stanice Poprad-Tatry. Intenzívne stavebné práce v stanici by mali prebiehať do tridsiateho novembra tohto roku. V dôsledku tohto projektu sa už začal odpočítavať čas stotridsaťtridňovej výluky železničnej dopravy.
Pre cestujúcu verejnosť to znamená isté úpravy a zmeny v doprave. Vzhľadom na túto situáciu prosíme cestujúcich, aby venovali zvýšenú pozornosť upozorneniam vlakového personálu v dotknutých vlakoch. Ďalej výveskám na železničných staniciach a zastávkach, hláseniam staničného rozhlasu v železničnej stanici Poprad-Tatry, ako aj v staniciach na trati PopradTatry a Plaveč a takisto Tatranská Lomnica - Poprad-Tatry a v oblasti Tatranských elektrických železníc," požiadala cestujúcu verejnosť hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Podľa N. Blaškovej vzhľadom na mimoriadnu situáciu dochádza k viacerým zmenám. „Počas prác dôjde k obmedzeniu priepustnej výkonnosti stanice, pretože budú k dispozícii len tri dopravné koľaje a tri dočasné sypané nástupiská pre cestujúcich," vysvetlila N. Blašková. Z tohto dôvodu je nutné počítať s 5 až 10-minútovým meškaním vlakov. Preprava imobilných cestujúcich z a do stanice je do skončenia prác vylúčená. Preprava vozňa s automobilmi na trase Praha - Poprad však ostáva v oboch smeroch zachovaná.
Veľmi dôležitou zmenou v regionálnom kontexte sú zmeny na trati Poprad-Tatry - Plaveč a Tatranská Lomnica. „Vlaky v smere Plaveč a Tatranská Lomnica budú nahradené náhradnou autobusou dopravou v úseku Poprad-Tatry - Studený Potok v oboch smeroch," podčiarkla N. Blašková. Toto obmedzenie sa netýka časti spojov, konkrétne vlakov 8301, 8302, 8310, 8311, 8315, 8318, 8322 a 8323 budú vedené v celej trati Poprad-Tatry - Plaveč - Poprad-Tatry podľa platného cestovného poriadku.
Niektorí cestujúci pred troma týždňami na stránkach nášho denníka prezentovali nespokojnosť práve s prestupmi na stanici Studený Potok, kedy najmä starším občanom robilo ťažkosti prechádzanie neupravenými koľajami. Železnice tentoraz ale mysleli aj na túto skutočnosť. „Cestujúci pri prestupe z vlaku na autobusy a opačne použijú na zastávke Studený Potok dočasne vytvorený priechod cez traťovú koľaj," ubezpečila N. Blašková.
Cestujúci by mali mať na zreteli takisto ešte jednu skutočnosť. „Náhradná autobusová doprava nebude zastavovať pri železničných zastávkach Matejovce a Spišská Sobota, ale budú zriadené náhradné zastávky Matejovce, Závodný klub a Poprad, Štefánikova, ktoré budú označené výveskami," informoval hovorca Železničnej spoločnosti, a. s., Miloš Čikovský.
„Je to dobré vedieť, lebo tieto náhradné stanice sú od železničných vzdialené. Ja som si minule vývesku nevšimla. Mala som šťastie, že som v Matejovciach natrafila na bežný autobus a stihla vlak stojaci na Studenom Potoku do Tatranskej Lomnice," upozornila na možné komplikácie z nedostatku informácií obyvateľka Tatranskej Lomnice.
Celkové náklady stavby predstavujú 858 miliónov korún. Jednou štvrtinou na ich zaplatenie prispel štátny rozpočet, zvyšok financií pochádza zo štrukturálnych fondov Európskej únie. ŽSR sledujú projektom najmä zvýšenie bezpečnosti dopravy a cestujúcich na železnici, zvýšenie kultúry cestovania v staničných priestoroch a zabezpečenie pohybu pre telesne hendikepovaných. Modernizáciou technických zariadení na železničnej dopravnej ceste sa zvýši aj výkonnosť dopravnej cesty.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš