kandidátoch v krajskom meste Prešov? V porovnaní s volebnou kampaňou pred štyrmi rokmi by sa dala označiť ako pokojnejšia. Avšak určite nie nezaujímavá. Deviatka prešovských kandidátov zvolila podobné i úplne odlišné postupy na získavanie voličov a podľa predvolebných sľubov to vyzerá tak, akoby Prešovčanov čakala najbližšie volebné obdobie hotová idylka. Tak ako vo voľbách pred štyrmi i ôsmimi rokmi, aj teraz sľubujú všetci kandidáti výstavbu bazénu. A mnohé iné veci. Pozreli sme sa na to, ako politici presviedčajú voličov, aby im odovzdali svoj hlas.
Milan Benč
Výhodou terajšieho primátora Milana Benča je to, že je primátor. A ako primátor chodieva na všetky možné podujatia, kde sa bezplatne zviditeľňuje. Pre spravodlivosť treba uviesť, že Benč chodieval na takéto akcie vždy a bolo prakticky jedno, o aké podujatie išlo. Jeho nevýhodou je tiež to, že je primátor, a teda istý terč pre svojich protikandidátov. Na oslovenie voličov zvolil tento nezávislý kandidát niekoľko bilbordov, city-lightov, kalendárikov, schránkových letákov, ďalej webstránku, ale aj program s ľudovkou. Priestor dostal aj v mestskom kultúrnom mesačníku.
Ivan Benko
Nezávislý kandidát Ivan Benko tvrdí, že ho Prešovčania poznajú, preto mu kampaň netreba. Chodieva len na diskusie, vyhýba sa inzercii, bilbordom či plagátom. Neusporiadal dokonca ani tlačovku pred voľbami, jeho kampaň je minimálna. Rozhodne najmenšia spomedzi všetkých kandidátov.
Richard Drutarovský
Pohybuje sa v treťom sektore a z tejto platformy sa nezávislý Richard Drutarovský chce preraziť vo voľbách. Vytvoril (spolu s kandidátmi na poslancov) iniciatívu Prešov Nahlas, ktorá má svoj web a niekoľko letákov. Voličov, ktorí vyjadrili súhlas s jeho kandidatúrou, oslovuje aj listami. Jeho kampaň je finančne nenáročná.
Pavel Hagyari
Šťukou tohoročnej volebnej kampane je bezpochyby podnikateľ a advokát Pavel Hagyari. Má najintenzívnejšiu kampaň. Denné stretnutia s voličmi, vlastné diskusné fórum, volebné noviny, web, reklamu na taxíkoch, inzerciu v médiách. Sľubuje "veľké veci" a to na všetkých frontoch, od mladých až po seniorov. Stavil aj na vizuál v oranžovej farbe, mladé dievčatá rozdávajú v meste jeho propagačné materiály a oranžové šály. Z pôvodne outsidera volebnej súťaže sa podľa názorov v kuloároch stal jeden z horúcich favoritov volieb. Otázne je len to, či táto veľká kampaň pre nezávislého kandidáta bude pri jednokolovom systéme volieb stačiť.
Juraj Kopčák
Niekdajší primátor, dnes nezávislý kandidát Juraj Kopčák tvrdí, že kampaň sú len povinné cviky. Napriek tomu sa im úplne nevyhýba. Má niekoľko bilbordov, internetovú stránku, chodieva na diskusie, komunikuje s novinármi - na tlačovke napríklad predstavil celý spracovaný projekt cestnej dopravy. V porovnaní s inými kandidátmi je však jeho kampaň menej intenzívna.
Jozef Polačko
Koalícia SDKÚ-DS, KDH stavila na mimoriadne úspešnú kampaň z prvého kola regionálnych volieb. Aj teraz pri podpore Jozefa Polačka využíva Drišľak (zložili mu aj pesničku), oslovila na podporu vlastných lídrov (Dzurinda, Hrušovský, Radičová, Micheľ, Figeľ...). Polačko sa úplne vyhýba konfrontácii s protikandidátmi, stavil na metódy úspešné v spomínanej minulej kampani - bilbordy, vlastné noviny, internetovú stránku či mítingy.
Igor Smolko
Leitmotívom kandidáta "ľavicovej koalície" (Smer-SD, ĽS-HZDS, SNS, SF) je podpora súčasnej vlády. Igora Smolka podporil aj premiér Fico, či predseda NR SR Paška. V kampani nechýbajú stretnutia s voličmi s guľášom, letáky, ani bilbordy, napriek tomu vyznieva Smolkova prezentácia nemastno-neslano, možno až zaspato. Zdá sa nám, že tón v kampani udávajú iní.
Ján Tomko
Sobotňajší ruch na prešovskej tržnici využil na agitáciu Ján Tomko, kandidát koalície ĽB, Úsvit, SZS. Pesničkár s harmonikou, priama komunikácia s voličmi na trhu (aj so štamperlíkom) a rozdávanie kariet s heslami (niektoré sú vskutku pozoruhodné: "Žiadne zápchy, ani dopravné"), to všetko využíva tento ľavicový kandidát. Má aj vlastné propagačné materiály, diskutoval s podnikateľmi, novinármi či ľuďmi z vysokoškolského prostredia, ale tým sa dá účet jeho kampane asi aj uzavrieť.
Mikuláš Žemlička
Podpredseda Misie 21 Mikuláš Žemlička je kúzelník. V kampani však toho až tak veľa nevykúzlil. Nechal si pripraviť nejaké plagáty, letáky, zúčastňuje sa zvolaných diskusií. Pripravil aj klasický míting s občanmi. Vymyslel aj slogan "Kúzelnícke triky dám do politiky". Tu však jeho kúzla (nateraz) skončili.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš