triedy Poprad - Matejovce. Vodičovi R. Tengymu sa nepozdávali príčiny a veľkosť zápchy, ktoré podľa neho nemuseli byť. „Cestári maľujú priechody pre chodcov. Chápem, že urobiť sa to musí a je to potrebné. Chcem sa len pozastaviť nad tým, prečo to robia teraz? Štyri hodiny poobede, navyše v piatok považujem osobne za čas dopravnej špičky. Prečo sa tieto činnosti nemôžu vykonávať v inom termíne, kedy je na ceste menej áut?" položil otázku R. Tengy.
R. Tengy išiel v aute do Kežmarku na Festival európskych ľudových remesiel. „Od benzínovej pumpy pri vagónke cez Whirpool až po koniec Matejoviec sa tu všetci vlečieme na prvom prevodovom stupni s tým, že každých zhruba sedem metrov musíme zastať a postáť dve tri minúty," opísal podrobnosti piatkovej situácie na matejoveckej ceste nespokojný vodič. „Nieže by som sa ponáhľal, ale znova zopakujem, prečo sa musia maľovať priechody teraz a nie napríklad v sobotu podvečer?"
Informáciu sme si išli následne overiť priamo na miesto. Situácia sa zhodovala so skutočnosťou, ako ju opísal náš čitateľ. Úsekom sme prešli znova o osemnástej hodine, kedy sa zápchy stále tvorili, no v menšej miere. Na ceste sa už nepracovalo. Bolo však potrebné obchádzať dopravné kužele, ktoré ochraňovali čerstvo natreté priechody.
Otázky nášho čitateľa sme tlmočili Slovenskej správe ciest (SSC), ktorá je správcom tejto cesty prvej triedy. Vyjadrenie poskytol námestník úseku správy a prevádzky ciest Juraj Čorej zo SSC v Košiciach. „Práce sa realizujú dodávateľským spôsobom firmou, ktorá ich vykonáva etapovite podľa zmluvných termínov počas celého týždňa, ale aj počas víkendových dní. Samotná realizácia ako aj organizácia postupu a časového harmonogramu prác je vecou vybraného zhotoviteľa."
J. Čorej ilustroval príkladom, že časové hľadisko sa s firmou konzultuje. „V piatok vykonávali práce v úseku kruhová križovatka - železničný nadjazd. Okolo desiatej hodiny z dôvodu zahlcovania mesta boli naším zamestnancom vyzvaní, aby sa presunuli na iný úsek, čo aj hneď urobili."
Podľa cestárov sa na druhej strane nemôže robiť hocikedy, napríklad v noci. „Realizovanie týchto prác v noci nie je možné z dôvodu bezpečnosti zamestnancov a aj zníženej viditeľnosti pri obnove značenia," vysvetlil J. Čorej.
Námestník Čorej poznamenal, že úsek medzi Popradom a Matejovcami je ťažko prejazdný počas celého dňa, ale hlavne v čase ukončenia pracovnej doby v podnikoch ako Whirpool či Vagónka. Počet áut na cestách zvýšila aj turistická sezóna. „Zložitú situáciu v tomto úseku ešte viac komplikuje stavenisko výstavby diaľnice, kde premávku obmedzujú stavebné stroje a celkový stavebný ruch v blízkosti štátnej cesty I/67. Tento stav sa bude vplyvom rozbiehajúcej výstavby diaľnice a preložky cesty I/67 pravdepodobne ešte zhoršovať, preto žiadame širokú motoristickú verejnosť o zhovievavosť a hlavne trpezlivosť," doplnil J. Čorej.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš