sa na zvýšení hodinovej pláce dohodli s predstavenstvom firmy pod hrozbou ostrého štrajku.
"Mám odrobených tridsaťštyri rokov a za komunistov som zarobil sedemnásť- až dvadsaťtisíc korún. Dnes mám na výplatu desaťtisíc. Plat je smiešny, keby sme zarobili aspoň takých pätnásťtisíc, dalo by sa z toho žiť. Napríklad len za byt platím mesačne poplatok sedemtisíc korún, manželka už dva roky nerobí a sme odkázaní na jeden príjem," boli výčitky jedného z takmer tristo vodičov, ktorí boli ochotní bojovať za svoje práva aj blokovaním mestskej a prímestskej dopravy v podtatranskom regióne. "Je to strašne málo. Z platov sa nedá vyžiť. Máme doma rodiny, a preto sa nedá len tak odísť za prácou do zahraničia," hromžili na výplatné pásky vodiči autobusov spod Tatier.
Navyše im chcel zamestnávateľ siahnuť aj na základné platy v prípade, že spotrebujú viac nafty, ako stanovuje norma toho-ktorého autobusu. "Vodiči sú psychicky zdeptaní, takto hazarduje vedenie firmy nielen s našimi životmi, ale najmä so zdravým a bezpečnosťou cestujúcich. Sme pripravení štrajkovať," sťažovali sa a navzájom povzbudzovali vodiči.
Predstavenstvo, ktoré jediné mohlo rozhodnúť, či vodiči dostanú, čo požadujú, po niekoľkohodinovom rokovaní povolilo a prisľúbilo valorizáciu miezd. "Všetky podmienky, ktoré sme mali, sme dojednali. Pokiaľ sa podpíše dodatok k zmluve, skončí aj štrajková pohotovosť. Dosiahli sme navýšenie mzdy z terajších 51,90 na 59,20 korún, ostatné príplatky sa vyratávajú zo základnej a priemernej mzdy. Všetci sme spokojní," netajil uspokojenie šéf odborárov Michal Čekel.
Vodičom sa tak splnila ich najhlavnejšia požiadavka, a to zvýšenie platu o výšku inflácie od roku 2004, ktoré im bude vyplatené so spätnou platnosťou od prvého januára tohto roku. Sporný preberací protokol, podľa ktorého mali prebrať vodiči hmotnú zodpovednosť za nadmernú spotrebu nafty a rozdiel medzi normou a skutočným stavom dorovnávať z vlastnej výplaty, zamestnávateľ tiež stiahol. "Zatiaľ dal zamestnávateľ príkaz, že vodiči, ktorí ho odmietli podpísať, čerpajú dovolenku za minulý rok. Kľúče a autobusy, ktoré týmto zamestnancom odobrali, opätovne vrátia," interpretoval závery rokovaní Čekel.
"Dohodli sme sa a pracujeme ďalej," bol celý komentár riaditeľa SAD Poprad Petra Štefányho k uzavretej kauze.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš