cesta je podmáčaná, hrozí zosuv pôdy pod vozovkou, čo by celkom zablokovalo dopravu. Vodičov na havarijný stav upozorňuje výstražná značka.
„Najvyšší čas, aby sa s touto cestou začalo niečo robiť," zhodujú sa vodiči, ktorí po nej pravidelne jazdia. Kritické hlasy počuť aj od lyžiarov, ktorí navštevujú tunajšie lyžiarske strediská. „Ak chceme rozvíjať cestovný ruch, potrebujeme kvalitné prístupové cesty. Bez toho to nepôjde," tvrdí starostka Mlynkov Mariana Horká.
Košický samosprávny kraj ako vlastník tejto komunikácie začal v roku 2005 pripravovať projekty na rekonštrukciu najhoršieho úseku. „Rekonštrukcia je navrhnutá rozšírením cesty na šírku 7,5 metra s doporučenou rýchlosťou 50 km/hod. Zahŕňa výstavbu oporných a zárubných múrov, odvodnenie a novú konštrukciu vozovky. Celkové náklady predstavujú sumu približne 134 miliónov korún," informovala hovorkyňa Úradu KSK Zuzana Bobriková.
Práce ostali stáť na mŕtvom bode kvôli pozemkom. Tie patria mestu Spišská Nová Ves, ktoré za ne požadovalo zámenou pozemky vo vlastníctve KSK nachádzajúce sa na území mesta. Dohodu sa nepodarilo uzavrieť. „Po zmene vo vedení mesta sa obnovili rokovania a ich výsledkom je dohoda, že mesto Spišská Nová Ves prenajme KSK pozemky pod cestou za symbolickú korunu. Hneď po odsúhlasení prenájmu v mestskom zastupiteľstve môže začať proces získania stavebného povolenia," uviedla Z. Bobriková.
Nákladnú rekonštrukciu cesty chce KSK financovať zo zdrojov Európskej únie.
Autor: top
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš