podgurážených návštevníkov pohostinstva Papučka. To sa nachádza takmer pod oknami ich bytov. Obyvateľom prekáža neslušné správanie a hlučný spev, ktorý musia niekedy počúvať už od rána a tiež cez víkendy.
"Problém s hlukom bol už v sobotu, ale nedeľa pred dvoma týždňami bola katastrofálna. Deti sa učili v izbe a prišli sa mi sťažovať, že sa to nedá, lebo spev z Papučky ich veľmi vyrušuje. Na hluk sa sťažoval aj jeden náš sused, ktorý ma poprosil, či by som s tým neurobil poriadok," opisuje situáciu S. Krištofík.
Keďže hlasný spev neprestával, do pohostinstva sa vybrala manželka pána Krištofíka, pani Alena. Reakciou pracovníčky však bola zaskočená. "Slušne som ju požiadala, aby ľudí v krčme upozornila na to, že sú príliš hluční a vyrušujú nás. Povedala mi ´a čo´ a vôbec nemala záujem niečo riešiť," krúti nechápavo hlavou pani Alena. "Vyspevovať sa začalo od rána. Bolo pekné počasie, ale nemohli sme mať otvorené okno, lebo nás to vyrušovalo. Nemohli sme mať ani pustené rádio, lebo hudba sa ´bila´ so spevom z krčmy. Je to otravné," opisuje útrapy pani Alena.
S. Krištofík je znechutený aj z toho, ako nekultúrne a nehygienicky sa správajú muži, vysedávajúci v Papučke. "Chodia na malú potrebu, kde im príde a vôbec ich nezaujíma, že to vidí hocikto a tiež deti. Je to otrasné a celé okolie vyzerá vďaka tomu odpudzujúco."
O vyjadrenie sme požiadali obchodného riaditeľa firmy Victoria Prešov, s. r. o. Ľuboša Kriša. Pohostinstvo Papučka je jednou z prevádzok spoločnosti Victoria. "Pani Krištofíkovej sa za nepríjemnú skúsenosť ospravedlňujeme. Na základe tejto udalosti sme prijali určité opatrenia. To znamená, že v prípade sťažností je potrebné ihneď privolať vedúcu predajne potravín (nachádzajú sa vedľa spomínaného pohostinstva - pozn. aut.), ktorá je kompetentná riešiť sťažnosti a reklamácie." Ľ. Kriš ešte dodal, že hluk, ktorý spôsobili zákazníci, nebol o nič väčší ako hluk, ktorý je denne spôsobený prestavbami bytov či výmenami okien v spomínanej bytovke. "Preto je opodstatnené, že pracovníčka pohostinstva po upozornení tento problém neriešila," uzavrel.
Situácia sa odvtedy nezopakovala. Prešovská radnica a ani mestská polícia tento problém neeviduje a teda ani nerieši. Dôvod je jasný nik sa totiž na daný problém nesťažoval.
Čo robiť v takom prípade
Ak obyvateľov trápi takýto problém, môžu sa obrátiť na viaceré inštitúcie:
- sťažovať sa môžu na príslušnom mestskom alebo obecnom úrade
- na mestskej polícii
- na Regionálnom úrade verejného zdravotníctva
O otváracích hodinách v takýchto zariadeniach rozhoduje obecný, príp. mestský úrad. V Prešove je to Odbor podnikateľskej činnosti a životného prostredia.
Čo môže urobiť mestská polícia
"Ak je rušený verejný poriadok spevom opilcov, pri ktorom nechýbajú neslušné výrazy, mestská polícia je povinná ihneď zasiahnuť a riešiť daný problém ako budenie verejného pohoršenia alebo iné negatívne vplyvy," povedal zástupca náčelníka Mestskej polície v Prešove Jozef Husovský.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš