Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK), odsúhlasili poslanci krajského parlamentu. Výhrady mal Jozef Mezovský (klub SDKÚ-DS, KDH), ktorý žiadal materiál stiahnuť a predložiť na opätovné prerokovanie v komisii dopravy.
„Nezohľadňuje súčasný tav záväzkov Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja," dôvodil. Tieto záväzky podľa jeho slov dosiahli výšku 4 mil. Sk. „V prípade ich nevykrytia navýšením rozpočtu v roku 2006 bude čiastka 4,1 mil. Sk kompenzovaná znížením rozpočtu v iných nákladových skupinách, čím zákonite dôjde k zníženiu štandardu bežnej údržby ciest," konštatoval riaditeľ SÚC PSK Vladimír Kozák. Štvormiliónový schodok vznikol na základe zvýšených nákladov pri odstraňovaní tatranskej kalamity, kde ministerstvo vykrylo vyše 10 miliónov, celkový nárast nákladov bol však ešte o 4,1 mil. Sk vyšší.
Kraj spravuje cestnú sieť s dĺžkou vyše 2 437 kilometrov. Väčšinu (1 914 km) tvoria cesty III. triedy. „Z celkovej dĺžky cestnej siete sú zo zimnej údržby vyňaté niektoré úseky ciest a na niektorých je vylúčená aplikácia chemického posypu, podľa intenzity dopravy, náročnosti, nákladovosti údržby daného úseku. Celková dĺžka neudržiavaných ciest predstavuje 89,2 km," spresnil šéf SÚC PSK. Problematická je oblasť vysokých Tatier, kde sú náklady na údržbu ciest oveľa vyššie než inde.
Zastupiteľstvo PSK schválilo aj materiál o tom, že cestná sieť na severovýchode Slovenska sa bude modernizovať z prostriedkov Európskej únie. Pripravený je už rozpis úsekov, ktoré sa budú za tieto peniaze opravovať.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš