopravného podniku na cestovanie medzi oboma mestami".

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom rokovania je podľa Michala Kaliňáka z Mestského úradu v Prešove dohoda o splátkovom kalendári, v rámci ktorého bude dopravnému podniku splatená celková podlžnosť vo výške 900-tisíc korún. Ako nám tlmočil M. Kaliňák, riaditeľ DPMP, a. s., Peter Janus okrem iného navrhol, aby sa úhrada za verejnú dopravu zo strany Veľkého Šariša hradila vopred a nie tak, ako doposiaľ. Teda do 30 dní od jej poskytnutia. „Takýmto spôsobom sa aj pre budúcnosť vyhneme akýmkoľvek nedorozumeniam," pripomenul riaditeľ a dodal: „Dopravný podnik jazdí do Veľkého Šariša už 50 rokov. Preto hľadajme také možnosti, aby táto trasa bola aj naďalej samozrejmosťou".

Oslovili sme aj ďalších aktérov stretnutia. „Rokovanie skončilo tak, že MHD bude chodiť do našej obce aj naďalej. To je pre našich občanov najdôležitejšie. Ten dlh však budeme musieť uhradiť," povedal nám starosta Bzenova Štefan Rafajlovič. Zohnať peniaze na úhradu starých záväzkov je ťažké. „Máme problém s mesačnou splátkou. Je to obrovská záťaž pre našu obec, lebo u nás to robí nejakých 700-tisíc a ak to bude narastať, tak to z nášho rozpočtu bude tisíc korún pre každého občana z podielových daní." Podľa starostu to ide na úkor rozvojových projektov. Napríklad pri čerpaní eurofondov musí aj obec prispieť 5 percentami rozpočtu. V Bzenove uvažujú, čo s tým, ale ako dodal Rafajlovič v súvislosti s MHD: „Momentálne inú možnosť nemáme."

SkryťVypnúť reklamu

Veľkošarišský primátor Róbert Oros je so včerajším výsledkom rokovania spokojný. „Ľudia sa stále musia dohodnúť a keď to treba pre cestujúcu verejnosť, tak o to viac." Primátor Oros ďalej povedal, že sa dohodli na splátkovom kalendári aj na tom, že DPMP stiahne žaloby. Osobne sa domnieva, že by pri nich dopravný podnik aj tak neuspel.

Vo Veľkom Šariši uvažovali o výberovom konaní na prepravcu. Je to ešte aktuálne? „Zatiaľ nie, ale podľa nového zákona by sa malo robiť na každú linku verejné obstarávanie." Aj v budúcnosti chce Veľký Šariš riešiť MHD spolu s Prešovom, mala by však byť lacnejšia.

„Košický samosprávny kraj prispieva Nižnej Myšli a ešte aj ďalším dvom obciam. Licenciu síce vydala obec, ale majú trojdohodu - KSK, obec a mestský dopravný podnik a na dopravu prispieva samosprávny kraj. My v okolí Prešova sme jediní v republike, ktorí sú odstrihnutí od iných príspevkov. Všade, kde chodí SAD, dostávajú dotácie zo samosprávneho kraja. K nám chodí MHD a musíme si to hradiť z vlastného rozpočtu," dodal R. Oros na adresu Prešovského samosprávneho kraja (PSK).

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková na margo toho povedala: „Mestská hromadná doprava je doprava, ktorú zabezpečujú mestá, my zabezpečujeme úplne iné veci." Podľa Fitzekovej doposiaľ nikto neoslovil Úrad PSK s podobnou žiadosťou. „Máme dosť starostí so zabezpečením prímestskej dopravy," povedala hovorkyňa, no zároveň dodala, že do budúcnosti sa uvažuje o integrovanom dopravnom systéme, ktorý by riešil aj tieto otázky.

Včerajšieho stretnutia sa zúčastnil aj konateľ spoločnosti Fecupral Štefan Hanigovský. Ponúkol DPMP, že jeho firma preberie na seba časť úrokov samosprávy a v rámci toho ponúkne dopravnému podniku možnosť, aby v danej čiastke zlikvidoval bezodplatne svoj nebezpečný odpad. „Táto ponuka bola prijatá," uviedol M. Kaliňák.

Hanigovský bol v minulom volebnom období viceprimátorom Veľkého Šariša a jedným z kritikov zmluvy medzi mestom a DPMP. „Mám rád jednoduché a vecné riešenia. Toto považujem za výhodné pre obe strany," uviedol pre Korzár. Výsledkom dohody je podľa jeho slov fakt, že 900-tisícovú „sekera" V. Šariša voči DPMP sa rozpíše do splátkového kalendára, DPMP stiahne žalobu a s tým súvisiace súdne poplatky prejdú spomínaným spôsobom na Fecupral. Ide o sumu 60-tisíc korún. „Bol to ústretový krok. Najmä voči občanom Veľkého Šariša a Prešovčanom, ktorí tam jazdia za prácou." Na margo toho, či je potrebný iný prepravca dodal, že „to by bol krok B, pokiaľ by sme sa nedohodli".

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 991
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 149
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 240
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 505
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 128
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 120
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 372
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 735
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 832
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 464
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 709
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 623
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 372
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 735
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 832
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 464
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 709
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 623
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu