trasy na Slovensku a 100 kilometrov v Poľsku. Do obnovy cyklotrasy sa pustila od začiatku tohto roku Prešovská bicyklová skupina Kostitras s poľskými partnermi. Projekt cezhraničnej spolupráce podporila Európska únia.
"Z doterajších zistení v teréne vyplynulo, že treba obnoviť všetky značky na ceste, lebo buď úplne chýbajú, alebo sú poškodené. Z celkového množstva orientačného cykloturistického značenia zostalo na trase po piatich rokoch iba 19 percent. Na poľskej strane značenie chýba úplne, až na dve značky," uviedla šéfka Kostitrasu Viera Štupáková. Všetko zlé je na niečo dobré, preto sa rozhodli pri terajšej obnove značenia zmeniť a rozšíriť trasu na poľskej strane. "Namiesto do Krosna bude viesť do poľských Beskýd," uviedla Štupáková. Zmeniť by sa mal aj hraničný priechod, namiesto Čertižného má nová trasa viesť cez Palotu, resp. Ráztoky.
Krzysztof Plamowski z Biesziadzkieho združenia cyklistov zdôraznil, že má cyklotrasa pritiahnuť turistov z Európy do oboch krajín. "Francúzi chodia obdivovať drevené kostolíky, lebo u nich majú len kamenné," poznamenal.
Podľa slov Przemyslawa Ołdakowského, riaditeľa organizácie Fundacja Bieszczadzka Partnerstvo dła Środowiska, sa poľská strana snaží zapojiť do projektu aj malé dedinské školy, ktoré sa vo veľkom rušia, a ktoré môžu slúžiť ako ekoturistické centrá na trase. Služby sú podľa Štupákovej kameňom úrazu aj a najmä na slovenskej strane. Slováci aj Poliaci dúfajú, že sa im podarí dostať Karpatskú cyklistickú cestu dostať do celoeurópskej trasy Eurovelo, čím by zvýšili jej atraktivitu.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš