operátor - spoločnosť T-mobile Slovensko vyúčtoval aj 15 obrazových správ. Tie však pán Ferenc, ako tvrdí, nikdy neodoslal. Pri pohľade na účet za február zostal už doslova zhrozený. Tentoraz mu totiž vyúčtovali rovných sto ememesiek. Z toho 57 odoslaných na neexistujúce číslo!
Prednedávnom sme vás v našom denníku informovali o podobnom prípade. Našej čitateľke Daniele Pollákovej z Lipian sa zo zablokovaného mobilného telefónu uloženého v kabelke odoslalo naraz 15 esemesiek. Podľa hovorcu firmy Orange Slovensko išlo o nesprávnu manipuláciu s mobilným telefónom. A keďže vraj podľa neho došlo k reálnemu využitiu služieb v systéme spoločnosti, boli riadne vyúčtované v zmysle platného cenníka služieb. „Nie som s týmto vyjadrením spokojná. Ja som chybu neurobila, prečo mám platiť za službu, ktorú som nevyužila," tvrdí D. Polláková. Od zverejnenia tohto článku sa s podobnými prípadmi akoby roztrhlo vrece.
Hovorca spoločnosti Orange Slovensko Peter Tóth však tvrdí, že ide o problém klávesnice mobilného telefónu značky Nokia 6020. Na základe toho svojim zákazníkom odporúčajú, aby si zablokovali klávesnicu, keď mobil nepoužívajú. Pretože opätovným stlačením joysticku, čiže strednej klávesy, môže totiž dôjsť k odoslaniu ostatnej správy na prvé číslo uložené v zozname. Preto odporúčajú v telefónnom zozname uložiť ako prvý kontakt bez telefónneho čísla a podľa nich by sa tento jav už nemal opakovať. Lenže...
Pán Ferenc však tvrdí, že po odoslaní niekoľkých obrazových správ urobil presne to, čo odporúča hovorca Orange-u. Napriek tomu sa na neexistujúce číslo odoslalo 57 MMS správ, za ktoré spoločnosť T-mobile Slovensko žiadala peniaze. Preto som požiadali o stanovisko aj zástupcu spomínanej spoločnosti.
Riaditeľ Corporate Affairs T-Mobile Slovensko Juraj Droba uviedol: „Žiadosť pána Ferenca sme dôkladne preverili. Potvrdilo sa nám, že opakované odosielanie MMS správ nebolo spôsobené systémom našej spoločnosti. Po preverení skutočností spojených so 'svojvoľným' posielaním MMS správ z mobilného telefónu Nokia 6020 je zrejmé, že zákazníkov mobil je poruchový alebo došlo k mimovoľnej
manipulácii s ním." Podľa neho pán Ferenc pri posielaní spomínaných MMS správ „podľa všetkého nemal zablokovaný mobil, nakoľko ten opakovane posielal
MMS správy na prvé číslo uvedené v zozname kontaktov." Toto bolo vraj pravdepodobne spôsobené opakovaným stláčaním navigačného tlačidla telefónu, takzvaného joysticku. „Takisto je potrebné uviesť, že zákazník nemal deaktivovanú službu posielania MMS správ. Tie neboli posielané v čase, keď bol
mobil vypnutý. Na upresnenie situácie uvediem, že nie je možné posielať akékoľvek správy po vypnutí telefónu," dodáva J. Droba.
Pánovi Ferencovi odporúča, aby si v budúcnosti po každej manipulácii so svojím
mobilom zablokoval klávesnicu. Tým zabráni akémukoľvek neželanému posielaniu SMS a MMS správ. Hoci tento problém nebol spôsobený chybou systému spoločnosti T-mobile, rozhodli sa, že peniaze zákazníkovi vrátia. „Vzhľadom k tomu, že pán Ferenc priniesol svoj telefón Nokia 6020 do našej predajne a následne bol v spomínanej Nokii preinštalovaný softvér, rozhodli sme sa, že mu vrátime peniaze za všetky vyúčtované ememesky za mesiac január v sume 999,90 korún," informuje J. Droba.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš