Pred kúpou zájazdu si preverte serióznosť cestovnky
Prešov - Tomáš Koziak z Prešova (snímke) sa minulé leto vybral so svojou priateľkou na zájazd do Egypta. Podľa katalógu, z ktorého si zájazd
Ingrid Timková
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
vyberali, mali byť ubytovaní v exkluzívnom päťhviezdičkovom hoteli Club Golden 5. „Zodpovedala tomu aj cena, v ponuke last minute stál zájazd takmer 20-tisíc za osobu. Po príchode do hotela sme zistili, že exkluzívnou je v skutočnosti iba táto suma," spomína T. Koziak.
Ako dodáva, prvú noc strávili na izbe, v ktorej bol pre blízky kanalizačný otvor neznesiteľný zápach. Navyše v izbe nebolo ani poupratované, na zemi sa povaľovali chumáče prachu, na prikrývanie bola k dispozícii iba obyčajná plachta. Izba bola na prízemí a jej balkón bol vzdialený asi meter od prašnej cesty. Na nej sa začínala premávka pred šiestou ráno. „Po nepríjemnom prebudení sme slovenskému delegátovi podali ústnu sťažnosť. Poukázali sme na viaceré nezrovnalosti medzi ponukou v katalógu a skutočnosťou. Žiadali sme o zmenu izby. Delegát, volali ho Dodo, zareagoval iba stroho. Vraj v katalógoch sa toho popíše a izbu vymeniť nemôže," vraví sklamaný zákazník.
Neskôr však za pomoci egyptského delegáta a za ´určitý bakšiš´ sa im predsa podarilo izbu vymeniť. „Hoci ako mnoho iných nemala balkón ani terasu. Podľa katalógu to mala mať pritom každá izba," dodáva. Neskôr zistili, že na izbe nefungovala chladnička, posteľné prádlo a uteráky sa menili len po ich žiadosti a pod upratovaním sa rozumelo iba ustlanie postelí.
„Zlatým klincom bol však fakultatívny výlet do Káhiry. Vypravili nás tam v starom minibuse. Ten nezodpovedal základným štandardom bezpečnosti, nehovoriac o pohodlí," vraví. Cestovná kancelária (CK) však paralelne s nimi vypravila na rovnakú cestu a v tej istej cene pre iných klientov luxusný diaľkový autobus. Okrem zjavného rozdielu v komforte cestovania im cestovka a jej šofér autobusu pripravili ďalší šok. Spiatočnou cestou šli po trase, ktorá je mimo oficiálnej a stráženej cesty určenej pre turistov. „Ohrozili našu bezpečnosť! Navyše, šofér zastavil na neznámom mieste v púšti. Vraj došiel olej. Ako keňžský bežec vybehol do púšte k autu, ktoré sme v diaľke videli ako malú bodku. Po pol hodine prišiel, nedolieval žiaden olej. V ruke mal voľajaký sáčok. V ceste sme pokračovali bez akýchkoľvek problémov s motorom," vraví znechutene.
U slovenského delegáta neuspeli ani s touto sťažnosťou. Po príchode na Slovensko podali oficiálnu sťažnosť CK na ubytovanie a spomínaný výlet do Káhiry. „Krátka odpoveď sa týkala len problémov s ubytovaním a odkazovala na egyptský štandard, ktorý je iný ako inde vo svete," uvádza T. Koziak. Podľa neho je toto vyjadrenie veľmi relatívne. „Nebol som v Egypte po prvý raz. V inom, lacnejšom trojhviezdičkovom hoteli bola kvalita ubytovania a najmä čistoty na oveľa vyššej úrovni."
T. Koziak považuje za neakceptovateľný a hlúpy alibizmus to, že CK sa vo svojich zmluvných podmienkach vopred zbavuje zodpovednosti za chyby poskytnutej iným dodávateľom. „Každá seriózna firma si predsa vopred overí služby dodávateľa, ktoré potom poskytuje svojim klientom. Cestovné kancelárie ťažia z nedokonalosti slovenskej legislatívy a zo slabej vymožiteľnosti práva," dodáva.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského regiónu nájdete na Korzári Spiš