Korzár logo Korzár Spiš
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Prešovskej SAD chýbajú financie

Prešov - "Situácia v podniku je kritická, z vyššieho územného celku sme zatiaľ nedostali ani korunu, čiže z vlastných zdrojov sme financovali dopravu

počas celého mesiaca január," skonštatoval generálny riaditeľ prešovskej Slovenskej autobusovej dopravy (SAD), a. s. Miroslav Biroš (na snímke). Zároveň uviedol, že, čo sa týka zmluvy so Prešovským samosprávnym krajom (PSK) na rok 2007, je uzavretá v rovnakom rozsahu ako bola vlani: "Čiže nedosiahli sme zmenu, hoci sme sa od apríla minulého roka o to usilovali. Na základe toho, že došlo k navýšeniu transferu z PSK, tak sme s ňou súhlasili. Avšak záver je taký, že pri nepriaznivom vývoji ceny nafty, sa samosprávny kraj touto sumou bude zaoberať." Biroš zároveň podotkol, že pozitívom v tom celom je to, že na Slovensku sa pripravuje celoštátna zmluva, ktorá by mala začať platiť pre samosprávne kraje a podniky prevádzkujúce verejnú autobusovú dopravu v roku 2008.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo sa týka hrozby na znižovanie spojov, Biroš uviedol, že dohoda so samosprávnym krajom je o tom, že znižovať sa nebudú: "Samozrejme frekvenciu cestujúcich sledujeme ďalej a nerentabilné spoje budeme avizovať samosprávnemu kraju. Následne tiež budeme robiť opatrenia, aby sme dopravu zefektívnili. Lebo, ak by samosprávny kraj platil všetko, čo si u nás objedná, teda, ak by vykryl všetky naše straty z verejnej dopravy, tak by sme nemuseli uvažovať nad rentabilitou."

Zároveň Biroš pripomenul, že od PSK nedostali ani sľúbené financie za rok 2005, hoci samosprávne kraje ich dostali od štátu už v decembri minulého roka: "Až teraz koncom januára som podpísal dodatok k zmluve na rok 2005, teda očakávam že každým dňom nám tieto peniaze nabehnú na účet." Pokiaľ ide o rok 2006, tam sú nedoplatky, nepomohlo ani navýšenie zo strany samosprávneho kraja na konci roka. "Momentálny stav je mínus 18,55 milióna korún," skonštatoval. Hospodárenie v roku 2006 však skončia s miernym ziskom.

Skryť Vypnúť reklamu

"Robili sme opatrenia, aby sme stratu vykryli. Výsledkom je však to, že sme nenakupovali autobusy. Robili sme iba generálky. Celkovo sme v minulom roku "zgenerálkovali" dvadsať autobusov," uviedol riaditeľ. Zdôraznil pritom, že to sa prejaví na priemernom veku autobusov, ktorý je momentálne 12,6 roka: "Je to vysoké číslo. Hlavne v zime s tým máme problémy. Stále viac cítime, že nám dosluhujú." Zároveň uviedol, že situáciu budú musieť riešiť tak, že si vezmú úver na nákup autobusov pre prímestskú dopravu: "Pretože donekonečna sa opravovať nedajú, veď vek niektorých je až osemnásť rokov."

Zároveň Biroš zdôraznil, že nakupovať autobusy ich núti aj nový zákon, ktorý pre rok 2009 stanovuje, že na linkách, čo majú licencie, nesmie chodiť autobus starší ako šestnásť rokov. Prešovská SAD má celkove 245 autobusov, vozidiel, ktoré majú nad šestnásť rokov je z toho 110.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 188
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 652
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 521
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 305
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 879
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 815
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 314
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 243
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 115
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 980
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nehode autobusu v Krompachoch ostalo poškodené zábradlie.

Cestári: Robíme, čo je v našich silách.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h
Vyštudoval biológiu a robil antropologický výskum v osade pri Krupine. V súčasnosti Andrej Belák pôsobí v Ústave etnológie a sociálnej antropológie SAV a v organizácii ministerstva zdravotníctva Zdravé regióny.

Antropológ Belák dostal Bielu vranu.

15 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

16 h

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop