vybudovaním zastrešených nástupíšť, dobudovaním výťahov a eskalátorov či podchodu a nadchodu pre cestujúcich.
O odchodoch a príchodoch vlakov budú pasažierov informovať nielen zvukové, ale i vizuálne zariadenia, na nástupištiach pribudnú lavičky, o ich bezpečnosť sa okrem "osožákov" postará aj kamerový systém. Zmeny čakajú i koľajisko, trakčné vedenie či inžinierske siete.
Podľa slov generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Romana Veselku "Tieto stavby prispejú k vyššiemu komfortu a hlavne bezpečnosti cestujúcich." Popradskú stanicu chcú "železničiari" modernizovať za plnej prevádzky. "Sú pripravené náhradné nástupištia, je tiež treba rátať s určitými meškaniami vlakov," uviedol jej prednosta Rastislav Slavkovský. Ako dodal, "v prípade potreby bude pripravený aj variant náhradnej autobusovej dopravy."
"Terajšie technické vybavenie infraštruktúry železničnej stanice nespĺňa všetky predpoklady z hľadiska železničnej prevádzky a kultúry cestovania," prezradila dôvody, ktoré viedli k úvahám o modernizácii staničného komplexu, hovorkyňa ŽSR Kornélia Blašková. Navyše, popradská železničná stanica, leží podľa jej slov, na jednom z troch najvýznamnejších medzinárodných železničných tranzitných koridorov prechádzajúcich Slovenskom.
Do modernizácie stanice plánuje ŽSR vraziť vyše 858 miliónov korún, pričom tri štvrtiny výdavkov zafinancovala Európska únia, zvyšok pochádza zo štátnej kasy. S ukončením rekonštrukcie ráta ŽSR v auguste 2007.
Autor: pet
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš