Korzár logo Korzár Spiš

Ako získavajú voličov primátorskí kandidáti?

Prešov - Druhého decembra volí Slovensko svojich primátorov, starostov a poslancov v komunálnych voľbách. Aká je kampaň jednotlivých primátorských

kandidátoch v krajskom meste Prešov? V porovnaní s volebnou kampaňou pred štyrmi rokmi by sa dala označiť ako pokojnejšia. Avšak určite nie nezaujímavá. Deviatka prešovských kandidátov zvolila podobné i úplne odlišné postupy na získavanie voličov a podľa predvolebných sľubov to vyzerá tak, akoby Prešovčanov čakala najbližšie volebné obdobie hotová idylka. Tak ako vo voľbách pred štyrmi i ôsmimi rokmi, aj teraz sľubujú všetci kandidáti výstavbu bazénu. A mnohé iné veci. Pozreli sme sa na to, ako politici presviedčajú voličov, aby im odovzdali svoj hlas.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Milan Benč

Výhodou terajšieho primátora Milana Benča je to, že je primátor. A ako primátor chodieva na všetky možné podujatia, kde sa bezplatne zviditeľňuje. Pre spravodlivosť treba uviesť, že Benč chodieval na takéto akcie vždy a bolo prakticky jedno, o aké podujatie išlo. Jeho nevýhodou je tiež to, že je primátor, a teda istý terč pre svojich protikandidátov. Na oslovenie voličov zvolil tento nezávislý kandidát niekoľko bilbordov, city-lightov, kalendárikov, schránkových letákov, ďalej webstránku, ale aj program s ľudovkou. Priestor dostal aj v mestskom kultúrnom mesačníku.

Ivan Benko

Nezávislý kandidát Ivan Benko tvrdí, že ho Prešovčania poznajú, preto mu kampaň netreba. Chodieva len na diskusie, vyhýba sa inzercii, bilbordom či plagátom. Neusporiadal dokonca ani tlačovku pred voľbami, jeho kampaň je minimálna. Rozhodne najmenšia spomedzi všetkých kandidátov.

SkryťVypnúť reklamu

Richard Drutarovský

Pohybuje sa v treťom sektore a z tejto platformy sa nezávislý Richard Drutarovský chce preraziť vo voľbách. Vytvoril (spolu s kandidátmi na poslancov) iniciatívu Prešov Nahlas, ktorá má svoj web a niekoľko letákov. Voličov, ktorí vyjadrili súhlas s jeho kandidatúrou, oslovuje aj listami. Jeho kampaň je finančne nenáročná.

Pavel Hagyari

Šťukou tohoročnej volebnej kampane je bezpochyby podnikateľ a advokát Pavel Hagyari. Má najintenzívnejšiu kampaň. Denné stretnutia s voličmi, vlastné diskusné fórum, volebné noviny, web, reklamu na taxíkoch, inzerciu v médiách. Sľubuje "veľké veci" a to na všetkých frontoch, od mladých až po seniorov. Stavil aj na vizuál v oranžovej farbe, mladé dievčatá rozdávajú v meste jeho propagačné materiály a oranžové šály. Z pôvodne outsidera volebnej súťaže sa podľa názorov v kuloároch stal jeden z horúcich favoritov volieb. Otázne je len to, či táto veľká kampaň pre nezávislého kandidáta bude pri jednokolovom systéme volieb stačiť.

SkryťVypnúť reklamu

Juraj Kopčák

Niekdajší primátor, dnes nezávislý kandidát Juraj Kopčák tvrdí, že kampaň sú len povinné cviky. Napriek tomu sa im úplne nevyhýba. Má niekoľko bilbordov, internetovú stránku, chodieva na diskusie, komunikuje s novinármi - na tlačovke napríklad predstavil celý spracovaný projekt cestnej dopravy. V porovnaní s inými kandidátmi je však jeho kampaň menej intenzívna.

Jozef Polačko

Koalícia SDKÚ-DS, KDH stavila na mimoriadne úspešnú kampaň z prvého kola regionálnych volieb. Aj teraz pri podpore Jozefa Polačka využíva Drišľak (zložili mu aj pesničku), oslovila na podporu vlastných lídrov (Dzurinda, Hrušovský, Radičová, Micheľ, Figeľ...). Polačko sa úplne vyhýba konfrontácii s protikandidátmi, stavil na metódy úspešné v spomínanej minulej kampani - bilbordy, vlastné noviny, internetovú stránku či mítingy.

Igor Smolko

Leitmotívom kandidáta "ľavicovej koalície" (Smer-SD, ĽS-HZDS, SNS, SF) je podpora súčasnej vlády. Igora Smolka podporil aj premiér Fico, či predseda NR SR Paška. V kampani nechýbajú stretnutia s voličmi s guľášom, letáky, ani bilbordy, napriek tomu vyznieva Smolkova prezentácia nemastno-neslano, možno až zaspato. Zdá sa nám, že tón v kampani udávajú iní.

Ján Tomko

Sobotňajší ruch na prešovskej tržnici využil na agitáciu Ján Tomko, kandidát koalície ĽB, Úsvit, SZS. Pesničkár s harmonikou, priama komunikácia s voličmi na trhu (aj so štamperlíkom) a rozdávanie kariet s heslami (niektoré sú vskutku pozoruhodné: "Žiadne zápchy, ani dopravné"), to všetko využíva tento ľavicový kandidát. Má aj vlastné propagačné materiály, diskutoval s podnikateľmi, novinármi či ľuďmi z vysokoškolského prostredia, ale tým sa dá účet jeho kampane asi aj uzavrieť.

Mikuláš Žemlička

Podpredseda Misie 21 Mikuláš Žemlička je kúzelník. V kampani však toho až tak veľa nevykúzlil. Nechal si pripraviť nejaké plagáty, letáky, zúčastňuje sa zvolaných diskusií. Pripravil aj klasický míting s občanmi. Vymyslel aj slogan "Kúzelnícke triky dám do politiky". Tu však jeho kúzla (nateraz) skončili.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 24 546
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 518
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 558
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 333
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 272
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 851
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 574
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu